Air China Business Class OSL/BGO - BKK 475€ - Fungerer også fra andre norske byer!

Tråd i 'Testforum' startet av Shyneno, 25. okt 2019.

  1. Neonex

    Neonex Senior Medlem

    Innlegg:
    1,309
    Likes mottatt:
    1,476
    Bonuspoeng:
    113
    Har fått billettnummer (hvis det er det som begynner med 999-......); en mail fra
    [email protected] og én fra [email protected].

    Kan navn være problematisk? Har Ø i både for- og etternavn (som de ikke godtok) og skrev bare O og ikke Oe i navn-feltet på kredittkortet. Kortnummer og cvc2 var riktig.
     
    Shyneno liker dette
  2. Shyneno

    Shyneno Okama

    Innlegg:
    2,036
    Likes mottatt:
    1,471
    Bonuspoeng:
    113
    pleier å være helt uproblematisk.
     
    Neonex liker dette
  3. furlong

    furlong Senior Medlem

    Innlegg:
    873
    Likes mottatt:
    715
    Bonuspoeng:
    93
    Ser at Air China gir transitt hotell ved transitt over 6 timer samme dag. Noen som har erfaring med dette? Kanskje ikke så lurt og søke om dette siden billetten er booket med en error fare eller hva tenker dere?

    ♦ Passengers whose transit cities are Beijing, Chengdu, and Shanghai, for whom the international (or regional) segment of the connecting flight is an Air China carrier, and whose purchased cabin is business/first class (cabin code F/A/J/C/D/Z/R) can contact the Air China via 95583 to book a luxury transit hotel.
     
  4. Supersergei

    Supersergei Aktivt Medlem

    Innlegg:
    469
    Likes mottatt:
    694
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg har erfaring med det, og jeg har ett tips: Driit i det!:D Vi ankom PEK og måtte vente ca 2 timer fra vi landet til vi satt i bussen til hotellet. Ingen snakket engelsk og hotellet var ekstremt ræva, det tøt ledninger ut av taket og rommet bar preg av å være ekstremt fuktig og ekkelt. Var nesten så jeg trodde at det var noe feil. Men en morsom erfaring. Vi sa nei takk til rommet og tilbrakte 15 timer på flyplassen istedet.
     
    Sunnfjordingen, Xflipper and furlong like this.
  5. furlong

    furlong Senior Medlem

    Innlegg:
    873
    Likes mottatt:
    715
    Bonuspoeng:
    93
    Ser at man kan leie rom på timebasis på transitthotell i terminalen. Tenker jeg går for 3 timer der til kr 450. Kø og buss til hotell på landside frister lite.
     
  6. Supersergei

    Supersergei Aktivt Medlem

    Innlegg:
    469
    Likes mottatt:
    694
    Bonuspoeng:
    93
    Ja og det er sovekabiner i loungen som er gratis, bare husk å sette seg på liste med en gang man kommer, sov vel ca 6 timer i den, helt ok!
    Har lagt ved en link til med review av loungen med bilde av rommet.
    https://onemileatatime.com/review-air-china-business-class-lounge-beijing/
     
    Last edited: 27. okt 2019
    furlong liker dette
  7. Neonex

    Neonex Senior Medlem

    Innlegg:
    1,309
    Likes mottatt:
    1,476
    Bonuspoeng:
    113
    Billett er som sagt utstedt, men fortsatt ingen trekk/belastning av beløp på kortet. Bør jeg begynne å bli bekymret? Risikerer jeg at de kansellerer billetten med bakgrunn i at ingenting er innbetalt/at de ikke får til å trekke kortet? Vil de evt bare be om payment info, evt at jeg må trekke kort når jeg sjekker inn/i gaten elns?

    EDIT: Der kom belastningen på kortet, ble tilbakedatert til 28. okt.
     
