Skandaløse ombookinger fra SAS

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av saetershagen, 06. juli 2022.

1. ME262

ME262 Medlem

Likes mottatt:
    875
    Bonuspoeng:
    93
    Vi skulle tatt SK4692 PMI-OSL i går kveld. Den ble som forventet kansellert og vi ble ombooket til SK1810 PMI-ARN med ankomst 0030 (fløyet av AirBaltic), deretter 7 timers layover før ET714 ARN-OSL (777 i C). 12 timer fra avgang til ankomst istedenfor 3.5... neitakk, ikke med sydensnue og guttunge på slep. Hadde sikret oss med Flyr før Anko gikk i fistel på TV og hadde en grei hjemreise.

Last edited: 07. juli 2022
    Wiolenze, tobeornot999 and themichael like this.
  2. oleredv

oleredv Senior Medlem

Likes mottatt:
    4,114
    Bonuspoeng:
    93
    Dette burde jo nesten vere ein eigen tråd der folk legg ut rare ting som dei opplever i desse dagar.

Bra det ordna seg for trådstarter :)

Skarven and themichael like this.
  3. ccurrahee

ccurrahee Ikke helt statusløs da……

Likes mottatt:
    38,264
    Bonuspoeng:
    293
    Dypt skuffet over at vi ikke får et langt og fyldig reisebrev fra Etiopian:)

Men for @saetershagen sin del var det kanskje greit å komme fram litt raskere.

Wiolenze, Tone398, furlong and 2 others like this.
  4. saetershagen

saetershagen Medlem

Likes mottatt:
    174
    Bonuspoeng:
    43
    @ccurrahee gjør jeg gjerne en annen gang da turen ikke er så kort. Det er vel to ting jeg forbinder med ET og det er skadedyr ombord og hele epler :eek: Josh Cahill er ikke så imponert her. Er det noen av dere som har fløyet med dem?

På vei hjem blir det KLM og Delft hus, mitt første. Det gleder jeg meg til og det takket være den kampanjen til Resurs bank/FB for noen år siden. Ikke maksimal utnyttelse av poengene men greit allikevel. For øvrig blir det en stopp på TWA hotellet og bassenget på vei hjem!

For øvrig så kan jeg ikke huske å ha fløyet 767 før heller, blir som å reise tilbake i tid.

Last edited: 06. juli 2022
    Upsaker, Eddie47, Trent600 and 2 others like this.
  5. Magnus1001

Magnus1001 Senior Medlem

Likes mottatt:
    4,493
    Bonuspoeng:
    113
    Vi har fløyet ET LHR-ADD-SEZ-ADD-ARN og vi følte det var helt ok. Maten smakte bedre enn den så ut, og service var bra. Dette var i covid tider (okt21) og jeg regner med servicen er minst like bra nå. Vi var uheldige med service på strekningen SEZ-ADD og dette trakk litt ned på helhetsinntrykket.
    Som business passasjer på ADD var det egen bussgate med sofaer i venteområdet som lå rett på utsiden av lounge slik at vi slapp å gå langt ut på flyplass vingen før boarding.

6. indahla

indahla Flyr for lite...

Likes mottatt:
    21,991
    Bonuspoeng:
    293
    Fløy OSL-ARN-ADD t/r med ET X i februar 2020 (altså rett før Covid). Hel greie flyvinger og ikke noe spesielt verken positivt eller negativt :)

7. tmolvik

tmolvik Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    485
    Bonuspoeng:
    63
    Da jeg fikk meg en rundtur i Europa tidligere i år spurte jeg kundeservice om status påvirker prioritet ved ombookinger og fikk beskjed om at det skjedde automatisk og at det ikke ble hensyntatt. På mandag var vi 5 som skulle ha fly Oslo - Bergen rett etter streiken, og vi (begge EBD og de eneste med status) var de eneste som ble ombooket med overnatting. Tror ikke de har mye kontroll der...

8. Are

Are EBD - Eurobonusekspert? Moderator

Likes mottatt:
    19,634
    Bonuspoeng:
    293
    Har flere runder med Ethiopian undrer beltet, opplever det som helt fint og servicen er meget bra.
    Produktet er ok, men de har 2+2+2 og ikke singelseter. Praktisk I så måte at du får mer bredde på setet, men mindre privatliv.
    Jeg hadde ikke hatt problemer med å fly ET igjen.

