American Advantage

Tråd i 'Bonushjelp' startet av Scandin, 27. sept 2017.

1. Scandin

Scandin Nytt Medlem

Likes mottatt:
    2
    Bonuspoeng:
    3
    Har en AA Advantage konto som har vokst litt nå og da og er oppe i 300 000 poeng. Mener dette må kunne holde til en tur. Er det noen som har informasjon om bookingsregeler for American Advantage bonus reise ? Link til regler som nevner booking og avbookingsregler, avgifter, gebyrer etc ? Tips mottas gjerne. :)

2. Bjoern In America

Bjoern In America Digger USA og Japan!

Likes mottatt:
    1,009
    Bonuspoeng:
    93
    Kan ikke så mye om regler og avgifter osv. men har booket 3 AA bonusreiser og fra OSL via LHR til div. steder i USA og jeg synes det har vært enkelt å få booket når jeg ønsket å reise.

Avbestilte én gang, og poengene var tilbake på konto nesten umiddelbart.

Etter at booking var gjort, ringte jeg AA for å få de til å sette inn mitt BA Gold nr. og så kunne jeg booke seter også gratis. AA svarte på telefon veldig raskt.

3. Bobben2014

Bobben2014 Nytt Medlem

Likes mottatt:
    5
    Bonuspoeng:
    3
    Har også hatt endel AA miles som skal sies og vært vrient og få brukt uten og betale mye i skatt og avgift. Med flyvninger til/fra US med AA miles har jeg ikke funnet noe som har passet uten og fly via LHR. Som oftes da med BA hvor det er høye skatter og avgifter. I januar bestillte jeg MIA via ATL-LHR-OSL. Totalt 107500 AA og nesten 4000 nok per pers en vei. Skal sies at ATL-LHR var F. Uansett syntes jeg det var dyrt. Ny telefon til AA og spurte om det var andre muligheter. De booket oss med QR i C fra MIA-DOH-OSL. Skatter og avgifter $ 19 US per hode. AA miles 112500.

4. Scandin

Scandin Nytt Medlem

Likes mottatt:
    2
    Bonuspoeng:
    3
    Takk for svar :)
    Har ringt og det er omtrent komplett umulig å få svar. Kanskje jeg ringer feil nr. Har du noe tips om tlf nr og tid på døgnet det lønner seg å ringe? Fant du noe oversikt over bonusbilletter på QR noe sted .

5. Bobben2014

Bobben2014 Nytt Medlem

Likes mottatt:
    5
    Bonuspoeng:
    3
    Du kan gå inn på QR web og huke av for bonusreiser (opp i høyer hjørne "Book using Qmiles") så ser du om det er noe ledig. Så ringer du AA phone 815-62-022
    og booker. AA kontor oppe 24/7. Lykke til

6. Ruby

Ruby Super-veteran

Likes mottatt:
    8,255
    Bonuspoeng:
    183
    På web sidene til Aadvantage kan du på din profil booke reiser. Bla. er BA enkelt å finne, også i F. Ca 5k i avgift tr Asia. Du finner imidlertid ikke alle selskaper via nettsiden, da må det ringes. Du kan bla. bruke poeng med Etihad.
    Å ringe dem har jeg bare gode erfaringer med, litt venting men lynrask og problemfri bookingprosess.
    Har en up coming med QR C og QR F t/r BKK, den kostet den svimlende sum av 550,- NOK i gebyr Så velger du dine selskap med omhu, kan du spare mange kroner.

Last edited: 29. sept 2017
  7. Scandin

Scandin Nytt Medlem

Likes mottatt:
    2
    Bonuspoeng:
    3
    Takk :)

8. sexten

sexten Senior Medlem

Likes mottatt:
    733