SAS Amex Companion Ticket (CT) - Q & A

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av Jørgen, 14. april 2015.

1. Ruby

Ruby Super-veteran

Likes mottatt:
    8,569
    Bonuspoeng:
    183
    For et surrehode en er i dag ;). Du har rett i det. Har korrigert.....
    2 dagers arbeidsuke tar på......

Travellingalf liker dette
  2. agrims

agrims Mr. Emirates

Likes mottatt:
    147
    Bonuspoeng:
    43
    Skal ute å fly i april, med Thai og SQ i biz! Bestilte CT på telefon. Vi skal ha med oss en baby, på 5 mnd. På dokumentene jeg har mottatt på oss det, står vår baby med 2 etternavn, meg å min saboers etternavn, men, det er sammenhengende! Jeg nevnte dette i telefonen, men frøken i andre enden sa at dette ikke hadde noe å si!
    Begynte å tenke litt nå, og har fått kalde føtter! Bør jeg ringe å spørre igjen evt få dette endret? Eller går dette bra?
    Takk!

3. Are

Are EBD - Eurobonusekspert? Moderator

Likes mottatt:
    19,634
    Bonuspoeng:
    293
    Hadde ikke vært særlig bekymret for dette..

4. jtmath

jtmath Senior Medlem

Likes mottatt:
    474
    Bonuspoeng:
    63
    Tror nok dette går bra, er SQ du skal fly fra Bkk til? Og Thai T/R Norge? Hvor mye betalte du i Tax?

5. agrims

agrims Mr. Emirates

Likes mottatt:
    147
    Bonuspoeng:
    43
    Thai fra OSL til BKK og SQ til Singapore... Hjemover er det kun Thai.. Betalte 5000 kr pr. hode. Skal sies at det kom en bitteliten avgift på en baby også, av alle ting. Men det var kun symbolsk. @jtmath
    Sa jeg ville fly mest mulig SQ, men var kun en leg. madammen fant dette på.

Vurderer du Singapore??? Eller vært der før?

6. jtmath

jtmath Senior Medlem

Likes mottatt:
    474
    Bonuspoeng:
    63
    Vi har vært i Singapore et par ganger før,liker den byen godt :) Vi skal fly til Fillipinene i Januar og skal da bruke en CT som jeg har,men på tilbakeveien vil vi ha en stopp i Singapore,og selfølgelig prøve ut Biz på SQ :) Fant du ut reisen på forhånd før du ringte CT?

7. agrims

agrims Mr. Emirates

Likes mottatt:
    147
    Bonuspoeng:
    43
    Ja, jeg sjekket på united.com sine sider, men der fant jeg faktisk ikke SQ flight med biz, men spurte alikavell på tlf, å det gikk fint med en leg. ! :) Kunne igrunn tengt meg SQ hele veien, men det gikk ikke.
    @jtmath

RoadKing liker dette
  8. jtmath

jtmath Senior Medlem

Likes mottatt:
    474
    Bonuspoeng:
    63
    Ja virker som Sq er veldig kjipe på sine award billetter til andre medlemer i Star A. Jeg bruker både Ana og Aeroplan og United til og finne CT billeter,de gir forskjellige tilbakemld på søk.Men for vel kansje et legg med SQ jeg og da :(

agrims liker dette
  9. yukho

yukho KISS ARMY

Likes mottatt:
    2,648
    Bonuspoeng:
    113
    Hi! På tide å svi av en CT, noen som har brukt CT til Hawaii? hvordan er regelene vedr. soner? kan jeg fly over via Asia og tilbake via USA? Har over 250000 poeng så mer enn nok til F. Noen innspill? :)

Anton80 liker dette
  10. Royal

Royal Medlem

Likes mottatt:
    133
    Bonuspoeng:
    43
    Har prøvd Hawaii via Japan, alt gikk greit helt til regninga skulle betales, da gikk alle alarmer og enden på visa blei at hvis jeg skulle til Hawaii måtte det reises vestover. Der var det ingen
    ledige plasser i F så det blei Hawaii tur med BA F østover til NRT og JL videre til HON

11. Scandipendler

Scandipendler Veteran

Likes mottatt:
    2,241
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg har prøvd å lese meg opp på SAS' regelverk, men blir ikke helt klok på det:

Går det an å ta med seg spedbarn (0-2 år) på CT-reise med *A? Får man da 90 % poengrabatt (uten eget sete), eller gjelder dette kun SAS?

