SAS / SkyTeam - Har jeg Lounge tilgang? (Hovedtråd)

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av Misterix, 23. sept 2017.

1. Fleksnes

Fleksnes Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    859
    Bonuspoeng:
    93
    På ZRH er det vel fortsatt senatorlounge som gjelder, men får man med en gjest inn der? Er EBD og reiser med SAS.

2. RoadKing

RoadKing Helt hekta

Likes mottatt:
    34,179
    Bonuspoeng:
    293
    Du har ikke fått med deg at SAS har forlatt *A?

3. Tore

Tore Milehunter Offisiell Representant Admin

Likes mottatt:
    114,942
    Bonuspoeng:
    350
    På ZRH (og flere flyplasser i Tyskland blant annet) har SAS avtale med Star A lounger. Swiss business og Senator lounge A er åpen for SAS kunder

RoadKing liker dette
  4. Fleksnes

Fleksnes Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    859
    Bonuspoeng:
    93
    I flg Henrik på diamanchaten så skal det kunne være mulig å gjeste inn personer der, så da får vi se. Han sier også det er egen SAS fasttrack i security.

5. Tore

Tore Milehunter Offisiell Representant Admin

Likes mottatt:
    114,942
    Bonuspoeng:
    350
    Du kan gjeste en i sentaor. De er de steinharde på.
    Men siden dere alle flyr i business har dere alle tre adgang til Austrian businesslounge.

6. Fleksnes

Fleksnes Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    859
    Bonuspoeng:
    93
    Vi flyr i SAS GO og er 2 stk. Så det skal gå fint med senator.

7. furlong

furlong A3-G, GHA Titanium, Strawberry Platinum

Likes mottatt:
    942
    Bonuspoeng:
    93
    Kjenner at Delta irriterer meg:mad:

8. olds69

olds69 Nytt Medlem

Likes mottatt:
    6
    Bonuspoeng:
    3
    Kan også svare meg selv på adgang etter å ha forsøkt:
    Dersom en kommer inn til LAX i business med et partner airline så har en tilgang.
    SAS er dessverre ikke partner..
    Så: AF KLM LATAM eller Virgin for tilgang, ikke oss fattigste sas passasjerer..

Ikke for det, sky Club funket den også...

NoLimit liker dette
  9. Ololsen

Ololsen Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    3,428
    Bonuspoeng:
    93
    Innlandsflyvning med Delta i USA gir vel ingen adgang til Deltas Sky clubs om jeg forstår det riktig med Elite plus fra SAS? Mulig jeg må fly mellom LAX og SFO og i så fall er det vel best å fly United for de gir vel adgang med *Gold som jeg har via Lufthansa.

10. Magnus77

Magnus77 Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,159
    Bonuspoeng:
    93
    Hvordan er det egentlig med adgang til Delta sine lounger når man flyr videre med Delta i Business innenlands? Jeg flyr med Virgin upper class fra London til JFK, og har billett videre til Orlando samme dag i business fra JFK, alt er bonusbilletter. Har jeg adgang både til Delta One og Sky lounge?

11. Jorge

Jorge Fastboende

Likes mottatt:
    7,957
    Bonuspoeng:
    293
    Delta One er ja. Sky lounge bør ha ca samme regler, pluss at du i tillegg kommer inn med SkyTeam Elite Plus i øko
    • The Delta One Lounge is available to
      • Same-day departing or arriving Delta One ticketed passengers (i.e., seated in the Delta One class of service);
      • Delta 360o™ Members departing or arriving on a same-day ticket in Delta First Class;
      • Same-day departing or connecting flights operated by the following Delta partners in their respective first and business class cabins specified below:
        • Air France La Premiere;
        • Air France Business Class* (Long-Haul);
        • LATAM Premium Business Class;
        • KLM Business Class*;
        • Korean Air First Class and Prestige Class; and
        • Virgin Atlantic Upper Class
    *Due to capacity constraints at our lounge in Boston, lounge access for customers traveling in Business Class on Air France or KLM is limited to the Air France lounge located in Terminal E or to the Delta Sky Clubs in Terminals A & E.

