Strawberry: Nye vilkår - Fra Strawberry-poeng til Spenn

Tråd i 'Hoteller og bonusprogrammer' startet av KingBogen, 11. okt 2024.

1. holmen

holmen "Ung" og "lovende"

Likes mottatt:
    66,931
    Bonuspoeng:
    293
    Ga bort gold til kona i dag, siden hennes opptjeningsperiode begynte 1/2.
    Fikk opp denne meldingen:
    Screenshot_20250202-111110.png

Bruker de seriøst opptil en måned på å gi henne gold??

2. interface87

interface87 Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    531
    Bonuspoeng:
    93
    Det tok 3 dager for meg. Det er nok bare en frist de har satt for å holde seg innenfor en periode.

MariusJS, eventyrer and holmen like this.
  3. MariusJS

MariusJS Medlem

Likes mottatt:
    210
    Bonuspoeng:
    43
    Virker litt som at å øke kredittgrensen hos de fleste er mye strengere og vanskeligere enn å gi en høy grense når du søker om å få kortet, så hadde ikke overrasket meg om du fikk mye høyere limit ved å si opp SAS kortet også, for så å søke igjen, men det kan jo også føre til at du står uten SAS MC en stund/får avslag av en eller annen grunn.

Skulle vel tro det var en smal sak siden begge er SEB, men den gang ei

Maggie liker dette
  4. Mavo

Mavo Senior Medlem

Likes mottatt:
    552
    Bonuspoeng:
    93
    Nå har jeg fått oversikt over LTG og LTP på nettsiden som jeg ikke har hatt tidligere (kun info om at jeg var LTP), men den er helt kokos. Fortsatt LTP-info i appen. Sitter resten bare stille i båten og venter enn så lenge, eller må jeg runden via kundeservice allerede nå?

5. Paalf

Paalf Nytt Medlem

Likes mottatt:
    51
    Bonuspoeng:
    13
    Samme her, men fremdeles ikke anerkjent som Liftetime Gold, noe jeg har bekreftelse på via mail før omlegging. Mon tro om de prøver å vri seg unna tidligere lifetime oppnåelser også.....vil jo slå i hjel siste rest av dette programmet for mange lojale kunder det. Tror jo egentlig ikke at de er så klønete, men så har jo Strawberry ikke utvist altfor stor kløkt til annet en egen vinning i omleggingen så langt.

6. Jorge

Jorge Fastboende

Likes mottatt:
    7,957
    Bonuspoeng:
    293
    For min del så fungerte det helt fint å sende en mail til gull/platinummail der jeg spurte hva jeg er. De har oversikten selv om nettsiden er ekstremt forvirret.

7. tobeornot999

tobeornot999 Flying high

Likes mottatt:
    9,577
    Bonuspoeng:
    183
    Har ikke erfaring med gavekort.

Men forholdstallet mellom poengprisen på gode hoteller i CPH, deres tilsvarende pris i DKK regnet om til NOK har bare blitt bedre og bedre...

freddyen and eventyrer like this.
  8. Emma

Emma Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    556
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg sa også opp mitt Strawberry kort nylig. Ventet noen dager før jeg så søkte om høyere kredittgrense på SAS Premium for å være sikker på at Gjeldsregisteret ble oppdatert med lavere registrert kreditt først. Glemte imidlertid å fjerne frivillig kredittsperre, så det var ikke mulig å gjennomført kredittsjekk av meg. Etter å ha fjernet kredittsperren tok jeg kontakt med kundeservice for å be dem gjøre ny kredittsjekk. Jeg forklarte samtidig at jeg hadde sagt opp Strawberry kortet og ba om at denne informasjonen skulle legges ved søknaden min om høyere kredittgrende. Denne søknaden ble så innvilget dagen etter. Til info søkte jeg om mindre økning av kredittgrense enn den jeg hadde på Strawberry kortet.

Kan det være at du fikk avslag på din søkanad fordi Gjeldsregisteret ikke var oppdatert med at du hadde redusert kreditten din? I så fall ville jeg absolutt tatt kontakt med kundeservice og bedt dem se på søknaden din igjen.

Maggie liker dette
  9. tobeornot999

tobeornot999 Flying high

Likes mottatt:
    9,577
    Bonuspoeng:
    183
    Noen som har fått tilgang til det berømte webinaret? Kunne vært interessant å se.

