Var mest overrasket over at noen hadde fått til å booke det egentlig! De hadde det jo på flere ruter tidligere og nå gjenstod vel bare AMS-CGK? Synd, men ikke så rart at de ikke opprettholder så mye systemer og personell som det å ha first antagelig krever når det bare er for én enkelt rute.
Dessverre kan det se slik ut Ser ut som hele Garuda er under restrukturering og kommer til å fokusere på kun Asia på sikt ser det ut til
Tilgjengeligheten er såpass dårlig nå at jeg ikke kan forsvare å samle poeng, så har gitt opp dette nå. Jeg følger sånn halveis med kanskje en eller to ganger i uka for å se om de kommer noen store endringer på dette, men det ser beksvart ut. Så når jeg ser på hvordan programmet har vært de sisste månedene så er friheten av å ikke være lojal mot SAS, fordi er det mye bedre enn å satse på cashback, enn å satse på SAS Eurobonus per dags dato.
Prøver å forstå reglene for feeder-flights etter den angivelige 'oppmykningen'. Jeg har en reise t/r AMS-KUL i biz med SA. Det er tilgjengelig eco award tickets med SAS direkte OSL-AMS, men agentene klarer ikke legge til (har forsøkt to). Jeg trodde kanskje det skulle være mulig med lavere bookingklasse på feeder flighten, at det var en endring som kom? Jeg har lykkes med å booke feeder flighten i motsatt retning, da med KLM biz.
Fikk nettopp lagt til KL eco feeder på en bestilling. Får du opp SAS flygningen i partner søk? Det kan være forskjellig tilgjengelighet for vanlig bonus og partnerbonus-reise.
Ja, SAS-flygningen er synlig på både partnersøk og på awardfares. Kanskje jeg bare har vært uheldig med agentrouletten, får gi det noen flere forsøk. Stusset forøvrig litt på det SAS selv skriver, nederst på denne siden, synes det er forvirrende; https://www.sas.no/eurobonus/poeng/bruke/partnerbonusreiser/ "... Du kan kombinere reiseklasser for utreise og hjemreise (f.eks. utreise i økonomi og hjemreise i business), men du kan ikke kombinere bestillingsklasser i én enkelt retning (f.eks. CPH-AMS i økonomi og AMS-JFK i business). ..." Samtidig, litt nedenfor: "Kundeserviceteamet vårt kan hjelpe medlemmer med å legge til mellomlandinger (inkl. flygninger i ulike bestillingsklasser) i bonusreiser med partnerne våre hvis prisen på den opprinnelige bestillingen ikke endres (innenlands eller bestilling i samme geografiske sone) og hvis bestillingen er i samme eller lavere bestillingsklasse enn den opprinnelige bestillingen"
Hadde en ganske fleksibel plan for å komme meg til Kina i april, på biz award. Temmelig åpen på reisedager innen en 3 ukers periode. Nada! Søkt flere ganger ukentlig i over to måneder. *A ble løsningen. Booket med LH, flys av CA med A350 fra Frankfurt, under 15 knok t/r
Du kan satse på Avianca Lifemiles, for der er det en del gode muligheter, også kan du tjene hotelpoeng i den retnigen der, og kjøpe de resterende poengene du trenger på Kampanjer som dette i stedet for .... Du får mye mer "Bang for the buck" med å utnytte slike kampanjer
Hvor søker du da? via sas sine sider fortsatt? Har funnet reiser. personlig sliter jeg med at store deler av Asia nå er til dobbel poengsum. Så CT`en min er null verdt lengre egentlig, Vurderer selv nå å selge det jeg har av poeng og CT også bruke det til billetter utenom ST. Litt kjedelig.
Jeg har kun booket en Skyteamreise (Bali), men søkt på mange og hittil har jeg bare brukt patnersøket til SAS. Litt tungvint ift mange søk, men funker om en bruker litt tid. Har nok gått kjappere med Awardfares (er en stund siden jeg har hatt abo.) Gjorde noen søk for 2-3 uker sider ift jula og fant reiser till BKK, SEZ og MRU, men konkluderte med hytta... Kommer mye an på når man vil reise, hvor tidlig man er ute og hvor fleksible man er ift tidspunkter...
@GlennDi kunne fortelle at fra 1 august så er det CGK-HND som har F. Men før flydde de både AMS og HND med F. Mulig de har bare ett fly nå da istedet for 2? Er uansett på vei ut tipper jeg med restruktureringen
Samme... de eneste, veldig få, alternativene som dukket opp var via Vietnam til dobbelt poengpris. Da er det for meg bedre value med 1 stop i FRA med LH/CA til lav cash pris.
Usikker om det er rett tråd, men; Hvor pålitelig slippes bonus-seter 330 dager før? Og hvis det slippes seter i biz/prem eco, hvor mange pleier det (roughly) å være?
Min erfaring er at det avhenger veldig av hvor og når du vil reise. Populære reisemål på populære tidspunkt er det ikke sikkert det er akkurat 330 dager før. Booket t/r I biz til NY i september i år, da var det på dagen 330 dager før. Tokyo I april/mai var ikke helt der. Men det er min erfaring.
Skyteam? Der varierer slipptidspunktene, opp til 359 dager. SAS intercont? Er normalt 330 dager og det er 2 i biz, husker ikke om det er 2 el. 4 i Plus. Men det er gjerne blackout i de verste ferieperiodene (høst/vinterferie, jul/nyttår)... Slippes ved midnatt regnet fra avreisested.