Singapore Airlines åpner ny lounge på Heathrow T2

Denne siden kan inneholde links til partnere som støtter oss hvis du handler fra dem.

Singapore Airlines har åpnet en ny SilverKris Lounge på London Heathrows terminal 2. Loungen er designet av det velrenommerte designbyrået ONG & ONG fra Singapore, og byr på egne avdelinger for passasjerer i First og Business Class.

London Heathrow er den tredje flyplassen som får selskapets nye ”home away from home” konsept i loungene, et konsept som fortløpende introduseres i alle selskapets lounger på totalt 15 flyplasser.

– Vi er stolte over å ønske våre passasjerer velkommen til den nye loungen og et nytt konsept. Mange norske passasjerer reiser med Singapore Airlines via London, og vi vet at loungen betyr mye for våre passasjerer. Vi er opptatt av å hele tiden strekke oss lenger for å gi våre passassjerer en enda bedre reise, og den nye loungen vil bidra til å gjøre opplevelsen enda bedre, sier Henrik Hanevold, salgssjef for Singapore Airlines i Norge.

Den nye SilverKris loungen ligger i London Heathrows terminal 2B like ved gate 36 og er delt inn i flere soner. Loungen byr på totalt 208 sitteplasser, hvorav 50 i området reservert for passasjerer i First Class. I tilknytning til resepsjonen finnes et eget galleri med plass for små utstillinger og spesielle arrangement gjennom årets høytider. Her finner man også en Travel Concierge som kan bistå passasjerer med spesielle forespørsler, ønsker eller behov tilknyttet reisen med Singapore Airlines.

Interiøret i loungen følger samme stil som Singapore Airlines nylig har introdusert i Sydney og Hong Kong, med møbler designet eksklusivt for loungene. Blant de unike møblene finner man innovative ”Productivity Pods” som gir avskjermet ro til arbeid, og kombortable stoler til avslapping og hvile. Totalt seks dusjrom vil også være tilgjengelige for passasjerer som ønsker å benytte disse.

Bilder fra First Class-delen:

– Vi er kjent for vår gode service og våre komfortable fly. Den nye loungen vil hjelpe oss med å tilby en god opplevelse også før flyreisen starter. Man skal føle seg komfortabel og at man blir tatt godt vare på, forteller Henrik Hanevold.

Både områdene for First Class og Business Class tilbyr buffetområder, mens passasjerer i First Class også kan bestille fra fem ulike á la carte menyer som varierer gjennom dagen. Menyene i loungen er planlagt ut fra en tanke om å tilby både asiatisk og europeisk mat. Blant favoritter fra Singapore vil man blant annet finne Laksa og Hainanese Chicken Rice, og fra det britiske kjøkkenet er tradisjonell Afternoon Tea forventet å bli en favoritt. Maten tilberedes på stedet og menyen vil variere for å tilby nye alternativer for de som reiser ofte. I First Class seksjonen blir man i likhet med ombord på flyene ønsket velkommen med varme håndklær, og i hele loungen vil det være servitører tilgjengelige for personlig service.

Et godt utvalgt vin, øl og Champagne samt alkoholfri drikke vil være tilgjengelig for passasjerer både i First Class og Business Class. Loungen inkluderer også en bemannet bar som serverer cocktails laget på bestilling.

Bilder fra Business Class-delen:

– Vi er svært glade over å ønske Singapore Airlines SilverKris lounge velkommen til Heathrow Terminal 2. Våre passasjerer forventer en god opplevelse når de reiser via den nye terminalen, og den nye loungen er et meget godt tilbud til passasjerene, sier Stephen Wilkinson, Property Director på London Heathrow.

Loungen er tilgjengelig for passasjerer som reiser med Singapore Airlines eller andre Star Alliance selskaper i First eller Business Class, samt for innehavere av et Star Allliance gullkort og deres gjester.

Bilder av mat og drikke:

Faktaark:

SQ Lounge T2 fakta

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *