Hei. Dette er min første post. Jeg vurderer sterkt å gå for DM tilbudet, men bør jeg også slå til Lifemiles tilbudet også? Jeg liker primært å reise til Europa og Asia, og dermed tror jeg at man har flere fordeler med DM tilbudet kontra LM. Hva tenker dere?
Hei og velkommen til forumet. Jeg har aldri gått på de DM tilbudene. Det er for mye mekk med å lete frem ruter og så sitte og ringe og styre med et Callsenter. Derimot har jeg holdt på med LifeMiles og er kjempefornøyd. Du booker online og det kan mikses penger og miles. Det har også vært tilgjengelighet på Lufthansa First og du kan booke enveis award uten særlig tillegg. Så jeg mener LifeMiles vasker gulvet med DM. I hvert fall sånn rent praktisk.
Det som er så fryktelig irriterende er at man ikke kan mikse klasser, dermed er man avhengig av tilslutningsflighter. Med alt det kan medføre. Men til business synes jeg det funker bra, og spesielt at man kan booke enveis for halve prisen.
Velkommen til Bonusfeber! Jeg liker å ha fleksibilitet, så jeg pleier å kjøpe både DM og LM. DM er litt mekk som Fnate sier, men det er absolutt verd 30-40 min på telefonen. Å finne ruter er vanligvis bare gøy. Vær obs på at du må ha minst en 12 dager gammel konto hos DM for å kjøpe, og du må ha opprettet konto hos LM før 5. mai for å kjøpe.
Takk for gode svar. Fleksibilitet er nok tingen for meg og. Spørs om lommeboka er like fleksibel da da LM varer i 2 år så frister det å gå for tilbudet....
Ja, jeg tenkte i grunn på hva det ville koste å kjøpe maksimalt antall poeng (75000 + det samme i bonus). Jeg vil i grunn anbefale de som kaster seg på dette tilbudet om å kjøpe så mye de kan.
Da ble det bestilt en tur med Singapore Airlines A380, 777-W på returen via Midtøsten og helt hjem med Lufthansen i August. Fikk etickets veldig kjapt, men måtte ringe Lufthansa for å ordne seter osv. Noen som vet hvilke regler som gjelder ved tidspunkt for avbestilling? Hvor tett opptil kan man få avbestilt en booking?
Ser ut som om det er litt hikke i begrensningene. Jeg har kjøpt 80.000 (40+40) før i år. Nå kjøpte jeg 100.000 (50+50). Det er totalt 180.000 på et år. Det kan jo være interessant for enkelte.
Har du noen konkrete planer? Er usikker på om jeg skal kjøpe selv. Heller mot nei, siden det er så knotete at man ikke kan blande klasser, samtidig som det er lett å få tak i LH F (og ved flere anledninger at Singapore First blitt tilgjengelig med LM)... Alle disse harde valgene.
Jeg har ingen konkrete planer. Men det er en sånn kjekk pakke med miles som, ved flere anledninger, har reddet meg ut av leie kniper type: - Vrææææææææææl, jeg vil hjem nå - Vræææææææææl, jeg vil fly biz mellom Jakarta og Manila - Vrææææææææææææl, alt er galt!!!! - Slappa vesla, jeg ordner fly, så ordner du hotell