A* Biz billett med eco legs - lounge tilgang?

Tråd i 'Øvrige flyselskap' startet av stashorizor, 23. jan 2019.

  1. stashorizor

    stashorizor Aktivt Medlem

    Innlegg:
    276
    Likes mottatt:
    95
    Bonuspoeng:
    28
    Har kjøpt T/R til hellas via Lufthansa og valgt business saver med flere venner enn jeg kan ta med i loungen. Til min overraskelse er leggene med aegean i bookingclasse Y/Economy på kvitteringen. Det annonseres ikke under bookingprosessen at ikke hele reisen er i biz. Hvordan er det med lounge tilgangen da før avgang med aegean flyene? Billetten er jo bestilt som biz og det er eco på agean flyene fordi dem ikke har business class på den flyvingen. Jeg syns det er litt lureri hvis man da ikke får tilgang til loungen?
     
  2. Upsaker

    Upsaker Fastboende

    Innlegg:
    7,740
    Likes mottatt:
    21,935
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg tror det blir dårlig stemning i loungen hvis det ikke står C på bonuskortet på FRA/MUC-ATH.

    Ellers er denne tråden utmerket for slike spørsmål.
     
  3. stashorizor

    stashorizor Aktivt Medlem

    Innlegg:
    276
    Likes mottatt:
    95
    Bonuspoeng:
    28

    For å følge opp dette. Selvf. ingen lounge i Frankfurt, dem var hyggelige og så på e billetten for å være sikre. Kompisen min hadde tom ringt til LH og fått bekreftet at vi burde ha hatt lounge i Fra (som jeg ikke kunne skjønne). I heraklion fikk vi dog prio checkin, prio baggage og fast track uten at gullkort et ble nevnt, og dette til tross for at denne retur leggen også var i Y. Vi prøvde oss ikke på loungen.

    I summen mener jeg det er lureri av LH å selge en biz itinerary og ha et eco leg der uten å gjøre det klart og tydelig.
     
  4. drsyk

    drsyk Dr. Bonusnisse

    Innlegg:
    6,825
    Likes mottatt:
    21,409
    Bonuspoeng:
    293
    Er du EBG? eller misforstod jeg teksten? EBG har tilgang uansett klasse så lenge du fly med et selskap i *A nettverket...Antar du ikke er EBG da ikke forsøkte deg på Lounge? De små grå har tatt helg, selv om en dag gjenstår av arbeids uka :rolleyes:
     

Del denne siden