Last edited: 31. jan 2025
    RoadKing and Magnus77 like this.
  12. Jorge

Jorge Fastboende

Likes mottatt:
    7,957
    Bonuspoeng:
    293
    Ikke relevant for @Magnus77, men ganske ubrukelig at SAS ikke har blitt endel av det gode selskap enda :( Utad ble det jo kommunisert at en av grunnene til at man byttet allianse var at SAS ikke fikk være med i joint venture etc. i Star Alliance

RoadKing liker dette
  13. Magnus77

Magnus77 Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,159
    Bonuspoeng:
    93
    Ser det står på sas at man kan kjøpe seg inn i sas loungen med eurobonuspoeng. Men når jeg velger å legge til lounge i bestillingen min får jeg bare opp muligheten til å betale med kort? Er ikke dette mulig lengre?

14. Nordlands

Nordlands EBD

Likes mottatt:
    3,163
    Bonuspoeng:
    113
    Som de opplyser på nettsiden, du kan bare kjøpe tilgang med eurobonuspoeng ved loungeinngangen.
    https://www.sas.no/juridisk-info/op...-optional-services-fees-other-products-extras

Magnus77 liker dette
  15. tmolvik

tmolvik Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    485
    Bonuspoeng:
    63
    Mange sider å lese igjennom her, så jeg har sikkert glippet et sted, men min kone og jeg skal til Amsterdam i helgen og reiser til litt ulike tidspunkt og med ulike selskap (SAS/KLM). Jeg får opp loungetilgang i AMS i SAS-appen, men hun får beskjed om å betale for det i KLM-appen. Hun er som meg diamant, men finner ikke noe sted å legge inn EB-nummer for å registreres som ST-Elite. Ut fra hvordan jeg leser retningslinjene for Crown-lounge skal hun vel ha tilgang, men hvordan er det enklest å registrere dette?

16. Rapolo

Rapolo Senior Medlem

Likes mottatt:
    5,798
    Bonuspoeng:
    183
    EBD gir loungetilgang med KL og SK.

Gjør en av følgende;
    1) Skriv til KLM på messenger så legger de til EB-nummer
    2) Skriv til SAS på chat så legger de til EB-nummer
    3) Legg til EB-nummer i skranke ved innsjekk

Skulle det likevel være problemer så kan man alltids vise riktig status i loungen, samt billett, så kommer man inn.

tmolvik liker dette
  17. Hamsterburger

Hamsterburger Nytt Medlem

Likes mottatt:
    1
    Bonuspoeng:
    3
    Heisann. Har noen erfaring med å fly ut av Bologna (BLQ) med SAS under det nye Skyteam-regimet? Jeg er EBG og tenker reiser med en venn fra BLQ til København i juni i år. Vil jeg da ha lounge-tilgang? Har BLQ i det hele tatt en skikkelig lounge? Setter pris på om noen har info og dele om denne flyplassen. Tusen takk.

18. Rapolo

Rapolo Senior Medlem

Likes mottatt:
    5,798
    Bonuspoeng:
    183
    Her er et verktøy alle burde kjenne til. Det vil svare på veldig mange enkle spørsmål knyttet til lounge. https://www.skyteam.com/en/lounges/lounge-finder

D
    et ser dårlig ut med lounge på BLQ gjennom billett/status. Hvis en av dere har kredittkort med loungebesøk gjennom Mastercard Expérience vil dere få tilgang til loungen som kommer opp i ST-søket.

holmen liker dette
  19. NielsKlim

NielsKlim Nytt Medlem

Likes mottatt:
    82
    Bonuspoeng:
    18
    Hei, jeg har avskjedstur med Star Alliance til India med kone og to barn. Vi flyr i Business BGO - CPH med SAS, deretter CPH-ZRH og ZRH - BOM.
    Jeg er EBG. Har jeg forstått det riktig at vi ikke har adgang til SAS-Loungen siden Swiss er *A? Det står at Swiss har en Contract Lounge, men ikke hvilken. Noen som vet?

20. view

view Veteran

Likes mottatt:
    2,226
    Bonuspoeng:
    113
    SAS er contract loungen til Swiss i CPH, business billett gir adgang, EBG har ingen betydning for Star lenger.

NielsKlim liker dette

Del denne siden