Denne siden kan inneholde links til partnere som støtter oss hvis du handler fra dem.
Stadig flere hotellkjeder tilbyr gratis internett for sine gjester. Ofte forutsetter dette at gjestene er medlemmer av hotellenes lojalitetsprogrammer. Starwood tilbyr nettopp dette for medlemmene av bonusprogrammet Starwood Preferred Guest (SPG) fra og med 2. februar i år.
Både hotellkjeder og flyselskaper innfører gratis trådløst internett til sine kunder, og dette er en trend vi tror kommer til å øke i årene som kommer. Hotellkjeden Starwood hiver seg på bølgen, og tilbyr nå gratis wifi til sine gjester som er medlemmer av SPG. Tilbudet tar effekt fra 2. februar.
Internett-tilgang blir stadig viktigere for reisende, og det er et irritasjonsmoment for mange at hoteller og flyselskaper tar klekkelig betalt for dette. Bransjen tar tilsynelatende konsekvensen av dette, og imøtekommer nå de reisendes behov. Kanskje de har studert den nye versjonen av Maslows behovshierarki?
Vær oppmerksom på at man må bestille hotellet gjennom SPG.com eller gjennom deres app, for å få gratis internett. Det betyr at man ikke har krav på gratis internett dersom man bestiller gjennom en tredjeparts nettside som for eksempel Expedia eller Finn.no. Ei heller får man gratis wifi når man møter opp direkte på hotellet uten å ha bestilt i forveien.
I utgangspunktet er det kun standard internett som tilbys gratis, men hvis man har gullkort eller høyere, får man også premium internett inkludert.
Betingelser og vilkår:
Complimentary Internet Access. Beginning February 2, 2015, an SPG Member that books a Stay through a Starwood Website or an SPG App will receive: (i) complimentary standard in-room Internet access during the Stay if he/she is not a Gold Preferred Guest or a Platinum Preferred Guest at least 24 hours prior to the Stay; or (ii) complimentary premium in-room Internet access during the Stay if he/she is a Gold Preferred Guest or a Platinum Preferred Guest at least 24 hours prior to the Stay (“Internet Access Benefit”).
A “Starwood Website” is a website operated by or on behalf of Starwood or an SPG Participating Hotel which are currently starwoodhotels.com, spg.com, stregis.com, theluxurycollection.com, whotels.com, lemeridien.com, fourpoints.com, aloft.com, element.com, sheraton.com, and westin.com. An “SPG App” is a downloadable application operated by or on behalf of Starwood in connection with the SPG Program including, without limitation, the iPhone and Android versions thereof.
An SPG Member will only receive the Internet Access Benefit if the reservation for the Stay includes his/her SPG Member account number at least 24 hours prior to check-in for the Stay.
The Internet Access Benefit is limited to one room per eligible SPG Member per Stay regardless of how many rooms have been reserved.
No incremental benefit will be provided at SPG Participating Hotels that offer complimentary in-room Internet access to all guests.
SPG Participating Hotels that have mandatory resort charges that include Internet access will provide a replacement benefit, to be determined at each SPG Participating Hotel’s discretion.
Employees of Starwood and SPG Participating Hotels are not eligible for the Internet Access Benefit.
Legg igjen en kommentar