12. yukho

yukho KISS ARMY

Likes mottatt:
    2,648
    Bonuspoeng:
    113
    Nå skal jeg bruke CT, så betaler bare skatter og avgifter. Jeg har funnet ruten allerede, og vet det er ledig om jeg bestiller snart, men er ikke helt klok på reglene rundt soner. Ganske lik den ruta jeg hadde i fjor med F, eneste forskjellen denne gangen jeg har lagt på Hawaii og tilbake igjen via USA...

13. Are

Are EBD - Eurobonusekspert? Moderator

Likes mottatt:
    19,634
    Bonuspoeng:
    293
    Sonereglene er "enkle". Du kan fly mellom to soner og mellomlande i en annen sone.
    Du kan kun ha en landing i mellomsone og du må benytte samme sone begge veier. Du trenger ikke å lande på samme flyplass.

Hvor mange poeng krevde de? Jeg kan i utgangspunktet ikke se en åpenbar grunn til at dette ikke skal fungere, så lenge du kun har et stopp i nord-amerika.

14. Xflipper

Xflipper Veteran

Likes mottatt:
    3,168
    Bonuspoeng:
    113
    hvor kan man finne de forskjellige sonen innad i ASIA for eksempel? og hvilken byer som er i samme sone?

15. Royal

Royal Medlem

Likes mottatt:
    133
    Bonuspoeng:
    43
    210k som er i henhold til tabell, fikk beskjed om at at routing til Hawaii måtte foregå over fastlands USA

16. Fredrik81

Fredrik81 EBG BA Sølv og HHGull

Likes mottatt:
    2,661
    Bonuspoeng:
    113
    Er det First inn first out på CT. Har en CT opptjent i 2015. Hvis jeg nå bestiller en reise i Jan 2017 med CT nå, og tjener opp en ny CT nå i sommer og legger inn en reise med CT i løp av oktober. Er det den for 2015 jeg bruker i oktober eller den jeg fikk i år. Håper noen forstår problem stillingen.

17. Xflipper

Xflipper Veteran

Likes mottatt:
    3,168
    Bonuspoeng:
    113
    Har du flere CT kan det være lurt og spesifisere hvem du vill bruke slik at det ikke blir kluss. Du kan altså bruke hvem du vill først etter hva jeg har fått med meg her inne :)

18. Travellingalf

Travellingalf Ut på tur - aldri sur Moderator

Likes mottatt:
    10,259
    Bonuspoeng:
    293
    Det er nok meningen at det skal være first in - first out, men her må du passe på. Det er flere som har opplevd at den nyeste har blitt brukt når de egentlig skulle bruke den eldste. Så det er nok fornuftig å presisere hvilken du skal bruke når du ringer.

Fredrik81 liker dette
  19. cothom

cothom Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    585
    Bonuspoeng:
    93
    Den CT'en du opptjente i 2015 er vel kun gyldig for 2016, og således ikke mulig å benytte for en reise i januar 2017?

I så tilfelle bør du vel benytte CT'en du opptjente i 2015 for reisen i oktober 2016, og CT'en du forventer å opptjene innen sommeren for reisen i januar 2017.

20. Fredrik81

Fredrik81 EBG BA Sølv og HHGull

Likes mottatt:
    2,661
    Bonuspoeng:
    113
    Så da bør jeg be de om på bytte CT på bookingen når jeg får den nye.
    Det er nettop det som er poenget. Man kan som regel booke ture året etter den går ut, men endrer man etter den er gått ut så er CT din borte. Derfor jeg håper jeg, de bytte plass når jeg får en ny. Det sikreste er vel å vente med å booke i 2017 til man får den nye.

Del denne siden