2 x Plus eller 1 x Business

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av euroboms, 19. april 2016.

  1. euroboms

    euroboms EBG

    Innlegg:
    38
    Likes mottatt:
    78
    Bonuspoeng:
    18
    Heisan folkens,

    skal til NYC på fredag, og vil oppgradere fra Go.

    Gitt at jeg har nok poeng da (kommer forhåpentligvis inn en del denne uka) har jeg mulighet til å oppgradere enten begge veier til Plus eller én vei til Business.

    Tanker om hva som gir mest fornøyelse? ;)
     
  2. Upsaker

    Upsaker Fastboende

    Innlegg:
    7,737
    Likes mottatt:
    21,935
    Bonuspoeng:
    293
    Med Go bortover og business tilbake kan du sove godt hele veien hjem og våkne uten jetlag i Norge. Men så var det dette med fornøyelse da, som kanskje taler for det motsatte. Spørs nok hva slags tur det er og hvor fort du skal på jobb når du kommer tilbake.
     
  3. Jan Fredrik

    Jan Fredrik Veteran

    Innlegg:
    1,801
    Likes mottatt:
    1,693
    Bonuspoeng:
    113
    Hvis du ikke har flydd Plus eller Business før (transatlantisk med ny kabin) ville jeg gått for Plus begge veier. Da blir ikke nedturen såååå stor neste gang du skal i Go, og du kan glede deg til å prøve Business en annen gang.

    Også sparer du jo 10k poeng, som sammen med poengene fra denne turen blir en god start for å kunne fly Business en annen gang.
     
  4. Travellingalf

    Travellingalf Ut på tur - aldri sur InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    5,685
    Likes mottatt:
    10,234
    Bonuspoeng:
    293
    Viss valget står mellom Plus begge veier eller Go en vei og Business den andre, så ville jeg uten tvil ha valgt Plus begge veier.
     
  5. anders82

    anders82 Veteran

    Innlegg:
    2,870
    Likes mottatt:
    9,153
    Bonuspoeng:
    183
    Hva med å kjøpe oppgradering på Gardermoen? Trenger ikke koste en arm nødvendigvis.
     
  6. Fredrik81

    Fredrik81 EBG BA Sølv og HHGull

    Innlegg:
    2,838
    Likes mottatt:
    2,661
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg syns go setene er såpass bra at jeg hadde tatt go bort og biz på returen (om du trenger søvnen). Eventuelt ta biz turen på vei bort for en kjempe start på ferien.
     
  7. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,879
    Likes mottatt:
    57,473
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg regner med at det er dag-flight på veien bort, og natt tilbake? Da er spørsmålet om du vil sitte greit begge veier (plus), om du vil nyte biz på veien bort (siden du er våken på reisen), eller om du vil få best mulig søvn på returen (biz).

    Jeg synes flighten EWR-OSL er så kort at det nesten er bortkastet med biz på returen, det går masse tid til mat og drikke, og så får man sovet tre timer før frokost. Jeg ville gått for plus begge veier, eller spart poengene til biz på en lengre reise (LAX, HKG e.l.)
     
  8. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,660
    Likes mottatt:
    32,508
    Bonuspoeng:
    293
    Plus t/r. Uten tvil.
     
  9. chrisbu

    chrisbu Senior Medlem

    Innlegg:
    877
    Likes mottatt:
    755
    Bonuspoeng:
    93
    Ville lett tatt Business på vei bort, da spiser og drikker og koser du deg hele veien, en god start på ferien :)

    Hjem igjen er nedtur uansett, kan like godt sitte bak med resten av gjengen i Monkey ;)

    Plus er ok, men det er høyst ordinært, setene er fremdeles et vanlig sete bare med litt bedre plass. Mat og drikke er ikke bedre enn du får i økonomi hos alle andre selskaper.

    Go big or go home ;)
     
    Hamburgersmauet and Fredrik81 like this.
  10. Wiolenze

    Wiolenze Veteran

    Innlegg:
    4,424
    Likes mottatt:
    29,331
    Bonuspoeng:
    183
    Dagflight bort, greit med og. Nattflight hjem, greit å sove litt. Men skal du "nyte" C så er det jo greit å være våken. Kjøp oppgradering 1 vei, og bruk poeng den andre.
     
