KLMs Dreamliner-kabin og dato for første flyvning

Denne siden kan inneholde links til partnere som støtter oss hvis du handler fra dem.

Vår nederlandske søsterside, ikvliegveel.com, har sett nærmere på KLMs nye Boeing 787-9 Dreamliner som leveres i oktober. Her kan du se hvordan kabinen kommer til å se ut, og når første flyvning er planlagt.

KLM mottar altså deres første Dreamliner i oktober, og første flyvning er planlagt til 26. oktober. Flyruten for jomruturen er Amsterdam til Bahrain, via Abu Dhabi. KLMs hjemmesider viser dog foreløpig at denne flyvningen skal opereres av en Boeing 777-200. Det ryktes om mange som allerede har bestilt bonusreise på denne avgangen, så hvis noen går med slike tanker, bør man handle raskt.

Inntil nylig har vi ikke hatt mange opplysninger om hvordan KLMs Dreamliner vil bli konfigurert, men vår nederlandske søsterside har lyktes å få fatt i et bilde som viser detaljene:

KLM-787-configuratie-IVV

Det blir installert 30 Business Class-seter med en såkalt pitch på 42 tommer. Stolene blir konfigurert i en «reverse herringbone»-formasjon, hvilket betyr at de er plassert litt på skrå i forhold til flyretningen. På Economy Comfort er det 48 seter med en seteavstand på 35 tommer, og i Economy Class blir det 216 seter med en avstand på 31 tommer. Economy og Economy Comfort vil ha seter i 3-3-3-konfigurasjon. Noen få av setene i Economy Class vil ha en avstand på 32 tommer mellom radene.

Setene i Business Class vil være av den nye Zodiac-typen, istedet for Diamond-setene som KLM har innført på deres Boeing 747 og 777.

zodiac-seat-AF-1024x576
Zodiac-setet, slik det ser ut hos Air France

Zodiac-setene vil installeres på både KLM og Air France sine Dreamlinere, samt på deres Airbus A350 som leveres fra 2018.

Fra 29. januar vil KLM ta i bruk deres nye Boeing 787-simulator på KLM Training Facilities på Schiphol. Besetningene vil få opplæring på denne nye flytypen i løpet av de kommende månedene. Både simulatoren og Dreamlinerene vil navngis med blomsternavn.

KLM-787-simulator

 

 Opprinnelig skrevet av Sieto for Ikvliegveel.com

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *