Denne siden kan inneholde links til partnere som støtter oss hvis du handler fra dem.
Singapore Airlines har siden 2015 tilbudt Premium Economy på deres lengre ruter. Nå blir produktet ytterligere forbedret på flere områder. Les med her og se forbedringene i det allerede ganske gode Premium Economy-produktet.
InsideFlyer er for øyeblikket i Singapore og er invitert som eneste nordiske medie til lanseringen av en større oppgradering av deres Premium Economy-produkt. Lanseringen er et omfattende arrangement med deltakere fra over 20 land.
Disse forbedringene har vært underveis lenge og begynte før pandemien traff. Derfor har det tatt lengre tid å få det ut i verden. Dette er den første større oppgraderingen av Premium Economy siden lanseringen i 2015.
Mr Yeoh Phee Teik, Senior Vice President for Customer Experience i Singapore Airlines.
Vi kan ikke avsløre den nøyaktige kostnaden for Premium Economy, men vi kan avsløre at med disse forbedringene bruker vi mer penger på produktet for å tilby et enda bedre produkt til våre kunder.
Det Singapore Airlines nettopp har kunngjort er at deres Premium Economy nå får forbedringer på følgende fire områder:
- Forbedrer udvalg av måltider og flere «Book the Cook» -alternativer (dog ennå ikke tilgjengelig fra København)
- Forbedret utvalg av drikkevarer
- Ny serie med lettvektsporselen
- En ny amenity kit
Da Premium Economy ble introdusert i 2015, har den blitt stadig mer populær blant mange av våre kunder. De liker den ekstra gode komforten og ekstra plassen de får på de lange flyturene, samt forbedret service om bord. De ser det som god valuta for pengene.
Mr Yeoh Phee Teik, Senior Vice President for Customer Experience i Singapore Airlines.
De nye måltidene og drikkevarene
Alt starter kort tid etter avgang, hvor Premium Economy-passasjerene fra 31. mars 2024 kan nyte et glass non-vintage champagne fra Charles de Cazanove og deres Brut Tradition. Det er ikke en ny champagne om bord, men den vil fra nå av tilbys umiddelbart etter avgang.
Det vil også bli introdusert to nye viner, valgt ut for å passe til det varierte utvalget av måltider som tilbys (eller som roterer).
Sist, men ikke minst, vil det være et større utvalg av te, samt muligheten til å få en kopp varm sjokolade.
Den nye lettvektsporselen
De forbedrede måltidene er der de største endringene og forbedringene skjer. Den nye serien med lettvektsporselen utgjør en klar forbedring av den generelle måltidsservicen om bord. Den vil bli brukt på flyvninger over 7 timer – og dermed også til og fra København.
Singapore Airlines har jobbet med eksisterende og nye menyer og kan nå tilby over 200 forskjellige forretter, hovedretter, desserter og tilbehør til sine Premium Economy-kunder.
I tillegg vil det i fremtiden være mulig å velge mellom over 20 retter gjennom deres svært populære «Book the Cook»-konsept, som er tilgjengelig på 22 flyplasser. Vi spurte om når København vil bli lagt til på listen, men det var dessverre ingen positiv respons på det ennå. Så vi kan håpe at Gate Gourmet snart kan tilby dette, da det er dem som skal levere det til Singapore Airlines.
Forskjellen i størrelsen på brettet er tydelig synlig
En av de sentrale endringene er størrelsen på brettet – og dermed størrelsen på måltidet. Det har blitt betydelig større, og mange vil være svært fornøyde med det. Men selv små detaljer som å ha ordentlige kniver og gafler i stedet for plastikkkjøkkenutstyr gjør opplevelsen bedre når man spiser. For hvem har ikke knust sitt plastbestikk før?
Singapore Airlines jobber fortsatt mye med lokale produkter. Dette varierer fra destinasjon til destinasjon.
Hvitløksbrødet er en klassiker for Singapore Airlines, og mange har stiftet bekjentskap med det på flyvninger i Business Class eller First Class. Nå har de også laget en spesiell versjon for Premium Economy. Det er en surdeigsbolle med hvitløkssmør. Det smakte faktisk ganske godt, og det er fersklaget i SATS sitt store cateringssenter ved siden av Changi-flyplassen.
Det nye amenity kit
Amenity kittet er også blitt endret. Her er det litt uklart hva forbedringene er for passasjerene. Faktisk kan det virke som om noe er fjernet fra det.
Årsaken er at tannbørsten ikke lenger er en del av amenity kitet, men kan fås ved å spørre etter den – faktisk det samme som i deres Business Class. En annen ting er at sokkene er erstattet med engangssandaler.
Det nye amenity kitet er laget i samarbeid med firmaet OUT OF THE WOODS og er laget av papir. Det er tydelig å merke dette når man rører ved amenity kitet. Øyemasken og sandalene er laget av resirkulert plast, og den medfølgende leppepomaden er laget av nedbrytbart plast.
Den samlede vurderingen
Det er klart at med disse forbedringene, er det mange av dem som kan oppfattes som skjulte for kundene. Men det er tydelig at den samlede verdien for kundene har blitt større. Så ut fra vår vurdering og erfaring er det klart bestått.
For eksempel innebærer overgangen til lettvekts porselen fra hovedsakelig plastikk å imøtekomme ønsket om å øke fokuset på gjenvinning og miljøpåvirkning, samtidig som det gir plass til klart større porsjoner og flere elementer på brettet – for alle måltidene. Vi ser at andre måltider ofte er begrensede, men dette er ikke tilfelle med Singapore Airlines.
En annen tydelig ting er at all maten blir laget fra bunnen av. Det er ingen ting som kommer frosne fra andre leverandører. Dette gjør at ting som grønnsaker og den gode chili pastaen Sambal bare smaker bedre – alt er laget fra bunnen av.
Singapore Airlines tilbyr naturligvis spesielle måltider for de som ønsker det (for eksempel vegetarisk, indisk osv.). Dette gjelder også for barn, og de har et ganske imponerende utvalg. Det er over 20 forskjellige spesielle menyer, så alle er dekket. Det koster ikke ekstra å velge et spesialmåltid.
Her er et utvalg av bilder av de over 200 menyene som er tilpasset eller nylig laget for oppgraderingen av Premium Economy:
Cover: Singapore Airlines / PR
Legg igjen en kommentar