9. Upsaker

Upsaker Fastboende

Likes mottatt:
    23,154
    Bonuspoeng:
    293
    Bap bap bap! De har A350 med 1-2-1 på LHR-ruten. En vakker dag kommer jeg dit i reisebrevet mitt.

FFED8215-66C9-46A0-91A5-5712CBA84B17.jpeg

10. Trailingtwomike

Trailingtwomike Hooked

Likes mottatt:
    143
    Bonuspoeng:
    43
    Ah ah ah, ikke hver gang de har det på den ruten :rolleyes: Vi fikk oppleve 2+2+2 sist..

Upsaker liker dette
  11. Upsaker

Upsaker Fastboende

Likes mottatt:
    23,154
    Bonuspoeng:
    293
    Aah, jeg trodde alle A350 hadde ny config, men vi var visst bare heldige. De har hele 18 A350.

12. October

October Senior Medlem

Likes mottatt:
    2,409
    Bonuspoeng:
    93
    Hvor lang ventetid var det? Tastet du EB nummeret når du ringte?

13. artman

artman Medlem

Likes mottatt:
    30
    Bonuspoeng:
    18
    Hei folkens. Litt interessant case her

Vår opprinnelige flight fra Split til Bgo skulle opprinnelig gå 09:35 i dag men ble kansellert som følge av streiken.
    Høflig venter vi på oppdatert informasjon, og håper å komme oss hjem ila uka.
    06:35 våkner jeg sammen med vår 3-åring og ser at det har tikket inn melding fra SAS på mobilen. "Så fint" tenkte jeg og håpet på en grei rute hjem.

Første flight 06:15 i dag fra Split!!!

Hvordan i alle dager forventer de at folk holder seg våken hele natt for å få rebooking (melding kom 23:54 dagen før, alle vi hadde sovnet for lengst!)? Hva i alle dager gjør jeg nå? Har jeg noen rettigheter?

På forhånd takk for alle svar og hjelp.

14. tobeornot999

tobeornot999 Flying high

Likes mottatt:
    9,577
    Bonuspoeng:
    183
    Den bookingen kan du selvsagt glemme at noen gang skjedde, og ringe SAS for en fornuftig re-booking istedet. Det tar tid i tlf kø, men sånn er det.

Du taper ingen penger, tvert i mot, høres ut som du for lengst kvalifiserer til EU261 erstatning.

Men derimot er det jo ikke masse fly tilgjengelig å rebooke deg på. Uansett er Split sentralt nok til at det går an å komme seg hjem til BGO via noen omveier.

themichael and The_Dude like this.
  15. Skarven

Skarven Senior Medlem

Likes mottatt:
    789
    Bonuspoeng:
    93
    I dag ble jeg ombooket fra SK2728 fra ARN-TKU til Air Baltic via Riga på grunn av kanselleringer og snøvær. Ankomst i Turku hadde vært 9 timer senere en planlagt om dette hadde funket. Men nå er det flere problemer…

Nå Air Baltic forsinket og jeg vil bli stuck i Riga i natt om jeg reiser. Det finnes heller ikke direkte fly videre til Turku morgen tidlig om jeg reiser til Riga.

Frister ikke å stå i en endeløs kø i Riga og vente på å få et hotell og ny håpløs rute i morgen.

Jeg har jo ikke ønsket å fly mer Air Baltic!!

Hva er rådet nå?

Er jo SAS som jeg har kjøpt billetter med.

Wiolenze liker dette
  16. Preference

Preference EBG

Likes mottatt:
    890
    Bonuspoeng:
    93
    Finn en alternativ rute du kan tenkte deg og ring SAS for å spørre om å bytte til den

Skarven liker dette
  17. Skarven

Skarven Senior Medlem

Likes mottatt:
    789
    Bonuspoeng:
    93
    Nå sier Air Baltic som faktisk har en tilgjengelig og effektiv kundeservice at flyet skal vente på oss som skal videre så da får jeg krysse fingre!

RoadKing liker dette

Del denne siden