Booking av Skyteam bonusreiser- diskusjon

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av milehigh, 06. juli 2024.

1. Spielhaug

Spielhaug Veteran

Likes mottatt:
    9,621
    Bonuspoeng:
    183
    Hører rykter om at Garuda F er på vei ut?

2. Preference

Preference EBG

Likes mottatt:
    890
    Bonuspoeng:
    93
    Var mest overrasket over at noen hadde fått til å booke det egentlig! De hadde det jo på flere ruter tidligere og nå gjenstod vel bare AMS-CGK? Synd, men ikke så rart at de ikke opprettholder så mye systemer og personell som det å ha first antagelig krever når det bare er for én enkelt rute.

paramberg liker dette
  3. paramberg

paramberg Veteran

Likes mottatt:
    10,065
    Bonuspoeng:
    183
    Dessverre kan det se slik ut:( Ser ut som hele Garuda er under restrukturering og kommer til å fokusere på kun Asia på sikt ser det ut til

Preference liker dette
  4. Kaffen

Kaffen Globetrotter

Likes mottatt:
    6,014
    Bonuspoeng:
    183
    Tilgjengeligheten er såpass dårlig nå at jeg ikke kan forsvare å samle poeng, så har gitt opp dette nå. Jeg følger sånn halveis med kanskje en eller to ganger i uka for å se om de kommer noen store endringer på dette, men det ser beksvart ut. Så når jeg ser på hvordan programmet har vært de sisste månedene så er friheten av å ikke være lojal mot SAS, fordi er det mye bedre enn å satse på cashback, enn å satse på SAS Eurobonus per dags dato.

Last edited: 07. febr 2025
    nicolai, furlong, FlyerOslo and 2 others like this.
  5. puckno

puckno Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    414
    Bonuspoeng:
    63
    Prøver å forstå reglene for feeder-flights etter den angivelige 'oppmykningen'. Jeg har en reise t/r AMS-KUL i biz med SA. Det er tilgjengelig eco award tickets med SAS direkte OSL-AMS, men agentene klarer ikke legge til (har forsøkt to). Jeg trodde kanskje det skulle være mulig med lavere bookingklasse på feeder flighten, at det var en endring som kom? Jeg har lykkes med å booke feeder flighten i motsatt retning, da med KLM biz.

6. Nordlands

Nordlands EBD

Likes mottatt:
    3,162
    Bonuspoeng:
    113
    Fikk nettopp lagt til KL eco feeder på en bestilling. Får du opp SAS flygningen i partner søk? Det kan være forskjellig tilgjengelighet for vanlig bonus og partnerbonus-reise.

7. puckno

puckno Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    414
    Bonuspoeng:
    63
    Ja, SAS-flygningen er synlig på både partnersøk og på awardfares.

Kanskje jeg bare har vært uheldig med agentrouletten, får gi det noen flere forsøk.

Stusset forøvrig litt på det SAS selv skriver, nederst på denne siden, synes det er forvirrende;
    https://www.sas.no/eurobonus/poeng/bruke/partnerbonusreiser/
    "... Du kan kombinere reiseklasser for utreise og hjemreise (f.eks. utreise i økonomi og hjemreise i business), men du kan ikke kombinere bestillingsklasser i én enkelt retning (f.eks. CPH-AMS i økonomi og AMS-JFK i business). ..."

Samtidig, litt nedenfor:
    "Kundeserviceteamet vårt kan hjelpe medlemmer med å legge til mellomlandinger (inkl. flygninger i ulike bestillingsklasser) i bonusreiser med partnerne våre hvis prisen på den opprinnelige bestillingen ikke endres (innenlands eller bestilling i samme geografiske sone) og hvis bestillingen er i samme eller lavere bestillingsklasse enn den opprinnelige bestillingen"

NoLimit liker dette
  8. magnusant

magnusant LTG

Likes mottatt:
    1,037
    Bonuspoeng:
    93
    Hadde en ganske fleksibel plan for å komme meg til Kina i april, på biz award.
    Temmelig åpen på reisedager innen en 3 ukers periode.
    Nada! Søkt flere ganger ukentlig i over to måneder.

