Mente at det koster 150kr pr billett når den utstedes, og at du ikke får dem igjen. Og om du har forandret 3 ganger (150x2x3) får du heller ikke dem igjen. Alt annet får du igjen. Du kan se den som en billett med fullflex-betingelser.
Svaret jeg søker står mest sannsynlig en eller annen plass i denne tråden, men orker ikke å lese 59 sider...ikke har jeg tid heller Jeg har en CT og har tenkt å booke t/r NRT/HKG i business med poeng og har noen spørsmål. 1) klarer ikke å få booket business begge veier nå, kun én vei. Hvis jeg booker business én vei og plus/økonomi én vei, kan jeg endre til business begge veier om det skulle dukke opp ledige business seter med en CT reservasjon? 2) Vi er 2 voksne og et barn som skal reise. Ser nå at SAS av og til har begynt å slippe mer enn 2 billetter, så kanskje det ikke blir noe problem...Men hvis vi får tak i kun 2 business bonusbilletter hver vei, hva er beste måte å fatt i en billett til den lille (5 år)?
Når du flyr med CT betaler hele reisen i høyeste klasse. Så om du feks flyr LHR-BKK First en vei og eco/biz tilbake betaler du 190 tusen poeng(alstå samme pris som om det er F begge veier). Flyr du derimot uten CT og ren award billett betaler du kun for den aktuelle klassen. Det var kanskje ikke den beste forklaringen, men håper du skjønner? Så det er ikke den beste ut tellingen og fly biz en vei og eco tilbake når du bruker CT. Det hjelper jo på om du får sete i Pluss
Mulig dette emnet er spurt om tidligere, men det ble mye å bla igjennom. Er det mulig å gi bort EB bonusreiser + CT, men uten at man reiser selv på noen av billettene. Og om så, vil det være forskjellige regler hos SAS & Star Alliance for dette? Fks. Om jeg vil gi en bonusbillett i business til min far fra Oslo til Hawai, kan vi da samtidig benytte en CT for min mor på samme tur. Jeg som da er innehaver av poengene & CT, ikke vil delta på reisen.
Ja, du trenger ikke reise selv. alle poeng + CT må da være fra deg Tror det kommer an litt på agent om du får booket 2 CT i en og samme tlf, men bør gå fint så lenge det er ledige award seter
Som kjent er det mulig å booke CT på sas.no. Spørsmålet mitt er dersom man har en ubenyttet CT fra 2015 (som man da har ut 2016 på å benytte), og har opptjent en ny CT nå i 2016 (med frist ut 2017 for å benytte), hvordan vet man da hvilken av disse man benytter dersom man velger å benytte CT? Det fornutige ville vært at man benyttet den eldste først, men det typiske ville vel vært at dersom man bestiller med CT i dag så benytter man CT opptjent i 2016. Problemet da er at dersom jeg vil bestille med CT i januar 2017 vil jeg da få beskjed om at jeg ikke har noen CT, siden jeg benyttet CT 2016 i stedet for CT 2015. Noen som vet hvordan det fungerer?
Dette tror jeg det er opptil flere av oss som lurer på. Det er vel også enkelte som har opplevd det du beskriver med at den nyeste CT'en blir brukt når man booker. Jeg vet ikke hvordan man på best mulig måte kan forsikre seg om dette, men viss du bestiller en CT-reise via sas.no så ville jeg nok ha tatt kontakt med SAS/Amex i etterkant for å forsikre deg om at det er den eldste som ble brukt. Hvem kan egentlig svare på dette? CT-telefonen? Det er rett og slett irriterende at man ikke kan finne informasjon om utløpsdato etc. på sine CT'er online noe sted. Kanskje noen andre her inne har ett bedre svar?
Jeg vil tro, at skulle skaden skje at man bruker feil CT, så burde Amex la nåde gå for rett og gjøre om.
Hei, My her så prøver et spørsmål som dere lærde sikkert kan svare på: Hva er beste rute CT fra Stavanger til Sydney i business? Skal reise i desember og tilbake i februar, men Tallinn hadde vanskeligheter å finne billetter. Noen forslag? Jeg har sjekket United.com siden og funnet noen billetter der, men mellomlanding i Asia er den som ikke funker, siden det vanligvis blir 2 stop der. All hjelp tas med stor takk!
Sydney er dessverre et av de vanskeligste stedene å finne bonusreiser i business til, men Thai fra Oslo/Europa til Bangkok og videre derfra til Sydney er en god mulighet. Thai legger ut disse billettene ca. 300 dager før, så det er viktig å være tidlig ute. Vi hadde en reise fra Norge til Sydney via Bangkok med CT i 2015. Uansett må du finne nøyaktig rute på forhånd, hvis ikke finner de neppe noe ledig på telefon.
Takk for raskt svar. Var på telefon med Tallinn i over 1 time for å få noe svar. Ble cph - milan - bkk - syd (eco) og straka vegen hjem Update: ble nettopp oppringt av Tallinn og fikk tilbud om å fly cph - fra - Beijing - Sydney alt i business og samme flights hjem. Slo til på den, 22,- i ekstra fees ikke ille! 12 timer i Beijing er også OK. Noen erfaringer med air china business?
Anbefaler å lese denne reiserapporten om Air China: http://forum.flyprat.no/showthread.php?t=83553 Kan ellers slutte meg til erfaringene derifra med selskapet. Personlig så ville jeg aldri ha brent en CT med det selskapet.
Hei. Jeg har tre spørsmål vedr. CT: Q: gjelder opptjeningen opp til 100 000,- for et kalenderår (januar-desember) eller for en bestemt periode som settes individuelt for hvert medlem? Q: hvor kan jeg se hvor mye jeg har igjen til 100 000,-? Må man regne sammen selv i nettbanken? Q: jeg har i dag AmEx SAS Premium som jeg ønsker å oppgradere til Platinum. Må jeg da starte opptjening på nytt eller videreføres forbruket mitt fra Premium? På forhånd tusen takk
1: ja, 1 januar- 31 desember. 2: på faktura står det totalt omsatt beløp for inneværende år. Eventuelt regn sammen selv. 3. Ja, bytter til platinum før du når 100 tnok skal CT gjelde som et platinum CT. Ville forsikret meg om dette over tlf når du bytter
En stor takk til samboeren min som har jobbet hardt for å overraske meg: Kun to måneder etter at jeg fikk Amexkortet dumpet det i dag ned et brev i postkassen med overskriften "Gratulerer RobertH - du får en Companion ticket!" En liten hake er at jeg kun har 35 000 eurobonuspoeng så langt. Og det er vel ikke mulig å bestille en CT-reise der jeg delbetaler med poeng? For å opparbeide 190 000 poeng til F med Lufthansa mangler jeg mao. 155 000 poeng. Det betyr at jeg må omsette for 775 000 kroner de neste 18 månedene for å få det til - gitt at jeg ikke flyr *A i det hele tatt. Selv for samboeren min kan det bli en tøff utfordring å brenne av nesten 65 000 på Amexkortet hver måned 18 måneder på rad. Noen gode råd til hvordan målet kan nås?