SAS / SkyTeam - Har jeg Lounge tilgang? (Hovedtråd)

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av Misterix, 23. sept 2017.

1. olds69

olds69 Nytt Medlem

Likes mottatt:
    6
    Bonuspoeng:
    3
    Lounge tilgang LAX?

Hei,

Jeg har en reise til Hawaii med mellomlanding i LAX
    Hvilke lounges har jeg tilgang til?

I SAS appen kommer kun Air France lounge opp...

Reiser inn til LAX med SAS og fra LAX til HNL med Delta (SAS-code share)

Klasse: Business (Z)
    Inn Terminal B,
    Ut Terminal 3.

Ville trodd jeg skulle hatt tilgang til Delta One i terminal 3, eller får jeg kun tilgang til Delta Sky club?

2. Krjemb

Krjemb Senior Medlem

Likes mottatt:
    2,397
    Bonuspoeng:
    93
    I SAS appen kommer det kun lounger som gjelder om du flyr med SAS. Om du flyr Delta One til HNL så bør du ha tilgang til Delta One loungen. Men er usikker på om Delta har den klassen til HNL. Om ikke burde du vel ha tilgang basert på at du kommer fra en interkontinental flyvning i Business og skal videre. Så spørs det om SAS er inne i varmen her da... Delta Skyclub har du hvertfall tilgang til.

3. olds69

olds69 Nytt Medlem

Likes mottatt:
    6
    Bonuspoeng:
    3
    I følge Delta/My trips så reiser jeg på:

Delta One (Z)
    upload_2025-1-6_10-34-37.png
    Så da satser jeg på at jeg har tilgang på Delta One loungen også...

RoadKing liker dette
  4. XIII

XIII Senior Medlem

Likes mottatt:
    360
    Bonuspoeng:
    63
    jepp, problemfritt å komme til loungen med Sky priority og KLM.

men ganske så trist lounge.. sammenlignet også med Lisboa

5. ccurrahee

ccurrahee Ikke helt statusløs da……

Likes mottatt:
    38,264
    Bonuspoeng:
    293
    Har du sjekket om Hawaii telles som intra kontinental eller som innenriks i forhold til adgang Delta one, kontra andre Delta lounges?

6. olds69

olds69 Nytt Medlem

Likes mottatt:
    6
    Bonuspoeng:
    3

Hmm, det er et poeng,

Ser Delta One lounge adgang gis for domestic med mer en 6.5timer flight.
    Og Lax-Hnl er 6.01 timer

Fra Delta sin side om Delta One Lax:
    "Delta‐marketed and‐operated First Class domestic tickets and/or Business Class tickets on flights less than 6.5 hours are not eligible"

Dog så sier de også dette:
    "A nonstop transoceanic ticket in First/Business Class on a SkyTeam ®-operated flight;
    A domestic ticket in any class connecting to same-day First/Business Class ticket on an transoceanic SkyTeam-operated flight; or all Delta 360 members departing from LAX in any class of service, on any fare traveling to any destination"

Så etter første setning så har jeg ikke tilgang, men etter andre så har jeg kanskje?
    De tar jo ikke forbehold om at den transoceanic flighten skal være avgang, og ikke ankomst...
    For å være sikker så har Delta One Lounge i BOS strengere regler,

Savner Polaris jeg...

NoLimit liker dette
  7. ccurrahee

Likes mottatt:
    38,264
    Bonuspoeng:
    293
    1 avreise til Cayenne fra 2E . Er det noen som har oversikt over hvilken av Air France loungene som er finest. Frokost før avreise før kl 11 så, vil ikke gå endeløst langt.

2: ankommer fra Cayenne til 2E tidlig morgen med avreise til Oslo fra CDG 2B på formiddagen. Vi har noen timer.

Loungehoppe? Eller hvilken av Air France loungene skal vi satse på?

8. Rapolo

Rapolo Senior Medlem

Likes mottatt:
    5,798
    Bonuspoeng:
    183
    Merk at 2E er delt opp i gate K, L og M. Alle disse nås til fots og man må kun gjennom passkontroll (alle er non-schengen). K er nærmest, etterfulgt av L og M. Det er også tog fra K til L til M.

Estimert tid ref skjermene i 'krysset' der du kommer ut ved ankomst estimerer ca 13 minutter til K, 30 minutter til L og 40 minutter til M. Dette er flyplassminutter og med vanlig gage er det ca halvparten. Da jeg reise gjennom CDG på mandag antok jeg bare at flyet til ABJ gikk fra K som vanlig. Gikk fra loungen på 2F ved boarding og hadde da angivelig 30 minutter å gå til L-gate, ikke K denne gangen. 12 minutter senere var jeg ved gate L45.

1) Jeg har kun besøkt loungene på 2F og 2E-K. Loungen på 2F er flaggskipet til AF og er en av de beste flaggskiploungene jeg har vært på.

