1 CT + 2 EB kontoer = 1 REISE?

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av flying_all, 28. juni 2016.

  1. flying_all

    flying_all Finnair Platinum + EBD / EBG lifetime

    Innlegg:
    3,191
    Likes mottatt:
    7,003
    Bonuspoeng:
    183
    Hei,

    Har 500 000 EB poeng på min egen konto og dama har snart 120 000 EB på sin konto. I tillegg har jeg 1 CT å bruke. Hennes poeng forsvinner snart pga ikke status i diamant eller gull.

    1. Er det muligheter for at vi kan bestille en tur, der vi bruker alle hennes poeng + noen av mine poeng + CT'en? Noen som har prøvd dette før, med å kombinere poeng fra to forskjellige kontoer når man skal bestille med CT?

    2. Lurer forsåvidt på det samme uten bruk av CT. Om man kan bestille en bonus tur med poeng fra to kontoer?
     
  2. Darkcho

    Darkcho Veteran

    Innlegg:
    2,393
    Likes mottatt:
    3,328
    Bonuspoeng:
    113
    Nei, poengene må hentes fra samme konto i begge tilfeller.
     
  3. flying_all

    flying_all Finnair Platinum + EBD / EBG lifetime

    Innlegg:
    3,191
    Likes mottatt:
    7,003
    Bonuspoeng:
    183
    Syns å ha lest her inne tidligere at noen gjorde dette: hentet ut noen tusen poeng fra kjerringa sin konto og resten fra hans egen? det var kanskje uten bruk av CT.
     
  4. Darkcho

    Darkcho Veteran

    Innlegg:
    2,393
    Likes mottatt:
    3,328
    Bonuspoeng:
    113
    Ok, det kjenner jeg ikke til. Prøvde på noe lignende for 1-2 år siden, men uten å lykkes. Fikk tilbud om å overføre poeng mellom kontoene, men det kostet en ganske stiv pris i euro.
     
  5. Insomnia4u

    Insomnia4u Veteran

    Innlegg:
    2,833
    Likes mottatt:
    2,407
    Bonuspoeng:
    113
    Er vel bare å ringe og forsøke? Få som har fått det til her, men det kan likevel la seg gjøre med riktig agent.
     
  6. haakonks

    haakonks Veteran InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    2,325
    Likes mottatt:
    10,154
    Bonuspoeng:
    183
    Har en kamerat som prøvde dette for et par uker siden, da var det ikke mulig.
     
  7. Misterix

    Misterix Veteran

    Innlegg:
    3,755
    Likes mottatt:
    3,576
    Bonuspoeng:
    113
    Det blir vel snart sånn at poeng ikke går ut på dato så lenge man har en eller annen form for aktivitet på kontoen i løpet av 12 måneder.
     
  8. Eddie47

    Eddie47 1D

    Innlegg:
    14,145
    Likes mottatt:
    869,598
    Bonuspoeng:
    293
    I KLM/AF må det være aktivitet innen 18 mnd for at poengene ikke skal gå ut ....
     
    Misterix liker dette
  9. Misterix

    Misterix Veteran

    Innlegg:
    3,755
    Likes mottatt:
    3,576
    Bonuspoeng:
    113
    For SAS sin del:

    I dag utløper poengene 5 år efter de er opptjent, med mindre du har Diamant status. Dette vil i fremtiden endres for alle medlems-nivåer slik poeng ikke utløper så lenge du holder kontoen din aktiv. Det vil si at så lenge det er aktivitet på kontoen, så vil dine poeng kunne benyttes. Aktiviteten behøver ikke nødvendigvis å bety at du må kjøpe SAS billetter, men det kan også være opptjening av poeng fra for eksempel kredittkort eller andre partnere i Eurobonus programmet.

    Link

    Så vi får vel bare krysse fingrene for at det faktisk blir noe av :)
     
    Travellingalf liker dette
  10. Wiolenze

    Wiolenze Veteran

    Innlegg:
    4,424
    Likes mottatt:
    29,329
    Bonuspoeng:
    183
    Booket OSL-SPU i fjor, da trakk jeg fra 2 forskjellige EB kontoer, og SAS dama trakk CT(skulle ikke bruke den) så det er mulig. Om det skal være tillatt er jeg tvilende til da jeg har fått både ja og nei fra CT telefonen(nei de 3 siste gangene)
     
  11. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,340
    Likes mottatt:
    19,549
    Bonuspoeng:
    293
    Har trukket poeng fra forskjellige konto tidligere. Dog riktig antall poeng fra hver konto for å betale for den respektive reise. Dette fungerte flott, men da uten CT..
     

Del denne siden