Status poeng l Tips og Triks?

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av Smyggen01, 08. jan 2025.

Tags:
  1. Smyggen01

Smyggen01 jakten på F

Likes mottatt:
    28
    Bonuspoeng:
    18
    Hei,

Ser at for nå så mangler jeg kun 5 000 statuspoeng før jeg når gull-medlemskapet. Tenkte å høre med dere om dere har noen tips og triks? Finnes det noen abonoment eller kredittkort jeg kan bestille for å få inn disse eller er jeg nødt til å ta meg en reise?

Nb: SAGA er ikke et alternativ.

2. Storbaba

Storbaba Bitt av bonusbasiller..

Likes mottatt:
    2,630
    Bonuspoeng:
    113
    Du sier ikke noe om hvor kort eller lang tid du har på deg....
    • Hvis du ikke har tatt Conciuous traveller så gir den 5000 EB.
    • Du kan også kjøpe poengene, enten for cash eller EB-poeng https://www.saseurobonusshop.com/no/
    • Amex Elite 20k nivåpoeng, men koster jo mer enn å kjøpe poengene om du ikke trenger kortet.
    • SAS MC premium gir jo også nivåpoeng, 25% av opptjente bonuspoeng, hver måned, men da skal det shoppes litt...
    • Eller du kan fly, og SAS har vel noe tilbud om leiebiler som også gir nivåpoeng.

3. themichael

themichael Veteran

Likes mottatt:
    4,296
    Bonuspoeng:
    113
    Kanskje feil plass å diskutere det, men jeg ville ikke satset på å få disse poengene. En del leiebilselskaper er notorisk vanskelig når det kommer til registrering eller etterregistrering av poeng (Avis svarte ikke en gang da jeg prøvde å få poengene).

Jeg tror det er lettere å få ribbe på priskrig 2. juledag enn å få disse statuspoengene.

4. steve0

steve0 EBD

Likes mottatt:
    2,105
    Bonuspoeng:
    93
    Har samme erfaring med Avis, null respons. Hertz har derimot altid rettet opp i saken, men enig at det bør komme av seg selv og ikke kreve skjermdumper av bestilling og epost til kundeservice hver eneste gang det er kampanje.

themichael and Smyggen01 like this.
  5. holmen

holmen "Ung" og "lovende"

Likes mottatt:
    67,892
    Bonuspoeng:
    293
  6. Smyggen01

Smyggen01 jakten på F

Likes mottatt:
    28
    Bonuspoeng:
    18
    Dette er helt topp! Takk for ordentlig svar.

For å svare deg på det du spurte om så har jeg 4 måneder på meg, så ingen bråhast. Til nå har jeg kun Amex Elite, så kunne vurdert å gå inn i Sas MC igjen.

Conciuous traveller som du nevner er helt ukjent for meg, er det 5000 nivåpoeng dette gir? Hva går Conciuous traveller ut på? =)

7. Mysterio

Mysterio Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,455
    Bonuspoeng:
    93
  8. Jorge

Jorge Fastboende

Likes mottatt:
    8,020
    Bonuspoeng:
    293
    Du kan se hvor mye du mangler mot Conscious Traveler her: https://www.sas.no/conscious-traveler/

Se også conscious-traveller-tråden på forumet for mer info om hvordan det fungerer og andre tips og triks. For eksempel hvilke conscious traveler-produkter som er best å kjøpe i shoppen eller hvordan du kan jukse deg til mer enn ett biodrivstoff-steg per reise

Last edited: 09. jan 2025
    milehigh liker dette
  9. larsmagnus

larsmagnus EBG

Likes mottatt:
    59
    Bonuspoeng:
    18
    Ca. 100kr per steg i shoppen (wool dryer balls). = 5000 statuspoeng (+5000 ekstrapoeng) for 1000kr.

Nevner at du ved bestilling av SAS MC P får 10 000 ekstrapoeng i velkomstgave, men 25% av disse blir også statuspoeng. Så da mangler du evt. "bare" 2 500 nivåpoeng for EBG.

milehigh, Teknolai and Storbaba like this.
  10. holmen

holmen "Ung" og "lovende"

Likes mottatt:
    67,892
    Bonuspoeng:
    293
    Og da er det bare å bruke kortet så du tjener 10.000 ekstrapoeng neste måned, så får du 2.500 nivåpoeng derfra også.

11. Smyggen01

Smyggen01 jakten på F

Likes mottatt:
    28
    Bonuspoeng:
    18
    Stemmer dette? At jeg kan kjøpe meg gjennom alle 10 trinnene for TOT 1 000,-? Hvordan går jeg frem her?

12. Jorge

Jorge Fastboende

Likes mottatt:
    8,020
    Bonuspoeng:
    293
    Akkurat nå er det ikke mulig fordi shoppen er tom for vaskeballer og vaskeark (vaskemiddel i "papirform") som er de to billigste tingene å kjøpe. Men kommer de tilbake er det bare å kjøpe 9 av de. Steg 10 kan du få gratis ved å se en video.

Bare pass på å gjøre dette i god tid før perioden din er over, det tar en drøy måned fra kjøp til stegene blir registrert.

milehigh liker dette
  13. Smyggen01

Smyggen01 jakten på F

Likes mottatt:
    28
    Bonuspoeng:
    18
    Dette var jo et veldig godt tips, takk for det! Så uavhengig av hva man kjøper får man et trinn? Det er ikke maks 1 gang, det er ubegrenset?

14. Smyggen01

Smyggen01 jakten på F

Likes mottatt:
    28
    Bonuspoeng:
    18
    Synes jeg har lest ett eller annet sted at opptjeningen starter fra og med 17. Jan eller lignede? Stemmer dette eller kan jeg bestille så fort jeg ser det i shoppen?

Video er heller ikke tilgjengelig enda

15. Jorge

Jorge Fastboende

Likes mottatt:
    8,020
    Bonuspoeng:
    293
    Det er per vare du kjøper ja.

Aner ikke.. jeg har ikke hørt noe om at opptjeningen ikke har startet enda. Jeg har ikke ny kvalifiseringsperiode for status før i september, så jeg har det ikke travelt med å få gjort noen steg i år.

16. Brukernavnet

Brukernavnet EBD

Likes mottatt:
    3,649
    Bonuspoeng:
    93
    Muligens fordi lanseringen skjedde 23. januar 2024?
    SAS-appen sier i allefall at "Qualifying Period" for Conscious Traveler er 1. Jan - 31. Dec 2025

Del denne siden