Heisan folkens, skal til NYC på fredag, og vil oppgradere fra Go. Gitt at jeg har nok poeng da (kommer forhåpentligvis inn en del denne uka) har jeg mulighet til å oppgradere enten begge veier til Plus eller én vei til Business. Tanker om hva som gir mest fornøyelse?
Med Go bortover og business tilbake kan du sove godt hele veien hjem og våkne uten jetlag i Norge. Men så var det dette med fornøyelse da, som kanskje taler for det motsatte. Spørs nok hva slags tur det er og hvor fort du skal på jobb når du kommer tilbake.
Hvis du ikke har flydd Plus eller Business før (transatlantisk med ny kabin) ville jeg gått for Plus begge veier. Da blir ikke nedturen såååå stor neste gang du skal i Go, og du kan glede deg til å prøve Business en annen gang. Også sparer du jo 10k poeng, som sammen med poengene fra denne turen blir en god start for å kunne fly Business en annen gang.
Viss valget står mellom Plus begge veier eller Go en vei og Business den andre, så ville jeg uten tvil ha valgt Plus begge veier.
Jeg syns go setene er såpass bra at jeg hadde tatt go bort og biz på returen (om du trenger søvnen). Eventuelt ta biz turen på vei bort for en kjempe start på ferien.
Jeg regner med at det er dag-flight på veien bort, og natt tilbake? Da er spørsmålet om du vil sitte greit begge veier (plus), om du vil nyte biz på veien bort (siden du er våken på reisen), eller om du vil få best mulig søvn på returen (biz). Jeg synes flighten EWR-OSL er så kort at det nesten er bortkastet med biz på returen, det går masse tid til mat og drikke, og så får man sovet tre timer før frokost. Jeg ville gått for plus begge veier, eller spart poengene til biz på en lengre reise (LAX, HKG e.l.)
Ville lett tatt Business på vei bort, da spiser og drikker og koser du deg hele veien, en god start på ferien Hjem igjen er nedtur uansett, kan like godt sitte bak med resten av gjengen i Monkey Plus er ok, men det er høyst ordinært, setene er fremdeles et vanlig sete bare med litt bedre plass. Mat og drikke er ikke bedre enn du får i økonomi hos alle andre selskaper. Go big or go home
Dagflight bort, greit med og. Nattflight hjem, greit å sove litt. Men skal du "nyte" C så er det jo greit å være våken. Kjøp oppgradering 1 vei, og bruk poeng den andre.
Veldig uenig i begge deler. Jeg reiste Go til SFO, og Plus tilbake fra EWR i mars, for oss i reisefølge med litt høyde over havet og størrelse på kassa ellers, så var det en mye mer behagelig opplevelse å reise i Plus. Nå er de en stund siden jeg har reist med LH, Thai, UA, BA, men de minnene jeg har, så var det ikke så bra servering/service i økonomi der som vi hadde på turen fra EWR. Bare det at det var tre serveringer, skiller SAS ut.
Takk for innspill, folkens! Spørs om det ikke endrer på Plus begge veier. Tror ikke jeg får inn nok poeng til Biz uansett nå - får heller spare poeng til Japan-tur Har reist i monkey Oslo-Miami-NYC-Oslo en gang, og det fristet ikke til gjentagelse. Norwegian Premium sist var imidlertid en höydare! Denne gangen blir det SAS, så da får vi teste ut Plus. Skulle egentlig reist med datteren min, så da skulle vi ha Plus begge to på hjemveien. Men nå er hun syk med kyssesyken og kan ikke være med Godt man har reiseforsikring, siden det eneste som ble refundert for henne var 300,- i skatter.
Det må du. Min antagelser er at man får mer for pengene hos SAS i pluss kontra premium hos Norwegian.
Har flydd både biz og plus t/r EWR Plus er helt topp. Meget gode seter, grei plass og all inclusive, men maten er samme som i go. Ok, men ikke noe mer. Jeg som ikke klarer å sove "over alt" klarte ikke å sove i plus på nattflygninga hjem. Så jeg ville valgt biz på returen. Men, det har begynt å bli svært godt belegg i biz på denne ruta, så sjansen for oppgradering til biz blir mindre og mindre virker det som. I plus er det som oftest noen ledige seter
Da "løste det seg" ihvertfall med tanke på Plus begge veier Fikk avslått Plus på vei bortover. De refererer til standby upgrade, tenker det betyr ved gate? Noen anbefalinger mtp det? Være tidlig ute? Gå til skranke? Annet?
Du kan allerede ved innsjekk spørre om de kan fikse det. Så igjen spør fint i loungen og tilslutt ved gaten. Det avgjørende er hvor mange seter det er ledig i klassen.