  11. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,660
    Likes mottatt:
    32,508
    Bonuspoeng:
    293
    Veldig uenig i begge deler. Jeg reiste Go til SFO, og Plus tilbake fra EWR i mars, for oss i reisefølge med litt høyde over havet og størrelse på kassa ellers, så var det en mye mer behagelig opplevelse å reise i Plus.
    Nå er de en stund siden jeg har reist med LH, Thai, UA, BA, men de minnene jeg har, så var det ikke så bra servering/service i økonomi der som vi hadde på turen fra EWR. Bare det at det var tre serveringer, skiller SAS ut.
     
  12. euroboms

    euroboms EBG

    Innlegg:
    38
    Likes mottatt:
    78
    Bonuspoeng:
    18
    Takk for innspill, folkens! Spørs om det ikke endrer på Plus begge veier. Tror ikke jeg får inn nok poeng til Biz uansett nå - får heller spare poeng til Japan-tur ;)

    Har reist i monkey Oslo-Miami-NYC-Oslo en gang, og det fristet ikke til gjentagelse. Norwegian Premium sist var imidlertid en höydare! Denne gangen blir det SAS, så da får vi teste ut Plus.

    Skulle egentlig reist med datteren min, så da skulle vi ha Plus begge to på hjemveien. Men nå er hun syk med kyssesyken og kan ikke være med :( Godt man har reiseforsikring, siden det eneste som ble refundert for henne var 300,- i skatter.
     
    RoadKing liker dette
  13. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,660
    Likes mottatt:
    32,508
    Bonuspoeng:
    293
    Da må du skrive et reisebrev hvor du sammenligner Norwegian Premium og SAS Plus!
     
    Bernhard2 and Xflipper like this.
  14. euroboms

    euroboms EBG

    Innlegg:
    38
    Likes mottatt:
    78
    Bonuspoeng:
    18
    God idé :) Får grave litt i hjernebarken og huske hvordan det var i fylletåka på vei hjem :D
     
    RoadKing liker dette
  15. Fredrik81

    Fredrik81 EBG BA Sølv og HHGull

    Innlegg:
    2,838
    Likes mottatt:
    2,661
    Bonuspoeng:
    113
    Det må du. Min antagelser er at man får mer for pengene hos SAS i pluss kontra premium hos Norwegian.
     
  16. samirunway

    samirunway Medlem

    Innlegg:
    99
    Likes mottatt:
    231
    Bonuspoeng:
    63
    Euroboms er forøvrig et knakende godt nick :D
     
    Last edited: 19. april 2016
  17. euroboms

    euroboms EBG

    Innlegg:
    38
    Likes mottatt:
    78
    Bonuspoeng:
    18
    Hehe - takk :D
     
  18. Tore

    Tore Milehunter Offisiell Representant Admin

    Innlegg:
    5,111
    Likes mottatt:
    114,460
    Bonuspoeng:
    350
    Har flydd både biz og plus t/r EWR
    Plus er helt topp. Meget gode seter, grei plass og all inclusive, men maten er samme som i go. Ok, men ikke noe mer.

    Jeg som ikke klarer å sove "over alt" klarte ikke å sove i plus på nattflygninga hjem.
    Så jeg ville valgt biz på returen.

    Men, det har begynt å bli svært godt belegg i biz på denne ruta, så sjansen for oppgradering til biz blir mindre og mindre virker det som.
    I plus er det som oftest noen ledige seter
     
  19. euroboms

    euroboms EBG

    Innlegg:
    38
    Likes mottatt:
    78
    Bonuspoeng:
    18
    Da "løste det seg" ihvertfall med tanke på Plus begge veier ;) Fikk avslått Plus på vei bortover.
    De refererer til standby upgrade, tenker det betyr ved gate?
    Noen anbefalinger mtp det? Være tidlig ute? Gå til skranke? Annet?
     
  20. Fredrik81

    Fredrik81 EBG BA Sølv og HHGull

    Innlegg:
    2,838
    Likes mottatt:
    2,661
    Bonuspoeng:
    113
    Du kan allerede ved innsjekk spørre om de kan fikse det. Så igjen spør fint i loungen og tilslutt ved gaten. Det avgjørende er hvor mange seter det er ledig i klassen.
     

Del denne siden