Denne siden kan inneholde links til partnere som støtter oss hvis du handler fra dem.
Selv om British Airways er på «bortebane» i USA, har de allikevel sin egen First Class Lounge i Terminal 7 på JFK-flyplassen. Denne heter det samme som deres tilsvarende lounge på London Heathrow, nemlig The Concorde Room. Så med British Airways First Class boarding pass i lanken, bar det inn på Concorde Room etter sikkerhetskontrollen. Loungen er stor og flott, med egne områder for bespisning og avslapning, samt egen bar. For min del ville jeg først få i meg noe mat, og tok plass ved ett av de mange spisebordene. Etter maten dukket det opp et par kjendiser som skulle med samme fly. Hvem disse var kan du lese her.
NEW YORK – LONDON
Da det omsider var klart for boarding, var det kun en veldig kort spasertur til gaten. Ombordstigning gikk raskt og effektivt, og det tok ikke lang tid fra man hadde satt seg til champagnen kom.
British Airways har i det siste fornyet sitt First Class-produkt, og resultatet er temmelig sexy. Her finner man ikke treverk, gull og annen bling à la Emirates, men det er moderne, minimalistisk og stilrent. Her er det glatte flater i børstet stål, og blå belysning som kunne vært hentet fra filmen Tron.
Etter take-off var det ny runde med champagne og litt assorterte nøtter for å vekke appetitten.
Etter middagen og desserten ble det servert konfekt. Siden ingen andre ville ha, ble hele esken plassert på bordet mitt!
Etter hvert begynte marsjhastigheten på flyet å ta seg opp. Årsaken til dette var kraftig medvind, noe man egentlig ikke ønsker på første klasse, siden det gjør turen kortere.
Naboen ved vindussetet var førstemann til å ta kvelden. Her er senga redd opp mens vedkommende skiftet til pyjamas.
Siden New York – London er en relativt kort tur, prioriterte jeg søvn fremfor frokost. Derfor ble det ingen omtale av frokosten på denne flyvningen. Frokosten omtales derimot på neste segment, videre til Shanghai.
London – Shanghai
På denne flighten hadde jeg fått vindussete, og kunne leke meg med persiennene som kunne styres opp og ned med fjernkontroll.
Det er begrenset hvor lenge det er moro å kjøre persiennene opp og ned, så da jeg ble servert et glass Laurent-Perrier Grand Siècle ble oppmerksomheten min ledet bort fra vinduene.
Jeg konstaterte også at konfigurasjonen på vindussetene var noe annerledes enn ved midtgangen, blant annet plasseringen av kontrollhjulet.
Etter takeoff var det på tide å bestille mat, og fra den omfattende menyen falgte jeg følgende retter:
Etter noen timer med spising, drikking og amerikanske sitcoms, var det på tide å sove litt. Det var ingen problem å få sove på denne flighten. Når setet gjøres om til seng, blir det veldig komfortabelt. Denne gangen valgte jeg å stå opp til frokost, som dere ser bilder av her:
Jeg må si jeg er positivt overrasket over British Airways sitt First Class-produkt. Personalet fremstår som meget serviceinnstilte både på bakken og i lufta, og produktet holder gjennomgående høy kvalitet fra innsjekk til ankomst. Egne Concorde Rooms både i New York og London vitner om et gjennomført opplegg, og mat og drikke holder meget høy kvalitet både i loungene og ombord. Jeg følte meg godt ivaretatt, og servicen var upåklagelig. Jeg liker spesielt designet på interiøret, selv om andre selskaper utkonkurrerer BA når det gjelder størrelse og funksjoner på setene. Det serveres ikke russisk kaviar ombord, og det tilbys ingen frakt til og fra gaten for First Class-passasjerer. Allikevel mener jeg den helhetlige opplevelsen kvalifiserer til 9 av 10 bonuspoeng, og British Airways First Class anbefales herved på det varmeste.
[box style=’note’]Kommentarer, spørsmål eller mer informasjon kan tas i forumet. Klikk her[/box]
Legg igjen en kommentar