10. DanH

DanH Senior Medlem

Likes mottatt:
    2,001
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg gjorde det samme i går. Fikk følgende svar:

"Hej,
    Tack för ditt mejl.

Jag kan se att du är platinum lifetime.

Ha en fin dag "

Så da har jeg det bekreftet på mail i det minste :)

Jorge liker dette
  11. Jorge

Jorge Fastboende

Likes mottatt:
    7,957
    Bonuspoeng:
    293
    Fikk svaret jeg ville ha jeg også :)

12. Stianoh

Stianoh Medlem

Likes mottatt:
    108
    Bonuspoeng:
    43
    Det har vel ikke nødvendigvis noe for seg å spørre på mail? Det kan jo være de også ser feil i sitt system for alt vi vet? At de evt har svart på mail en gang at man er lifetime platinum hjelper nok ikke dersom man korrekt blir degradert på et tidspunkt.
    eller vet dere at det de sier er 100% sikkert?

13. Jorge

Jorge Fastboende

Likes mottatt:
    7,957
    Bonuspoeng:
    293
    Så man skal ikke ta kontakt i tilfelle de finner en feil på nettsiden sin når den sier at man ikke er Lifetime Platinum/Lifetime Gold selv om man vet man er det? Og uansett er det bedre å kunne dokumentere at kundeservice sier man er LTP enn å ikke ha noe å vise til i det hele tatt.

14. ValdresBjarne

ValdresBjarne Om eg går på jakt? Ja, bonusjakt

Likes mottatt:
    9,366
    Bonuspoeng:
    183
    Nå har de fått ut en ny lifetime-bar, stemmer ikke for meg

15. Stianoh

Stianoh Medlem

Likes mottatt:
    108
    Bonuspoeng:
    43
    De er jo åpenbart allerede klar over det. Det er jo kommentert her tidligere. poenget mitt var at et svar der ikke nødvendigvis er riktig når det står flere forskjellige ting på forskjellige plasser. kanskje leser de også av feil. og det vil ikke hjelpe deg på et senere tidspunkt. de gir ikke bort lifetime platinum bare fordi en på support har sagt at du er det, det kan jeg love deg. men for all del. bare send masse mail.

CecilieL90 liker dette
  16. Jorge

Jorge Fastboende

Likes mottatt:
    7,957
    Bonuspoeng:
    293
    Her var det snakk om at man ER lifetime platinum eller lifetime gold og skal forsikre seg om at man faktisk fortsatt er det. Men jeg ser nå at en av de to postene jeg quotet i den første posten min var fra en i den andre situasjonen der man har hatt flaks og blitt det uten å nødvendigvis ha kvalifisert.

17. Grove

Grove Medlem

Likes mottatt:
    485
    Bonuspoeng:
    63
    Ser jeg har fått oppdatert mot lifetime nå, og da teller plutselig ikke 2020 med.
    Jeg ble Gold siden jeg signet opp for Mastercard, og i henhold til de nye vilkårene fra i fjor høst- teller ikke slike kampanjer mot lifetimestatus. At de frøs status fordi vi ikke fikk bodd på hotell i den tiden hjelper ikke. Har siden kvalifisert på antall overnattinger hvert år. Merker veien blir kort over til Scandic nå......

18. ValdresBjarne

ValdresBjarne Om eg går på jakt? Ja, bonusjakt

Likes mottatt:
    9,366
    Bonuspoeng:
    183
    Har også sendt epost til kundesørvis, som sa eg berre måtte ta det med ro. Var lifetime platinum sa dei, uten å ta nokon forbehold.

19. trulsdd

trulsdd EBD

Likes mottatt:
    53
    Bonuspoeng:
    18
    I den nye LT-baren ser jeg at poengene jeg hadde mot LT før devalueringen ikke er hensyntatt. Jaja.

20. livinspeed

livinspeed Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    1,081
    Bonuspoeng:
    93
    Som det gjelder i de fleste andre poster her i det siste tror jeg det gjelder å sitte stille i båten og la de krangle med SAS IT om hvem som har verst systemer, satse på de klarer å kåre en vinner og så gi oss korrekt LT-status til slutt. Helst kremet med at poeng varer ut 2026-2027, men det er vel større ønsketenkning.

Del denne siden