Air China F?

Tråd i 'Øvrige flyselskap' startet av Klokkesamler, 13. febr 2019.

  1. magnusant

    magnusant LTG

    Innlegg:
    587
    Likes mottatt:
    759
    Bonuspoeng:
    93
    Har ikke flydd CA F, men har et par flights med BR C på beltet.
    Loungene i TPE er heller ikke noe å gå bananas for, til tross for litt morsom design.
    Men til tross for en større kabin, med bitte litt færre crew / pax ratio, ville jeg satset på BR C foran CA F.
    Har rett og slett lest for mye negativt om CA F, sett for mange bilder av sliten kabin, sett for mange videoer. Lest for mye om lunken champagne, kjip service, dårlig mat, osv... konseptet med F-kabinen mellom C og Y i 747 er også litt skremmende... :)

    Det er helt sikkert ikke katastrofe å fly F uansett, men jeg ville prøvd å håpe på åpning med TG, OZ eller LH any day - og som sagt også BR C...
    Are får spandere en CA F en dag for å bevise at det er feil ;)
     
  2. Gullars

    Gullars Veteran

    Innlegg:
    3,091
    Likes mottatt:
    4,802
    Bonuspoeng:
    113
    I tillegg til Are sin rapport fra CDG (https://insideflyer.no/forums/threads/påsketur-til-taiwan-air-china-f-ymse-dy-y-sk-pe-oz-c-br-c-lh-f-lh-c.12021/) er det jo to andre nylige rapporter her inne som også rapporterer fra CA F:
    https://insideflyer.no/forums/threads/air-china-f-pek-jfk-bonus-c-oz-mh.11011/ (fra PEK og JFK), og
    https://insideflyer.no/forums/threads/bkk-egotripp-med-ca-og-tg-i-f.12265/ (fra LHR)

    Mine hastige slutninger fra disse tre rapportene (uten at det er tilstrekkelig empirisk grunnlag til å konkludere altfor bastant):
    • Servicen er upåklagelig i luften
    • Bakkeproduktet på PEK suger
    • Maten er bra når man reiser TIL PEK
    • Maten suger når man reiser FRA PEK
    Jeg har selv dristet meg til å booke CA F LHR-PEK i juli bare for å ha det testet, men skal ikke utelukke at jeg oppgraderer til LH F FRA PEK om muligheten åpner seg :) Dog har jeg jo testet LH F noen ganger nå, så er sånt sett mer nysgjerrig på CA-produktet.
     
  3. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,335
    Likes mottatt:
    19,544
    Bonuspoeng:
    293
    Nei fy og fy..
    Det må du ikke gjøre..
    Jeg har booket CA F ut fra PEK til sommeren, du har inn .. Vi må sammenlikne notater om maten..

    Vi kan ikke la en så stor usikkerhet falle på den gemene hop her på IF, noen må ta en for laget!
     
    Bernd, Hanen, holmen and 3 others like this.
  4. Gullars

    Gullars Veteran

    Innlegg:
    3,091
    Likes mottatt:
    4,802
    Bonuspoeng:
    113
    Hvis du sier det så. Er det en ok lounge på LHR der vi kan tilbringe tiden mens vi savner FCT?
     
  5. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,335
    Likes mottatt:
    19,544
    Bonuspoeng:
    293
    You tell me :D

    SQ har vel noe dere klarer å leve med?
     
  6. Gullars

    Gullars Veteran

    Innlegg:
    3,091
    Likes mottatt:
    4,802
    Bonuspoeng:
    113
    Mulig det. Har de en first lounge vi slipper inn i, eller må vi nøye oss med vanlig business?
     
  7. animals

    animals Senior Medlem

    Innlegg:
    566
    Likes mottatt:
    995
    Bonuspoeng:
    93
    Gullars, OyvindN, holmen and 2 others like this.
  8. Gullars

    Gullars Veteran

    Innlegg:
    3,091
    Likes mottatt:
    4,802
    Bonuspoeng:
    113
    animals liker dette
  9. mathiasfe

    mathiasfe Veteran

    Innlegg:
    2,764
    Likes mottatt:
    10,062
    Bonuspoeng:
    183
    Det har sikkert blitt nevnt før (uten at jeg har fått det med meg), men ser ut som Air China åpner F-award nøyaktig 1 måned før avreise. Hadde en alert på EF på PEK-FRA 9. April som tikket inn i dag og ser at det er en del ledig på datoen.
     
  10. Magnus77

    Magnus77 Senior Medlem

    Innlegg:
    769
    Likes mottatt:
    933
    Bonuspoeng:
    93
    Det har da vært mulig å booke Air China first lenge før en mnd før utreise.
     
  11. mathiasfe

    mathiasfe Veteran

    Innlegg:
    2,764
    Likes mottatt:
    10,062
    Bonuspoeng:
    183
    Joda, kanskje dårlig forklart av meg. De åpner flere seter en måned før avreise er nok mer presist.
     
    Xflipper liker dette

Del denne siden