Denne siden kan inneholde links til partnere som støtter oss hvis du handler fra dem.
4. august åpner Carlsberg Aviator Lounge og Aviator Apartment Business Lounge dørene igjen for reisende på Københavns Lufthavn.
Da grensene og luftfarten stengte nærmest over natten i mars, stengte også de fleste flyplassloungene. Dette ble først og fremst gjort av smittevernhensyn, men også fordi passasjergrunnlaget ble så tynt at det ikke ga noen mening å holde åpent. Nå har imidlertid flere flyplasser startet gjenåpning av loungene sine og nå følger også to lounger på Københavns Lufthavn etter. 4. august kl. 05.00 åpner Carlsberg Aviatior Lounge og Aviator Apartment Business Lounge igjen dørene for gjester.
Slik får du tilgang
En rekke flyselskaper fra SkyTeam og Oneworld gir tilgang til disse loungene for statuskunder og business class-passasjerer. Medlemsprogrammer som Priority Pass og Loungebuddy gir også tilgang. Dersom overnevnte ikke gir deg tilgang kan du også kjøpe deg inn i Carlsberg Aviator Lounge for DKK 179,- (ca. 255 norske kroner) eller Aviator Apartment Business Lounge for DKK 209,- (ca. 298 norske kroner).
Du kan kjøpe loungetilgang på www.aviatorrelaxium.dk.
Dette kan du forvente
Vår danske søsterside har tidligere gjort en anmeldelse av Carlsberg Aviator Lounge. Denne anmeldelsen ble imidlertid gjort før koronapandemien brøt ut og loungene vil nok være preget av nye rutiner og servicenivå i tråd med smittevernbestemmelser. Aviator har foreløpig ikke sagt noe om eventuelle begrensninger eller tilpasninger som gjøres, men vi tillater oss å gjette på:
- Færre sitteplasser og større avstand.
- God tilgang på håndsprit.
- Endret serveringstilbud. Buffeten vil trolig være borte eller kraftig redusert.
Presset vokser på SAS og Star Alliance
SAS har foreløpig valgt å holde alle sine lounger stengt. Dette rammer ikke bare SAS sine passasjerer, men også passasjerer som reiser med andre Star Alliance-selskaper. Stengingen har vært lett å forklare med smitterisiko og svært begrenset reiseaktivitet. Når stadig flere selskaper velger å gjenåpne loungene, også her i Skandinavia, vil dette imidlertid legge større press på SAS om å starte gjenåpning av sine lounger.
Denne artikkelen er basert på en artikkel av Henry Jørgensen for InsideFlyer.dk.
Legg igjen en kommentar