Ryanair med ny app inspirert av Tinder

Denne siden kan inneholde links til partnere som støtter oss hvis du handler fra dem.

Det irske lavprisselskapet Ryanair utvikler en ny app som vil lanseres i løpet av høsten, som et ledd i deres nye digitale strategi.

Sjefen for markedsføring i Ryanair, Kenny Jacobs, forteller til skift.com at den nye appen er en del av en ny digital strategi kalt «My Ryanair». Her vil kundene få tilgang til informasjon som kundene selv deler, på tvers av forskjellige plattformer. Jacobs vil ikke røpe for mye, men han forteller at appen er inspirert av designet, brukeropplevelsen og grensesnittet til den kjente dating-appen Tinder.

Tinder
Tinder – et kjent syn for mange

Jacobs er spesielt interessert i hvordan Tinder presenterer sine medlemmer, og ønsker at Ryanairs destinasjoner skal kunne presenteres på samme måte. Han sier videre at flyselskapene ikke har vært flinke nok til å ta i bruk deres dataressurser, slik at selskaper som Skyscanner og Google har tatt over dette domenet. Ryanair ønsker med dette å nyttegjøre seg bedre av potensialet som ligger i data-domenet.

Les også: SAS-appen med morsom oppdatering.

Vi i Bonusfeber synes alltid det er spennende med teknologiske nyvinninger i reisebransjen, så vi gleder oss til å se det ferdige resultatet.

Hele intervjuet med Kenny Jacobs kan leses her.

Klikk her for å lese vår artikkelserie om reiseapper.

 

Hovedbilde: Ryanair

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *