Alitalia statusmatch

Tråd i 'Øvrige flyselskap' startet av tafta, 07. juli 2015.

  1. MadsVaHa

    MadsVaHa Veteran

    Innlegg:
    2,508
    Likes mottatt:
    5,541
    Bonuspoeng:
    183
    Hvor lenge måtte dere vente fra at dere fikk innvilget, til at kortet kom i posten? Et par måneder siden jeg fikk innvilget status nå?
     
  2. milehigh

    milehigh Veteran

    Innlegg:
    2,984
    Likes mottatt:
    8,365
    Bonuspoeng:
    183
    Familiemedlem som er giftet gold og derfor helt fersk medlem. Passer derfor dårlig å sende screenshot av innloggingssiden. Har heller ikke fått fysisk kort. Mulig å printe dette fra nettsiden? Vi snakker SAS. Match kampanjen går ut om noen dager så passer dårlig å vente og. Så vidt jeg skjønner har ikke app kortet utløpsdato, så spaghetti kun til mars blir litt il dente.
     
  3. CrotchRocket

    CrotchRocket Fernweh...

    Innlegg:
    1,443
    Likes mottatt:
    8,831
    Bonuspoeng:
    183
    Alitaliastatus funket. Full loungetilgang på SVG, AMS og FRA selv med billigste KLM billett.

    Synd det utløper nå i mars.
     
  4. Scandipendler

    Scandipendler Veteran

    Innlegg:
    1,815
    Likes mottatt:
    2,233
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg har av en eller annen grunn utløp først i mars 2017. Har de gjort en feil?
     
  5. MadsVaHa

    MadsVaHa Veteran

    Innlegg:
    2,508
    Likes mottatt:
    5,541
    Bonuspoeng:
    183
    Fikk også ut mars 17. Trodde det var vanlig? Eller har vi vært heldige?
     
  6. mathiasfe

    mathiasfe Veteran

    Innlegg:
    2,775
    Likes mottatt:
    10,107
    Bonuspoeng:
    183
    Mener det kom an på kortet du matchet fra.

    Hvis kortet gikk ut før Mars 16, så fikk du bare status til Mars 16, men hvis det går ut etter så fikk du status til Mars 17.
     
  7. Scandipendler

    Scandipendler Veteran

    Innlegg:
    1,815
    Likes mottatt:
    2,233
    Bonuspoeng:
    113
    Aha - jeg har til 8/16, så det forklarer det vel. Virker som om Alitalia slik sett kanskje har lagt seg på en standardisert utløpsdato for statusmatching i mars.
     
  8. milehigh

    milehigh Veteran

    Innlegg:
    2,984
    Likes mottatt:
    8,365
    Bonuspoeng:
    183
    Noen av dere som matchet med SK diamond og fikk toppstatus med mulighet til å gi bort status med voucher som har lyst til å bytte bort/selge denne? PM.
     
  9. Petter B-C

    Petter B-C Senior Medlem

    Innlegg:
    1,274
    Likes mottatt:
    1,579
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg har gitt vekk mitt, men du må være klar over en ting før du bytter til deg eller kjøper Freccia Alata (gullkort): Varigheten er lik min varighet på Freccia Alata Plus, altså ut mars 2017. Så det er jo bare knapt 9 mnd du får glede av statusen, hvis Alitalia er kjappe med å sende deg kortet. Verdt å dobbeltsjekke givers/selgers utløpsdato før avtale inngås, altså.
     
    milehigh liker dette
  10. milehigh

    milehigh Veteran

    Innlegg:
    2,984
    Likes mottatt:
    8,365
    Bonuspoeng:
    183
    Vet, men et par turer med SU med lounge access utover høsten gir en viss verdi. Forhåpentlig mulig også å bruke status før man får kortet ved å legge inn i booking eller bruke appen.
     
  11. Scandipendler

    Scandipendler Veteran

    Innlegg:
    1,815
    Likes mottatt:
    2,233
    Bonuspoeng:
    113
    Hvordan gikk du frem for å gjøre det? Jeg har rett og slett gitt opp hele Alitalia, alt fra nettsidene deres til kundeservice forøvrig. Selv ikke på telefon får de utrettet noe som helst.
     
  12. Petter B-C

    Petter B-C Senior Medlem

    Innlegg:
    1,274
    Likes mottatt:
    1,579
    Bonuspoeng:
    113
    Sletta cookies og lukka nettleseren og åpnet på nytt (firefox). Brukte så denne linken (IKKE LOGG DERE INN!)

    https://www.alitalia.com/en_en/special-pages/freccia-alata-card-request.html

    Husk: bare ett nulltall foran resten av tallserien i mille miglia code. F.eks. ikke 0007123456 men 07123456. Åtte siffer altså. medlemsnummeret til den du gir til, ikke ditt eget. Funka for meg, så tvi tvi!
     
    Scandipendler liker dette
  13. Petter B-C

    Petter B-C Senior Medlem

    Innlegg:
    1,274
    Likes mottatt:
    1,579
    Bonuspoeng:
    113
    Fungerte det? :)
     
  14. Anders88

    Anders88 Medlem

    Innlegg:
    123
    Likes mottatt:
    82
    Bonuspoeng:
    28
    Noen som vet hvilken epost en kan sende forespørsel til ?
     
  15. Travellingalf

    Travellingalf Ut på tur - aldri sur InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    5,685
    Likes mottatt:
    10,234
    Bonuspoeng:
    293
    E-post om forespørsel om statusmatch til Alitalia mener du? Det var en kampanje som dessverre ble avsluttet 31.12.2015.
    Men hold øynene åpne og følg med her inne så dukker det plutselig opp nye muligheter!
     
  16. Petter B-C

    Petter B-C Senior Medlem

    Innlegg:
    1,274
    Likes mottatt:
    1,579
    Bonuspoeng:
    113
    Prøv AeroMexico (også SkyTeamalliansen) sin statusmatch om du er komfortabel med å sende "a photocopy of your ID" til den delen av verden... Har bedt om match kun for å få noen nye bagtags faktisk :cool: Er litt nerdete sånn.
     
    Scandipendler and Travellingalf like this.
  17. Scandipendler

    Scandipendler Veteran

    Innlegg:
    1,815
    Likes mottatt:
    2,233
    Bonuspoeng:
    113
    Fy flate for et opplegg. Fungerer naturligvis kun på partallsdager med delvis skyet oppholdsvær, men ikke i juni i skuddår, og kun hvis du har vært i Italia i løpet av de siste fire årene, men ikke i 2013 og 2015.
     
    Petter B-C, milehigh and Insomnia4u like this.
  18. Petter B-C

    Petter B-C Senior Medlem

    Innlegg:
    1,274
    Likes mottatt:
    1,579
    Bonuspoeng:
    113
    Shit, er det slik det henger sammen? Da demrer det... Var i Pisa, Firenze og Venezia vår/sommer 2014, og så 2 dager i Bolzano påska i år men ingenting i 2015! Visste at dem folka fulgte med...
     

Del denne siden