Ønsker og prøve ut Sør-Amerika, innspill mottas..

Tråd i 'Reisemål' startet av jtmath, 18. okt 2019.

  1. jtmath

    jtmath Senior Medlem

    Innlegg:
    710
    Likes mottatt:
    474
    Bonuspoeng:
    63
    Begynner nå og bli lei av og reise til Asia,noe vi har gjort nå de siste 12 år. Så nå vil vi prøve ut noe nytt i 2021 fra 5 Jan-24 Jan. Vi liker sol og strand og gjerne litt opplevelser også :) Jeg vil bruke en CT på Biz som går ut Jan-2021. Har sett litt på Argentia,Chile,Brasil, men vet ikke helt hvor vi vil. Vi kan og ønsker og kombinere gjerne to land når vi først er der. Og her kommer dere inn med forslag da til sted og hvem vi skal fly med med best opplevelse og service,har nok poeng til 1 Kl også men det må vel etterbookes etterpå siden det ikke blir lagt ut før 3 uker før avreise? Er vel Swiss,Lufthansa og Turkish som flyr hit? Er også Hilton Diamond som da blir foretrukket hotel vis de er der da :)
    Så trenger da råd og tips fra dere store reiseguruer..
     
  2. artanis

    artanis Senior Medlem

    Innlegg:
    690
    Likes mottatt:
    2,101
    Bonuspoeng:
    93
    Lufthansa er eneste som flyr første klasse til sør amerika. Legges ut 2 uker i forveien til f.eks. Bogota som er relativt grei å få til.

    Av selskap som flyr er det vel enklest å få billetter med Avianca eller Turkish. Flyr selv med TK via Bogota i november. Selv skal vi besøke Macchu pichu, Buenos Aires og Rio.
     
    jtmath liker dette
  3. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,667
    Likes mottatt:
    32,524
    Bonuspoeng:
    293
    Negativ. Swiss har F til GRU. Dog ikke på pts.
     
  4. bombusfervidus

    bombusfervidus Veteran

    Innlegg:
    2,465
    Likes mottatt:
    5,614
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg har funnet biz i følgende reiserute flere ganger: OSL-LHR/FRA-YYZ-SCL og EZE-GRU-ZRH-OSL. Busstur fra Santiago til Buenos Aires er vel høydepunkt for turen. Håper på å realisere denne selv neste år.
     
    jtmath and Shyneno like this.
  5. Satyv

    Satyv Senior Medlem

    Innlegg:
    524
    Likes mottatt:
    1,273
    Bonuspoeng:
    93
    Hva med Panama? Jeg var der nettopp. LH F til MEX eller BOG og COPA videre til PTY? Det er både Waldorf Astoria og Hilton i Panama City. (Litt skuffet over WA, men Hilton var fantastisk bra, bra upgrade hos begge som HH gold) noen netter i Panama City Se gamlebyen, kanalen og noen apekatter på monkey tour (kan gjøres sammen med å se kanalen) og så videre til Bocas Del Toro for strandliv, eventuelt San Blas hvis dere kan overleve med ekstremt enkel standard, men vil ha fantastiske strender. Et annet alternativ er Pearl Islands (F.eks Isla Contadora i Panama bukta, 2 timer med båt fra Panama City) Veldig bra spot hvis du liker å fiske i tillegg til å slappe av på fine strender. Bakdelen med Panama er at det er relativt dyrt der nå, siden dollar er så sterk. Men jeg likte meg godt der. :)
     
    Calling, CKe, polarexpressen and 2 others like this.
  6. Kristian

    Kristian 'Bittelitt' bonussamledilla

    Innlegg:
    6,327
    Likes mottatt:
    35,302
    Bonuspoeng:
    293
  7. Lnbre

    Lnbre Senior Medlem

    Innlegg:
    509
    Likes mottatt:
    4,666
    Bonuspoeng:
    93
  8. A346

    A346 Medlem

    Innlegg:
    125
    Likes mottatt:
    191
    Bonuspoeng:
    43
    CT er opptjent og Sør-Amerika lokker...

    Er Europa-YYZ-SCL (eller EZE) en rute som godkjennes av Tallinn?

    LH F til EZE har jeg ikke store forhåpninger om å finne, men også LH C virker å være vanskelig. Noen tips for å finne C-seter til/fra EZE?

    LX C fra GRU virker å være et bra alternativ, men også det ikke så enkelt å finne.

    Ikke så lysten på gammel konfigurasjon 77W med TK.
     
  9. graphite

    graphite Medlem

    Innlegg:
    189
    Likes mottatt:
    323
    Bonuspoeng:
    63
    Det har ikke blitt lettere etter at United avsluttet sin EWR-EZE-linje forleden. Med den kunne man i mangel på LH F FRA-EZE få LH F til NYC og C derifra. Gjenstående alternativer i tillegg til TK er bl. a. ADD-GRU-EZE, BOG-EZE, PTY-EZE, LIM-EZE. YYZ-EZE kan jeg ikke huske å ha sett plasser på (uten at det sier så mye), og FRA-IAH-EZE hagler det ikke med heller.
     
  10. ccurrahee

    ccurrahee Helt hekta

    Innlegg:
    9,651
    Likes mottatt:
    34,853
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg kan anbefale Peru. men er kanskje ikke helt objektiv akkurat nå.
    På matsiden må dette være himmelen om en legger litt penger på bordet.

    ulempen må være tilknytningflight fra mex bog eze om en satser på F
     

Del denne siden