SAS Amex Companion Ticket (CT) - Q & A

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av Jørgen, 14. april 2015.

1. Eddie47

Eddie47 1D

Likes mottatt:
    878,220
    Bonuspoeng:
    293
  2. Ddan

Ddan Medlem

Likes mottatt:
    39
    Bonuspoeng:
    28
    Jeg har dykket ned i mine rare CT-visninger. Jeg forstår nå på SAS' telefonagent at de har brukt feil CT for meg siste år på en reise. I stedet for å bruke den som gikk ut dagen jeg bestilte, brukte de den som ville ha gått ut om fire dager. Dette ble de selvsagt bedt om å ikke gjøre.

Noen som har erfaring med dette og muligheten for å få den tilbake eller få rettet opp i feilen på annen måte?

3. tafta

tafta Nytt Medlem

Likes mottatt:
    45
    Bonuspoeng:
    18
    Korleis får ein den Flypremium-fordelen med business te Go bonuspris?

4. Jorge

Jorge Fastboende

Likes mottatt:
    7,957
    Bonuspoeng:
    293
    tafta and kiev like this.
  5. Emma

Emma Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    556
    Bonuspoeng:
    93
    En liten heads up ang. forlenget frist på CT: Fikk akkurat beskjed fra SAS om at forlenget frist ikke gjelder dersom man avbestiller billetter med benyttet CT. Dette stemmer også med at utløpsdato på CT nå står som 31.12.2024 etter avbestilling. Hadde håpt å få forlenget frist ved avbestilling i dag, men det skjedde altså ikke.

6. Jebus

Jebus Medlem

Likes mottatt:
    20
    Bonuspoeng:
    8
    I appen min står det at jeg mangler 29.000 kr for å få en CT. Men det beløpet har ikke endret seg på noen uker, telles kun bruk + innbetalt kroner? Eller holder det med forbruk only for å tjene en CT?

7. Storbaba

Storbaba Bitt av bonusbasiller..

Likes mottatt:
    2,601
    Bonuspoeng:
    113
    I appen??
    Jeg har Android og der har det aldri vært vist noen opptjening i ft CT, sjekket nå igjen, finnes fortsatt ikke. Finnes vel kun på nettsiden til Amex?

Utenom det - når transaksjonene er bokført inngår i de omsetningen, så den oppdaterer seg fortløpende..

8. Chrisljo

Chrisljo Veteran

Likes mottatt:
    2,072
    Bonuspoeng:
    113
    Og for å svare på det andre spørsmålet, innbetaling har Ingenting å si, annet enn at det gjør det mulig å bruke mer penger og dermed mer opptjening.

9. kosvines

kosvines Senior Medlem

Likes mottatt:
    529
    Bonuspoeng:
    93
    Så transaksjoner som står som «pågående» er ikke inkludert i beløpet som teller mot CT?

Jeg har ikke brukt så mye i min år, men de siste transaksjonene som ikke er bokført bringer meg rett over. Hvis det ikke er tilfelle, må jeg fikse noen gavekort til meg selv i helgen. :D

10. trygveat

trygveat Veteran

Likes mottatt:
    6,867
    Bonuspoeng:
    183
    Har du mottatt noen refusjoner til kortet? Isåfall står telleren stille frem til du har "tatt igjen" det tilbakeførte beløpet.

11. Rikke

Rikke Medlem

Likes mottatt:
    11
    Bonuspoeng:
    8
    Hei, er det noen som vet om det nå er blitt endringer i opptjening av CT? Før kunne jeg få to i året via amex elite og bruk over 30000. Nå ser det ut som det bare er mulig å få en…

12. Upsaker

Upsaker Fastboende

Likes mottatt:
    23,154
    Bonuspoeng:
    293
    Det har vært mulig å tjene opp to CTer på Elite i år, i tillegg til eventuelle andre kort.

Rikke, NoLimit and Spielhaug like this.
  13. Storbaba

Storbaba Bitt av bonusbasiller..

Likes mottatt:
    2,601
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg mener det er sik, men kan ikke være noen garantist. Vet aldri når noen endrer på noe...

Rikke liker dette
  14. Rikke

Rikke Medlem

Likes mottatt:
    11
    Bonuspoeng:
    8
    Chattet med dem idag. De mener jeg har opptjent to og at det er mulig. Problemet er at det kommer bare en frem i sas-appen når jeg skal aktivere dem. ‍♀️

15. Jorge

Jorge Fastboende

Likes mottatt:
    7,957
    Bonuspoeng:
    293
    Gå til More, Wallet og så EB Card Vouchers. Der Skal du se alle

Rikke liker dette
  16. Gabface

Gabface Medlem

Likes mottatt:
    419
    Bonuspoeng:
    63
    Kan man i ny allianse booke tur for så å legge til retur når den blir tilgjengelig, og at riktig poeng blir trukket når man merger de to turene?

har funnet utreise til destinasjonen jeg ønsker, men er ikke kommet hjemreise enda. Ser at poeng prisen er noe høyere når man kun booker tur kontra tur/retur.

oppsummert , får man lagt til retur når det dukker opp senere uten problemer når man har benyttet 2stk CT på enveis reise? Og uten krangling fra operatørene hos SAS?

17. snus_mumrikken

snus_mumrikken Eventyrar

Likes mottatt:
    13,031
    Bonuspoeng:
    183
    Ja, har gjort dette med 2pax, 1CT.
    Er diamant, så var i åpningstid med diamant support. Men i mitt tilfelle så booka operatør ny booking mest sannsynlig p.g.a o&d regler hos SK på tilslutning. Så fikk ny bookingref.

Gabface liker dette
  18. Andyfly

Andyfly Fly me to the moon.

Likes mottatt:
    961
    Bonuspoeng:
    93
    Takk. Fikk forskjellige svar fra 2 agenter idag på direkte spørsmål om dette.

Dette medfører at jeg etter schedule-change hos VS på en eksisterende booking får et svare strev med både å forholde meg til O/D tøyseregler samt de fleste agenter svarer bare ''tyvärrr'' på direkte spørsmål om leg-for-leg vs gjennomgående rute.

19. Jorge

Jorge Fastboende

Likes mottatt:
    7,957
    Bonuspoeng:
    293
    Hvis du velger å kansellere pga schedule change forlenges utgåtte CT uansett. Du skal også ha igjen alle avgifter, inkludert de ikke-refunderbare. Men det beste er såklart å få til en ombooking så man kan gjennomføre reisen som planlagt.

Du har rett på ombooking på tross av manglende bonusbilletter og O/D-problematikk, men i praksis blir man ofte en kasteball mellom SAS og partnerselskapet sin kundeservice der ingen tar ansvar.

20. thestig84

thestig84 Medlem

Likes mottatt:
    186
    Bonuspoeng:
    43
    Jeg mangler 700 kroner i omsetning for å nå en CT, og fristen er jo i dag. Nå brukte jeg 800,- på Amex-kortet, men ingen endring inne på Amex-siden. Sliter jeg nå, eller er det mulig å få registrert poengene etterpå? Er jo tross alt i dag jeg gjør handelen.

Del denne siden