Denne siden kan inneholde links til partnere som støtter oss hvis du handler fra dem.
Introduksjon
Singapore er rene godtebutikken når det gjelder eksklusive hotellkjeder, her finnes så godt som alt innen luksus: Mandarin Oriental, Hyatt, Westin, InterContinental er bare noen av godbitene. Utvalget er stort og valgets kvaler enda større, men denne gangen var det altså Singapore Marriott Hotel som skulle overværes. Singapore Marriott Hotel er et 5-stjerners hotell som ligger midt på hotell og shopping stripa Orchard Road. Hotellet huser 372 rom og 21 suiter fordelt på 30 etasjer i et ganske så karakteristisk og lett gjenkjennelig bygg. I tillegg finnes tilbud som blant annet svømmebasseng, spa avdeling, treningssenter, executive lounge og flere spisesteder. Med andre ord, her har du det som forventes av et 5-stjerners hotell.
Ankomst
Orchard Road er ikke lengre enn drøye 30 minutter og 20 Singapore dollar fra Changi Airport. Ved ankomst blir jeg møtt av to blide karer som åpner bildøren, ønsker velkommen og tar seg av bagasjen. Det er et herlig og myldrende liv utenfor hotellets inngangsparti. Trafikklarm fra travle Orchard Road, liv og røre på hotellets uteservering og en stekende sol, gjør at den asiatiske storby følelsen treffer en midt i fleisen. Helt topp! I lobbyen venter en velkomstdrink for å hjelpe til med utfylling av skjema. En liten strek i regningen var at kun ett av fire rom var klart ved ankomst, selv om vi sjekket inn så sent som klokken 17:30.
Rommet
Samtlige rom på hotellet ble renovert i 2012 og holder en fresh standard med en smakfull innredning, ikke mye plastikk eller bling å finne her. Rommet er av typen Premier Deluxe og fyller 34 kvadratmeter. Til venstre for inngangsdøren er det en romslig garderobe som inneholder safe, strykejern med brett og noen ekstra amenities. Til høyre finner du badet og rett fram inn i stuen er det en barløsning, en arbeidskrok og to store enkeltsenger i en twin layout. Det er ingenting å utsette på verken sengene eller festen av myke puter.
På motsatt side for sengene er det en barløsning med en 46″ tittekasse på veggen. Oppe på disken er det et utvalg av snacks og godsaker og et enkelt, men greit utvalg av drikke i minibaren. I tillegg er det gratis flaskevann som fylles på daglig samt opplegg for te og kaffe. Når det gjelder internet er det god wi-fi dekning over hele hotellet, men litt kronglete å logge seg på da man første gangen må velge en betalingsløsning som senere blir trukket fra rommets regning. Ved pulten i arbeidskroken er det og høyhastighetsnett på god gammal kabel. Dersom ønskelig kan man få levert aviser under døren hver morgen.
Badet er elegant utført i marmor med mye glass og detaljer i stål. Dusjen er enorm og har både vanlig dusjhode i tillegg til regnvannsdusj. En egen sminkekrok med krakk og opplyst speil til fruen har man, og på veggen henger to morgenkåper med tilhørende tøfler.
Fasiliteter
Det skorter ikke på bespisning på Singapore Marriott. Hotellet byr på fem ulike spisesteder med hvert sitt konsept, fra kafeer og kaffebar i lobby, grill ved poolen til en hi-end kinesisk restaurant. Om dette ikke skulle holde mål tilbys selvfølgelig 24-7 roomservice med egen meny. Spør du meg er frokosten alene grunn nok til å stå opp ekstra tidlig om morgenen, dette er rett og slett en av de bedre frokostene jeg har sett! Dim sum i mange slag, miks din egen Pho-suppe, pannekake bar, egg- og omelettkokk, sydeuropeiske skinker og oster, ferske juicer, smoothies og en bråte mer. Prikken over i`en er selvsagt iskrem i bøtter og spann med 12 ulike typer topping.
Av andre fasiliteter har hotellet et utendørs svømmebasseng og rekreasjonsområde i femte etasje. Her finner du og et velutstyrt treningsstudio, en fullverdig spa avdeling, to innendørs boblebad og badstue. Skulle du være innehaver av et Marriott Health Club medlemskap er du velkommen hit uten å måtte bo på hotellet. Av forretningsfasiliteter har hotellet hele 1752 kvadratmeter med møterom til disposisjon fordelt over 12 rom. Selveste Grand Ballroom kan huse opptil 600 mennesker.
Selv synes jeg ofte at fullservice hoteller fort kan bli noe upersonlige og at personalet omtrent går på tåhev rundt en. Men på tross av å være et hotell med en temmelig stiv stil, leverte gjengen på Singapore Marriott både en personlig og gjestfri service uten at det ble for mekanisk, og selvfølgelig med en varme og høflighet som bare asiatere kan.
Del gjerne dine erfaringer med Marriott Hotels i forumet vårt.
Legg igjen en kommentar