*A ble løsningen. Booket med LH, flys av CA med A350 fra Frankfurt, under 15 knok t/r

9. Kaffen

Kaffen Globetrotter

Likes mottatt:
    6,014
    Bonuspoeng:
    183
    Du kan satse på Avianca Lifemiles, for der er det en del gode muligheter, også kan du tjene hotelpoeng i den retnigen der, og kjøpe de resterende poengene du trenger på Kampanjer som dette i stedet for :).... Du får mye mer "Bang for the buck" med å utnytte slike kampanjer :cool:

Insomnia4u liker dette
  10. mariusberg89

mariusberg89 Senior Medlem

Likes mottatt:
    174
    Bonuspoeng:
    43
    Hvor søker du da? via sas sine sider fortsatt?

Har funnet reiser.
    personlig sliter jeg med at store deler av Asia nå er til dobbel poengsum. Så CT`en min er null verdt lengre egentlig, Vurderer selv nå å selge det jeg har av poeng og CT også bruke det til billetter utenom ST.

Litt kjedelig.

11. Storbaba

Storbaba Bitt av bonusbasiller..

Likes mottatt:
    2,601
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg har kun booket en Skyteamreise (Bali), men søkt på mange og hittil har jeg bare brukt patnersøket til SAS. Litt tungvint ift mange søk, men funker om en bruker litt tid. Har nok gått kjappere med Awardfares (er en stund siden jeg har hatt abo.) Gjorde noen søk for 2-3 uker sider ift jula og fant reiser till BKK, SEZ og MRU, men konkluderte med hytta... Kommer mye an på når man vil reise, hvor tidlig man er ute og hvor fleksible man er ift tidspunkter...

Last edited: 08. febr 2025
    mariusberg89 liker dette
  12. epsen123

epsen123 Nytt Medlem

Likes mottatt:
    1
    Bonuspoeng:
    3
    Står det noe om dette noe sted?

13. Nordlands

Nordlands EBD

Likes mottatt:
    3,162
    Bonuspoeng:
    113
    Bare å søke på billetter hos Garuda, de selger ikke noe i first AMS-CGK etter 28.juli.

14. paramberg

paramberg Veteran

Likes mottatt:
    10,065
    Bonuspoeng:
    183
    @GlennDi kunne fortelle at fra 1 august så er det CGK-HND som har F. Men før flydde de både AMS og HND med F. Mulig de har bare ett fly nå da istedet for 2?
    Er uansett på vei ut tipper jeg med restruktureringen

15. epsen123

epsen123 Nytt Medlem

Likes mottatt:
    1
    Bonuspoeng:
    3
    Ahh, Skyteam ble akkurat enda bedre!

16. Nuvolari

Nuvolari EBD

Likes mottatt:
    2,044
    Bonuspoeng:
    113
    Har Awardfares vist noe ledig i First? Eller måtte men ringe inn?

17. magnusant

magnusant LTG

Likes mottatt:
    1,037
    Bonuspoeng:
    93
    Samme... de eneste, veldig få, alternativene som dukket opp var via Vietnam til dobbelt poengpris.
    Da er det for meg bedre value med 1 stop i FRA med LH/CA til lav cash pris.

mariusberg89 liker dette
  18. epsen123

epsen123 Nytt Medlem

Likes mottatt:
    1
    Bonuspoeng:
    3
    Usikker om det er rett tråd, men;
    Hvor pålitelig slippes bonus-seter 330 dager før? Og hvis det slippes seter i biz/prem eco, hvor mange pleier det (roughly) å være?

19. DJasko

DJasko Pharmacist

Likes mottatt:
    112
    Bonuspoeng:
    33

Min erfaring er at det avhenger veldig av hvor og når du vil reise. Populære reisemål på populære tidspunkt er det ikke sikkert det er akkurat 330 dager før.

Booket t/r I biz til NY i september i år, da var det på dagen 330 dager før. Tokyo I april/mai var ikke helt der. Men det er min erfaring.

20. Storbaba

Storbaba Bitt av bonusbasiller..

Likes mottatt:
    2,601
    Bonuspoeng:
    113
    Skyteam? Der varierer slipptidspunktene, opp til 359 dager.
    SAS intercont? Er normalt 330 dager og det er 2 i biz, husker ikke om det er 2 el. 4 i Plus. Men det er gjerne blackout i de verste ferieperiodene (høst/vinterferie, jul/nyttår)... Slippes ved midnatt regnet fra avreisested.

Del denne siden