Crowne Plaza Hôtel Paris-République

Denne siden kan inneholde links til partnere som støtter oss hvis du handler fra dem.

Jeg trengte en overnatting i Paris siden jeg skulle lande på Orly-flyplassen på kvelden, og fly videre fra Charles De Gaulle-flyplassen neste morgen. Det er veldig mange hoteller å velge mellom i Paris, og prisene er temmelig høye. Jeg bestemte meg derfor for å prøve å ordne meg et gratis hotellrom. Jepp, gratis. Det har seg nemlig slik at IHG (InterContinental Hotels Group) har noe de kaller for Best Rate Guarantee (BRG). Dette innebærer kort fortalt at hvis man finner samme romtype man har bestilt til en billigere pris på en annen nettside, får man første natten gratis! Dette gjelder også dersom man i mitt tilfelle kun skal bo én natt. Jeg fant etter hvert en billigere pris for et standard rom med frokost på Crowne Plaza Republique, og IHG godkjente dette og nedjusterte romprisen til null. Opprinnelig pris var €309, så besparelsen var betydelig! Som Platinum-medlem ble jeg oppgradert til et Club Room, som nok i utgangspunktet kostet enda mer.

Stort og flott rom

Badet var moderne og innbydende

Det var også en egen terrassedør som ledet ut til en diger felles terrasse hvor man kunne sitte ute og røyke eller slappe av. Det var allerede mørkt da jeg sjekket inn, så bildet er ikke all verdens.

Terrasse

Minibaren var helt kurant utstyrt. Jeg fant ikke prislisten, men jeg tok en liten flaske med Vittel vann (0,33L) og tenkte at det kunne ikke koste så mye. Ved utsjekk fant jeg ut at denne kostet €6,90! Ja ja, jeg hadde jo allerede fått €309 i rabatt på rommet pluss oppgradering og frokost, så jeg kunne vel ikke si så mye på det.

Velutstyrt minibar med champagne

Hotellet ligger veldig sentralt, rett ved Republique metro-stasjon. Jeg tok tog og metro fra Orly til hotellet, og fra hotellet til Charles De Gaulle. Dette var ganske smidig, og ikke vanskelig. Det kryr av restauranter rett utenfor hotellet. Jeg var sulten og trøtt, så jeg valgte den nærmeste, hvor jeg faktisk hadde dekning til hotellets internett. Deretter gikk jeg i hotellbaren og drakk to øl «på huset». Dette var nemlig velkomstgave som Platinum-medlem.

Veldig sentral beliggenhet

Da det omsider var på tide å sove, fant jeg dette på hodeputa:

"Søvn-spray"
«Søvn-spray»

Den ene skulle man spraye på hodeputa, og den andre skulle man innhalere. Jeg forsøkte begge, og sovnet, men jeg kan ikke bekrefte at det var utslagsgivende for at jeg skulle sovne…

Jeg rakk å få i meg litt frokost før avreise. Frokosten her var meget bra, med stort utvalg av mat og drikke.

Egen kokk som lagde omelett, pannekaker med mer

Alt i alt var jeg meget fornøyd med oppholdet på dette hotellet. Den eneste ulempen er at hotellet er i overkant dyrt, men det kommer man kanskje ikke unna når det er så sentralt.

Konklusjon: Jeg forærer 8 av 10 «bonuspoeng» og takker for oppholdet!