    Last edited: 29. okt 2019
  8. furlong

    furlong Senior Medlem

    Innlegg:
    873
    Likes mottatt:
    715
    Bonuspoeng:
    93
    Tenkte litt på det samme. LIgger fortsatt bare reservert hos meg. Betalt med WF visakort
     
  9. flying_all

    flying_all Finnair Platinum + EBD / EBG lifetime

    Innlegg:
    3,191
    Likes mottatt:
    7,003
    Bonuspoeng:
    183
    Er det tilfeller der man får vente med betaling til man står ved gaten altså? Den var ny :D
     
  10. furlong

    furlong Senior Medlem

    Innlegg:
    873
    Likes mottatt:
    715
    Bonuspoeng:
    93
    Ingen fare for det:D, men jeg tenker kanskje at det er en større fare for at billettene blir kansellert når beløpet ikke er bokført :oops:
     
  11. Christian

    Christian Senior Medlem

    Innlegg:
    904
    Likes mottatt:
    295
    Bonuspoeng:
    63
    Sovekabinene er dessverre stengt av flyplassmyndighetene. Sikkert brannforskrifter.
     
    Shyneno liker dette
  12. sunshine

    sunshine Senior Medlem

    Innlegg:
    696
    Likes mottatt:
    1,674
    Bonuspoeng:
    93
    Var noe sånn i sommer på min tur også, ble flyplasshotellet i noen timer. Ganske skuff at loungen hadde stengt sovekabinene i F loungen.
     
    Shyneno liker dette
  13. Upsaker

    Upsaker Fastboende

    Innlegg:
    7,759
    Likes mottatt:
    21,957
    Bonuspoeng:
    293
    Er det noen nyheter her? Noen som har fløyet? Kansellerte billetter?
     
  14. Neonex

    Neonex Senior Medlem

    Innlegg:
    1,309
    Likes mottatt:
    1,476
    Bonuspoeng:
    113
    Nå skremte du meg...

    Ikke flydd. Fått utstedt billetter, beløp trukket fra amex-kortet. All is well da, eller kan de i utgangspunktet kansellere helt frem til avreisetidspunktet?
     
  15. furlong

    furlong Senior Medlem

    Innlegg:
    873
    Likes mottatt:
    715
    Bonuspoeng:
    93
    De kan, men da vil de få problemer med forbrukerombudet. Rettighetene våre står ganske sterkt her i landet
     
  16. Upsaker

    Upsaker Fastboende

    Innlegg:
    7,759
    Likes mottatt:
    21,957
    Bonuspoeng:
    293
    Det kan de, men hvordan er det når billettene ikke ble kjøpt på den norske siden? Det vil si, da jeg så etter billetter måtte jeg velge den svenske siden eller hva det var. Uansett håper jeg de bare lar det gli forbi og at alle får fløyet.
     
  17. furlong

    furlong Senior Medlem

    Innlegg:
    873
    Likes mottatt:
    715
    Bonuspoeng:
    93
    Air China har nå kansellert turen min 2 ganger pga virus. Skal ringe dem over helgen, og prøve å få booket om til April/Mai.
    Leser på Flyertalk at enkelte har blitt nektet endring mer enn +/- 1-2 dager. Noen her med erfaringer? Trodde de tillot ombooking innen gyldighetsperiode på billetten (Juni), men mulig det er jeg som har oppfattet feil.
     
  18. Neonex

    Neonex Senior Medlem

    Innlegg:
    1,309
    Likes mottatt:
    1,476
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg fikk booket om gratis fra 24. Feb - 1. Mars til 9. Mai - 24. Mai. Dog er jeg ganske nervøs nå. Booket om forrige fredag, og fikk beskjed om at det skulle bli ticketed på mandag pga helg. Har enda tilgode å motta noen bekreftelse, kvittering el. Finner heller ingenting på det gamle referansenr, men har dog ingen refusjon til amex-kortet enda. Noen forslag til hva jeg bør gjøre?
     
  19. furlong

    furlong Senior Medlem

    Innlegg:
    873
    Likes mottatt:
    715
    Bonuspoeng:
    93
    Ingen problem. De lager en helt ny bestilling på nytt referansenr. Tidsfrister klarer de ikke å overholde. Ring dem opp på nytt, og be samtidig om å få det nye ref nr.
     
    Neonex liker dette

Del denne siden