Singapore Airlines regional Business

Denne siden kan inneholde links til partnere som støtter oss hvis du handler fra dem.

Mitt første møte med Singapore Airlines regionale business klasse, mitt første møte med Singapore Airlines overhodet faktisk, ble riktig så bra.

Egentlig skulle dette blitt en rapport fra økonomiklasse, men så måtte det en endring til i siste minutt og da ble det business. Det er selvfølgelig ikke noe å si på det.

Flight: SQ915
Selskap: Singapore Airlines
Rute: Manila – Singapore
Flytype: Boeing 777-200
Klasse: Business
Sete: 12K

VIKTIG RÅD: Ha alltid en utskrift av e-ticket når du ankommer Manila flyplass. Ellers slipper du ganske enkelt ikke inn.

Loungen i Manila er ikke mye å skrive hjem om. Ok, den er bedre enn i Jakarta og Mumbai, men det er det hele. Så ikke sitt oppe hele natta for å glede deg til loungebesøket. Men om du først er på flyplassen er det bedre enn alternativet. Det er bra utvalg drikke. Med og uten alkohol, samt en god kaffemaskin. Skikkelig mat er det sånn sett ikke, men det er litt småsnacks. Det er også fin utsikt mot flyplassen og en alltid tilstedeværende stram lukt.

Manila har egen innsjekk for business og gullkunder, men ikke fast track på immigrasjon eller sikkerhetskontroll. Så beregne goooood tid.

Jeg vil ik' gå med dig, jeg vil gå mod nord..
Jeg vil ik’ gå med dig, jeg vil gå mod nord.. (Jeg ville nemlig mye heller hjem, og sang på Marie Key/Nephew)

Boardinggaten til Singapore ligger like ved loungen, så det er kort å gå. Det er ikke ny security kontroll og business passasjerer og economy blir tidlig splittet i separate grupper. Så boarding er effektivt.

Kabinen er åpen og frisk. Dette er et nokså gammelt fly, og det ser ikke akkurat topp moderne ut – Cathay har til sammenligning en mye freshere regional business class. Men det er rent og godt vedlikeholdt. Da trekker det ikke ned synes jeg. Setene er også veldig komfortable.

Det Cathay ikke har er Singapore Girls
Det Cathay ikke har er derimot Singapore Girls

En ting jeg umiddelbart likte med servicen var at den ikke var skrapete høflig eller vimsete (som jeg ofte synes Asiatiske selskap er), det var jenter som tok positiv kontroll og var stolte av jobben.

Ved boarding kom de rundt med pre-departure drinks. Siden klokken knapt var 08:00, bestod den av juice og vann. Senere på dagen ville det også vært champagne.

Straks etter take-off kom crewet rundt med varme og våte kluter. Det var jo en morgenflight så måltidet var frokost. Det begynte med frisk frukt som smakte helt utmerket.

Yummy...
Yummy…

Etter apertizeren var det valg mellom tre ulike hovedretter. Menyer lå i stollommene. Jeg valgte omelett. Den kom med pølse, og selv om konsistens er noe anderledes enn den jeg lager hjemme på kjøkkenet smakte også dette virkelig godt.

Når man er fryktelig sulten, og langt hjemmefra, er dette også yummy
Når man er fryktelig sulten, og langt hjemmefra, er dette også skikkelig yummy

Etter måltidet kom det dessert, som jeg stod over, og ny runde med varme kluter.

Det ble også delt ut en form for amenity-kit, men ikke i vanlig stil. Det kom en liten pose med øyemasker og en pose med usedvanlig smekkert fottøy. Fottøyet kan selvfølgelig også brukes av små medreisende.

Disse tøflene er IKKE sexy på mennesker.
Disse tøflene er IKKE sexy på mennesker.

Oppsummering:

Regionale ruter er jo ikke så glamorøst som interkontinentale, men sammenlignet med hva vi får i Europa er jo dette riktig bra. Hele ruten min var Manila-Singapore-Jakarta, med en lang lay-over i Singapore for å ha noen møter. Sammenlignet med min opprinnelige økonomibillett var sammenligningen slik: En vei Economy: USD427 (ca 2.562,-) og en vei Business: USD860 (ca 5.160,-). Om det er verd det er  jo individuelt, men objektivt får du en vesentlig bedre opplevelse for pengene. Maten er god, komforten strålende og man har en litt bedre opplevelse på flyplassen.

Jeg tjente opp 3000 Eurobonus poeng på reisen. Grunnpoeng og Ekstrapoeng.

Fnate

 

 

 

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *