American Express Platinum - Norge

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av Jørgen, 07. april 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. miura

miura Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    595
    Bonuspoeng:
    93
    Det er mulig å få en kredittgrense på Trumf Visa på inntil 75.000kr

2. Brunello

Brunello A heart's a heavy burden

Likes mottatt:
    1,331
    Bonuspoeng:
    93
    Bauhaus tar vel Amex. Blir noen poeng på byggematerialer for en million...

3. Flyer91

Flyer91 Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    86
    Bonuspoeng:
    28
    Noen som vet om det sjer noe nytt rundt flere uttaksmuligheter av MR? Skulle gjerne hatt muligheten til overføre til og/eller Skywards, Krisflyer, Aadvantage osv..

4. HenrikE-G

HenrikE-G Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    220
    Bonuspoeng:
    43
    Jeg vet dessverre ikke noe rundt dette, men føler fortsatt at MR og de ulike mulighetene det gir ikke er helt på plass enda.

Vil ikke forundre meg om det kommer flere flyselskaper/hotellkjeder hvor man kan veksle inn poengene i tiden som kommer.

Etter planen skal det lanseres egne nettsider for Platinum Card (Centurion Line) i mai (ikke mange dagene igjen av denne måneden), så blir ikke overrasket om det er forsinket.

Noen andre som kan komme med informasjon om nyheter rundt Platinum Card?

5. HenrikE-G

HenrikE-G Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    220
    Bonuspoeng:
    43
    Nettsiden platinumconcierge.no er nå opprettet. Det er versjon 1.0 som er på plass, mens 2.0 skal etter planen lanseres om ikke så lenge.

6. Roberto

Roberto co-founder

Likes mottatt:
    227
    Bonuspoeng:
    43
    Så dette er en side Quintessentially drifter på vegne av AmEx?

7. odden

odden Nytt Medlem

Likes mottatt:
    1
    Bonuspoeng:
    3
    Gjelder CC fordelen også for Eurobonus Platinum, eller kun American Express Platinum? Mulig et dumt spørsmål.
    Ha en god dag!

8. HenrikE-G

HenrikE-G Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    220
    Bonuspoeng:
    43
    Det stemmer. Er well Q som drifter for SEB også når det gjelder SEBs Wealth Management og deres SEB Selected. Sidene er temmelig like egentlig.

9. HenrikE-G

HenrikE-G Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    220
    Bonuspoeng:
    43
    Dette er kun for American Express Platinum Card (Centurion Line), ikke SAS EB AmEx Platinum.

10. odden

odden Nytt Medlem

Likes mottatt:
    1
    Bonuspoeng:
    3
    Regnet med det, men takk for svar @HenrikE-G

11. stashorizor

stashorizor Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    120
    Bonuspoeng:
    43
    Hei, jeg har noen spørsmål angående det kortet: Er det som hos AMEX Plat int. at du ikke må ha betalt reisen med kortet for å benytte seg av reiseforsikringen (som da tilsvarer DNBs Reise best?). Er det fremdeles Quintessentially som står bak concierge service? DNB har sluttet å annonsere dette og det kommer ikke frem på nettsiden heller. Jeg leker på nytt litt med tanken å bytte fra SAS sitt kort til dette her.. Er dere fornøyd med kortet, concierge og benefits?

Jeg har tygget gjennom en bytte allerede tidligere, men fant ut at det kanskje ikke lønte seg. Nå er jeg blitt mere og mere fristet av FHR/Travel programmet, døgnåpen concierge med faktisk kontor og kontakte i Norge OG resten av verden, samt tilgang til spesielle events.. Mtp reiser har jeg brukt virtuoso en del, men utvalget er ofte begrenset (og hotellene dyre) samt at agenten beregner gebyr ved booking av ting utenfor hotellet.

Jeg er enn så lenge blitt stoppet av 50% rabatt ved bonusreiser med SAS sitt kort og prisforskjellen.

Fint om dere kunne dele noen oppdaterte erfaringer :)

12. Christian

Christian Senior Medlem

Likes mottatt:
    457
    Bonuspoeng:
    83
    Virtuoso prisene mener jeg er stort sett samme som FHR og tror ikke det norske kortet lar deg booke online om det betyr noe for deg.

13. Rune

Rune Medlem

Likes mottatt:
    81
    Bonuspoeng:
    18
    Hei,

Jeg har AMEX Platinum, men også Reise Best og sjekket nå med DnB. Jeg fikk dette svaret:

upload_2015-10-19_12-6-0.png
    Så med andre ord, kan du trygt si opp Reise Best dersom du har dette kortet. Jeg har nå gjort det. Reiseforsikringen gjelder uavhengig av om turen er betalt med AMEX eller ikke.

Andre fordeler med AMEX Platinum som jeg har satt pris på etter ett års bruk:

Priority Pass - her får du løsningen hvor du slipper å betale for lounge-besøk. Man får Priority Pass også med SAS Amex, men her må du like fullt betale over € 20 pr besøk.

AMEX Centurion lounger - gratis besøk for deg og reisefølge. Var nylig i Las Vegas og San Francisco og benyttet disse loungene. Dette er noe av det ypperste i lounge-verdenen.

Bedre dekning for leiebil (ikke testet denne selv ennå, men de skryter av det i alle fall)

Minus:
    Du får ikke Companion Ticket, men dersom du er Diamant, kan du fremdeles ha dette parallelt og kjøre det opp til kr 100.000 som gir CT. Som Diamant er da årsgebyret gratis.

All in all kjører jeg på et år til. Kortet og nettsidene virker litt uferdige, og det er et stort forbedringspotensiale på mange måter. 5000,- er og en drøy pris. Men totalt sett føler jeg det svarer seg, men jeg forventer at de kommer med ytterligere perks og forbedringer framover.

14. stashorizor

stashorizor Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    120
    Bonuspoeng:
    43
    Takker for svarene. Kortet ble bestilt i dag tidlig. Jeg skal nå teste det i ett år. Håper at benefits etter hvert nærmer seg dem ved internasjonale AMEX plat. Jeg har lest gjennom forsikringsvilkår og ditt svar og jeg ser det riktig at min husstand er forsikret, selv om jeg ikke er med på reisen?

Pp er fin, men jeg bruker dem nesten aldri (A*gold og OW S). Ser frem til centurion lounges.

Har ikke sjekket leiebilvilkår enda, men jeg håper at denne har ikke samme bilverdigrensen som SAS kortet (som gjør at nytten i norge r meget begrenset)

CT er et problem. Jeg er ikke SK diamond. Jeg skal bruke minst et CT neste sommer og skal derfor ikke si opp det andre kortet enda. Jeg lurer om dem waiver årspris ved en viss bruk på SAS kortet.

Er det egentlig noen andre fordel med SAGA plat - som ikke er tilknyttet amex?

15. Pingus

Pingus Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,416
    Bonuspoeng:
    93
    Centurion Lounges er absolutt blant noe av det beste du finner i USA, MEN: De er nå ofte overfylte, og med Platinum Card kan du risikere å bli avvist hvis de har nådd "capacity"/kun ståplass. Opprinnelig var det meningen at Plat. card medlemmer skulle betale for å komme inn, men etter at det ble gratis har det blitt trangt...
    SAS Amex gir ikke rabatt til høyvolumbrukere. Rundet 7-sifret beløp, men da jeg droppet fra EBD til EBG i år var det ingen nåde...
    DNB Saga Plat. gir også reiseforsikring som er uavhengig av om reisen er betalt med DNB kort.

16. Chrisbgg

Chrisbgg Veteran

Likes mottatt:
    2,657
    Bonuspoeng:
    113
    Vil dette si at om jeg har DNB Saga platinum, visa og mc, så trenger jeg ikke dnb reise best forsikring? Jeg har bedt om en oppstilling på de forskjellige, men får bare at det er likt dnb reise basis, men har sett at det ikke alltid stemmer.. (saga er bedre enn basis)

C

17. moviefan

moviefan Nytt Medlem

Likes mottatt:
    7
    Bonuspoeng:
    3
    Logget meg på amex sidene men klarer ikke for alt i hele verden å se hvor det står total omsetning på kortet i år. mener da at jeg har sett det et eller annet sted. Og nærmer meg 100' grensen så greit å sørge for å havne på rett side... anyone?

18. RoadKing

RoadKing Helt hekta

Likes mottatt:
    34,181
    Bonuspoeng:
    293
    Står jo på fakturaen da. Øverst til høyre.

19. moviefan

moviefan Nytt Medlem

Likes mottatt:
    7
    Bonuspoeng:
    3
    ikke på web versjonen av faktura i hvert fall. Må vente på neste papirversjon da i så fall.
    Tenkte jeg skulle shoppe litt på ps.no e.l for å komme over 100k

20. Xflipper

Xflipper Veteran

Likes mottatt:
    3,167
    Bonuspoeng:
    113
    PS? det er med Paypal da :)
    ring dnb/amex, de svarer deg rimelig kjapt på brukt beløp.

Thread Status:
Not open for further replies.

Del denne siden