Denne siden kan inneholde links til partnere som støtter oss hvis du handler fra dem.
Det franske flyselskapet La Compagnie gjennomførte forrige uke sin første transatlantiske flygning med Airbus A321neo. Selskapet første A321neo skal erstatte den ene av to aldrende Boeing 757-fly i flåten.
Sannsynligheten for at du aldri kommer til å fly med La Compagnie er stor. Om du aldri har hørt om La Compagnie er det kanskje ikke så rart heller. Det lille franske flyselskapet opererer to ruter, mellom Paris og New York, og Nice og New York. Det er likevel gøy å se at finnes flyselskaper som går mot strømmen og faktisk greier å leve av det.
Kun business class
La Compagnie er på ingen måte flyselskapet for de store massene. Selskapet ble grunnlagt i 2013 under navnet Dreamjet og tilbyr business class som eneste om bord-produkt. Selskapet har som mål å tilby et eksklusivt produkt til priser som ligger 30% til 50% under det konkurrentene tilbyr. De rimeligste billettene starter på rundt 11 250 kroner tur/retur.
I de nye Airbus A321neo-flyene er kabinproduktet kraftig oppgradert sammenlignet med Boeing 757-flyene. Her får du seter som kan legges helt ned, et moderne underholdningssystem, WiFi og alt annet du ellers forventer å få i et moderne business class-produkt.
Bonuspoeng
Om du vurderer å velge La Compagnie på din neste tur til New York, kan det være greit å vite at selskapet også har et eget bonusprogram. Med MyCompagnie opptjener du poeng når du reiser, som kan brukes til nye flyreiser eller til å gjøre endringer på ikke-fleksible billetter. Du får faktisk også poeng for å henvise andre reisende til flyselskapet. Poengene kan også brukes til å booke reiser med XL Airways.
Bonusprogrammet ser ikke ut til å gi så veldig mange andre goder, men det er kanskje ikke så rart. Når alle flyr business class har det lite for seg å tilby status som gir tilgang til lounge eller prioritert ombordstigning.
Legg igjen en kommentar