2) Jeg hadde holdt meg på 2F, me det er bare å fly rundt om du er nysgjerrig på de andre. Ta deg en dusj (merk at det er skiltet på døren du skal scanne i døren til dusjen, ikke mobilen eller noe slikt), book deg inn hos Clarin for litt jåleri og nyt litt mat og champagne (franskmennene fornekter seg ikke).

9. livinspeed

livinspeed Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    1,081
    Bonuspoeng:
    93
    Mulig jeg har spurt her før, men jeg har direkte OSL-LYR uten stopp i TOS neste uke, har jeg kun tilgang innenlands eller kan jeg også benytte untenlands her? En slags Schrödingers lounge-situasjon.

jonss and btm like this.
  10. RoadKing

RoadKing Helt hekta

Likes mottatt:
    34,178
    Bonuspoeng:
    293
    OSL-LYR non stop går fra utland, da bruker du utenlandsloungen. LYR er utenfor Schengen, husk passkontrollen.

11. testflyver

testflyver Nytt Medlem

Likes mottatt:
    39
    Bonuspoeng:
    13
    Har bestilt bonusreise i SAS Pluss til Dublin, hvor returen er med Widerøe. Klarer ikke å finne noe klart svar på om jeg får tilgang til noen lounge i Dublin.

Ifølge bestillingen hos SAS sto det jo at Pluss inkluderer "Tilgang til lounge (hvis tilgjengelig)" og ifølge Widerøe skal Flex-billetter gi tilgang til lounge - men er en eurobonus pluss-billett (Klasse I) å regne som Widerøe Flex?

12. ccurrahee

Likes mottatt:
    38,264
    Bonuspoeng:
    293
    Takk for veldig godt svar. Reisefølge to mente at champagne og Clarins, trumfer lounge sightseeing. Og jeg regner med at det ikke er andre selskap i skyTeam som har lounger med biz tilgang i Paris.

jonss and 1884derby like this.
  13. Lars J

Lars J Veteran

Likes mottatt:
    8,811
    Bonuspoeng:
    183
    Skal fly SAS ut fra BKK i April, SAS plus med EBG

Ser det rapporteres at man kun får ett loungebesøk i BKK (mulig workaround er kanskje vise digital boarding pass?)

Uansett workaround eller ikke..
    Hvilken lounge anbefales av Miracle lounge og AF loungen som jeg har forstått er det vi har tilgang til.

14. SK927

SK927 Nytt Medlem

Likes mottatt:
    122
    Bonuspoeng:
    33
    Har ikke prøvd Miracle men kan anbefale AF. Bra utvalg av mat og drikke samt god plass når jeg var der. De hadde en dessert der, husker ikke hva den het, en slags avlang sjokoladeglasert kake med is inni. Tror det er beste «desserten» jeg har smakt, i hvert fall på en flyplass.

Er et stykke å gå til og fra, tok vel 20 minutter til satellitt-terminalen.

Attached Files:

NoLimit and Lars J like this.
  15. ktyvandt

ktyvandt Medlem

Likes mottatt:
    245
    Bonuspoeng:
    43
    Hei dere. Reiser Swiss/Helvetic i eco. EBG. Kommer jeg inn i SAS Gold Loungen?

16. Preference

Preference EBG

Likes mottatt:
    890
    Bonuspoeng:
    93
    Nei du må vel ha status i Lufthansa gruppen for å få noen perks når du reiser med de. F.eks om du var Senator ville du kommet inn

17. ktyvandt

ktyvandt Medlem

Likes mottatt:
    245
    Bonuspoeng:
    43
    Regnet vel egentlig med det. Uansett takk for raskt svar! :)

Preference liker dette
  18. MarkSS

MarkSS Medlem

Likes mottatt:
    1,019
    Bonuspoeng:
    93
    Noen som har reist fra IAD med SK i det siste og kan fortelle om Virgin loungen? Hørte rykter om at dette har blitt en PP lounge, hvor de tar betalt for bestilling fra meny. Gjelder det også i tidsrommet SK passasjerer har tilgang? Ser at VS avgangen går ca 1,5t senere.

19. Krjemb

Krjemb Senior Medlem

Likes mottatt:
    2,397
    Bonuspoeng:
    93
    Mener å huske at den er åpen for priority pass inntil tre timer før VS avgangen. I den perioden er det betalt meny. Så har noen rapportert at SAS passasjerer har fått en voucher som gjorde at de kunne bestille fritt frem til tre timer før.

btm and MarkSS like this.
  20. Spielhaug

Spielhaug Veteran

Likes mottatt:
    9,621
    Bonuspoeng:
    183
    LHR-CPH i Go, er EBG. Har med kone og 3 kids, får de lounge på LHR, eller bare meg+1?

Del denne siden