.... de må stille seg i køen sammen med alle de andre kreditorene. https://e24.no/boers-og-finans/i/OQ...kke-full-erstatning?referer=https://www.vg.no Eneste håp er å gå på kredittkortselskapene .. PS: Jeg har 15 Cashpoints til salgs, pris 15 000 Eurobonus poeng
Hvis man har aksjer i Norwegian bør man vurdere sin posisjon. Aksjekursen i skrivende stund er av en eller annen merkelig grunn 54 kroner. Foreslått emisjonskurs er 8,23 kroner. I dag er det rundt 40 millioner aksjer i Norwegian, det skal etter planen "trykkes opp" nesten 880 millioner nye aksjer, noe som vil bety en kraftig utvanning av eksisterende aksjer, fra 100% til 4,6%. "Nye Norwegian" vil da sitte igjen på en gjeld på rundt 20 milliarder kroner.
Det jeg undres over med Norwegian er hvor lenge de kan fortsette å få aksjonærer til å spytte inn ny kapital.
Fikk merkelig nok en oversikt fra Norwegian Reward, jeg har visstnok godt over 4000 cashpoints innestående, men såvidt jeg vet er de foreløpig bare låst der siden vi ikke kan bestille turer med de (ikke at jeg får reist noen plass heller da... men det er ikke Norwegian sin feil). Vil poengene forsvinne, that's the question.
Tja. Vet ikke helt hva du mener med det, men uten tiltak eller for SAS sin del hjelp uten vilkår fra svenske og danske staten så hadde begge selskapene vært konk. Og da blir det en teoretisk diskusjon
Jeg innrømmer glatt at dette er noe jeg har lite greie på, men for meg høres det da ut som en helt annen sak at aksjonærene spytter inn penger i et selskap enn at aksjene utvannes gjennom emisjoner?
Norwegian har lenge vore ein favoritt blant småinvestorar utan god kjennskap til konkursreglar og kapitalstruktur. Prisinga av selskapet er heilt hinsides gitt den forventa utvatninga av eksisterande aksjonærar. SAS kjenner eg ikkje like godt til, men eg vil tru det vil vere vanskelig for styresmaktene i Skandinavia å la selskapet gå konkurs. Både med tanke på tilsette og naudsynt infrastruktur når dette coviddritet er over.
Så lenge man får et selskap billig nok, og det har utsikter for lønnsom drift, så vil det jo alltid være interessant. Husk at Norwegian har gjennomført en 100:1 spleis av aksjen. Det betyr at aksjen, som i perioden med oppkjøpsrykter fra IAG var priset til over 280kr, tilsvarer en prising på 28.000kr/aksje idag. Nå snakker man altså om en emisjon på rundt 6kr, og hvor gjelden er restrukturert i form av at kreditorene også (nok en gang) får eierandeler. Kursen vil da naturlig nok stupe fra dagens nivå. I aksjemarkedet er det ikke ofte vi snakker om sikre ting, men dette er ganske sikkert. Sitter noen på Norwegian-aksjer idag bør de selge de, med mindre de har lyst til å låne de ut til meg da såklart, så tar jeg gjerne en short-posisjon
Ja, her er jo nøkkelordet at man gjennom en rettet emisjon får aksjer i et selskap som ikke ligner på det opprinnelige, hverken i forretningsmodell, gjeldsgrad eller fremtidsutsikter. At emisjonen ser ut til å bli flere ganger overtegnet tyder jo på at prisingen er attraktiv, skjønt her kan det som i mange andre rettede emisjoner være aktører som skal raskt ut.
Har du ett lovmessig krav på refusjon og NAS nekter å betale, så er det bare å sende konkursbegjæring, da ordner det seg
Visste ikke hvor ellers jeg skulle poste dette, men i denne linken (https://www.nettavisen.no/okonomi/n...-kan-ga-glipp-av-millioner/s/12-95-3424111542) er spørsmålet "Hva er årsaken til at man i det hele tatt må klikke på den knappen i mailen? Hvorfor forlenger dere ikke bare alles poeng?" besvart med "Det har vært viktig for oss å kommunisere dette direkte til de kundene det gjelder. For de som nå vurderer når de kan reise igjen, er dette relevant informasjon. Vi har gjort det så enkelt som overhodet mulig å akseptere tilbudet om å få forlenget gyldigheten av poengene," sier Tuman. Det verste ikke-svaret jeg har sett på lenge.
For de som ikke har sett epost eller ikke husker om de har klikket, så er direktelinken https://no.norwegianreward.com/medlemmer/utvidet-gyldighet
Bare og bare.... Det koster deg altså 59.950 kroner å begjære noen konkurs. https://www.domstol.no/Enkelt-domstol/oslo-byfogdembete/konkurs/om-konkurs/