Alitalia statusmatch

Tråd i 'Øvrige flyselskap' startet av tafta, 07. juli 2015.

  1. CaptainPoint

    CaptainPoint EBD, Livsnyter, Reisesyk, Happyface, Karma

    Innlegg:
    182
    Likes mottatt:
    227
    Bonuspoeng:
    43
    Det kommer vel etterhvert, tok meg 2 uker før jeg fikk svar på min søknad sånn ca
     
  2. Flight Cancelled

    Flight Cancelled Bonusjeger

    Innlegg:
    1,529
    Likes mottatt:
    3,544
    Bonuspoeng:
    113
    Noen som har undersøkt de oppgraderingsvoucherne noe nærmere? Funker de Y -> C på longhaul? Virker som om deres business class vil bli ganske decent med forbedringene som kommer (artikkel fra juni).
     
  3. Shyneno

    Shyneno Okama

    Innlegg:
    2,030
    Likes mottatt:
    1,467
    Bonuspoeng:
    113
    jeg er oppgradert! :)
     
  4. Chrisljo

    Chrisljo Veteran

    Innlegg:
    2,119
    Likes mottatt:
    1,846
    Bonuspoeng:
    113
    Y (tror H er billigst) krever 2 voucherne per retning. Fire voucher gir altså en t/r oppgradering for en person.
     
  5. panopaul

    panopaul EBD, TBG, CCG, BWP

    Innlegg:
    60
    Likes mottatt:
    34
    Bonuspoeng:
    18
    Nå har jeg også fått denne beskjeden to ganger, etter å ha lagt ved kopi av jpg-fil både i direkte svar til dem, og ved å registrere meg for andre gang. Ser ikke ut som jeg kommer videre her. Det er ingenting galt med bildet, så det er uforståelig.
     
  6. Snacky

    Snacky King's Advisor

    Innlegg:
    324
    Likes mottatt:
    255
    Bonuspoeng:
    63
    Legger dere bildet også inn i mailteksten eller bare som jpg-vedlegg. Jeg la det inn under selve teksten i mailen, og i tillegg som et pdf-vedlegg, og det funket jo tydeligvis greit, siden jeg ble matchet uten et eneste pip fra MM-staben. Tok i underkant av to uker.


    Snacky
     
  7. Bizflyer

    Bizflyer Veteran

    Innlegg:
    3,818
    Likes mottatt:
    3,024
    Bonuspoeng:
    113
    Der var jeg oppgradert til Alitalia Platinum frem til mars 2016.
    Festlig! Lurer på hva jeg skal bruke dette til?
     
    yukho and henrikvd like this.
  8. Snacky

    Snacky King's Advisor

    Innlegg:
    324
    Likes mottatt:
    255
    Bonuspoeng:
    63
    Hva med å finne enda en ny mulighet til å bli matchet derfra igjen innen utløpsdatoen?
    Whatever it takes, right? :)


    Snacky
     
    Robamu liker dette
  9. Bizflyer

    Bizflyer Veteran

    Innlegg:
    3,818
    Likes mottatt:
    3,024
    Bonuspoeng:
    113
    Ja, har du gode forslag, så kom med dem. Men de fleste gangene vil de du matcher til gjerne se flyaktiviteten din, og der ligger jeg litt dårlig an i SkyTeam for å si det mildt....
     
  10. Shyneno

    Shyneno Okama

    Innlegg:
    2,030
    Likes mottatt:
    1,467
    Bonuspoeng:
    113
    Går det ikke ann å finne på noe sprøyt at man jobber i staten eller noe og man ikke har lov til å dele? :)
     
  11. Snacky

    Snacky King's Advisor

    Innlegg:
    324
    Likes mottatt:
    255
    Bonuspoeng:
    63
    Vel, nå hadde jo ikke AZ noe behov for å se noe statement fra selskapet jeg matchet fra, så hva får deg til å tro at det ikke kan skje igjen med andre selskaper som tilbyr en match før utgangen av mars neste år? I tillegg skulle ikke jeg ha hatt store problemer med å generere et falskt statement med kun MS Paint som verktøy på en liten halvtime. Som sagt, whatever it takes! Jeg har forresten aldri trengt å sende noe statement på de ca. 10 matchene jeg har gjort oppgjennom årene (dog har dette vært flest hotellkjeder, men også et par-tre flyselskaper). Følg forøvrig med på statusmatcher.com :)

    Et statement er på sett og vis privat informasjon, som jeg personlig helst ikke gir ut til hverken andre flyselskaper eller andre ukjente, så det er for alt jeg vet godt mulig man slipper å sende statement hvis man oppgir at man jobber i et "government agency" der man ikke uten videre kan gi fra seg slik info ut, pga. "interne regler" ;)


    Snacky
     
  12. VirreVapp

    VirreVapp Aktivt Medlem

    Innlegg:
    370
    Likes mottatt:
    859
    Bonuspoeng:
    93
    Kom fra ferie nå og så at gutta hadde fått Freccia Alata Club status fra A3 Gold. Blir dette å regne som et Sky Team gold, med lounge access og Sky Priority?
     
  13. Islending

    Islending Senior Medlem

    Innlegg:
    564
    Likes mottatt:
    498
    Bonuspoeng:
    63
    Ja, Freccia Alta er SkyTeam Elite Plus. Så full SkyPriority access, med lounge, fast track, etc.
     
    VirreVapp liker dette
  14. VirreVapp

    VirreVapp Aktivt Medlem

    Innlegg:
    370
    Likes mottatt:
    859
    Bonuspoeng:
    93
    Da ser jeg at det er oppgradert iflg nettsidene til Mille Miglia; til Freccia Alata Plus Club, utløp Mars 2017 :)
     
  15. kiev

    kiev Ex Spært

    Innlegg:
    1,203
    Likes mottatt:
    4,232
    Bonuspoeng:
    113
    Der ramlet det inn Freccia Alata Plus. Træg sjø - har bodd litt for lenge i Trondheim :oops:
    Men siden Pandion alltid har utløp i Mars ble det ... Mars 2016 :mad:
    Hvis jeg hadde gitt bort Diamond til meg selv hadde det blitt samme status, men Mars 2017 o_O
     
  16. Jørgen

    Jørgen Livsnyter

    Innlegg:
    2,805
    Likes mottatt:
    2,115
    Bonuspoeng:
    113
    Freccia Alata Plus her også..
     
    Corleone liker dette
  17. Larata

    Larata Senior Medlem

    Innlegg:
    517
    Likes mottatt:
    1,506
    Bonuspoeng:
    93
    Avslag fra Aliitalia
     
  18. Corleone

    Corleone Medlem

    Innlegg:
    94
    Likes mottatt:
    32
    Bonuspoeng:
    18
    Freccia alata her. Ikke fått noe epost eller skriv, men sjekket konto og den er oppdatert.
    Kort kommer vel i posten, tenker jeg.
     
  19. MadsVaHa

    MadsVaHa Veteran

    Innlegg:
    2,508
    Likes mottatt:
    5,541
    Bonuspoeng:
    183
    Hvor lang tid tar det før man eventuelt blir oppgradert eller får mail med avslag?
     
  20. Corleone

    Corleone Medlem

    Innlegg:
    94
    Likes mottatt:
    32
    Bonuspoeng:
    18
    Det tok ca. 1 mnd for min del. Virker som de fleste har fått en raskere behandling. Uansett, den som venter på noe godt :)
     
    MadsVaHa liker dette

Del denne siden