Ikke for å stjele en flott rapport, men her er mitt inntrykk av AA 77W mot BA CW
For de som ikke kjenner produktet vi her snakker om, er det samme setene som Cathay bruker i business bortsett fra at American har mye kortere mellomrom mellom radene. American har kun en håndfull med fly som har dette setet. Du finner det kun på rutene mellom JFK og LHR, LAX og LHR og MIA LHR mellom Europa og USA.
Setene er staggered, så det å si at det er 1-2-1 og at BA er 2-4-2 er bare bambus.
View attachment 12639
´´´´´
Sånn er layoutet til BA, så staggered er de like mye 1-2-1 som alle de andre
Men det som er unikt med designet til BA er at det ikke er noe høl å putte pedalene inni slik at folk som er opp til 190 kan strekke seg helt ut uten å miste blodsirkulasjonen i ett lite høl.
Jeg vet ikke hvor du har det fra at det er masse lagring i setet til AA. Du har ett sted å lagre ting og der er det allerede en vannflaske og ett headset jeg ikke kommer til å bruke. Og jeg kan ikke levere inn headsettet, da risikerer jeg for å bli anklaget for tyveri ved landing.
. Du må legge alt opp under take off og landing. Skuffen har god plass til headset, ipad, pass, lommebok mv. På 380 og 747 oppe har du vanvittig god plass til å lagre ting hos BA i vindussetet.
Det at setet er privat er bare tull. Du sitter / ligger i midtgangen slik at alle som går forbi har fullt innsyn til setet ditt. Når du sitter kan du også se andre folk. Personlig erfaring er at radene 3 og 4 har masse bråk fra galley og masse trafikk at FAs mellom galley og First galley. Og AA sine flyvertinner er ikke akkurat lette på foten og stille, stort sett. Bakerst i den andre seksjonen er best siden toalettene ligger foran ved galley, så det er minst trafikk der bak
Her er ett bilde jeg tok for ett par uker siden som lett sier hvor lite privat det er.
View attachment 12640
Har du ett vindussete hos BA har du det mest private businessetet i verden, ferdig snakka. Og med neste generasjon som snart rulles kjapt ut, har du direkte tilgang til midtgangen uten å trå over noen.
Mange påstår også at setet er skikkelig bredt. Det er bredt mellom nederst i ryggen og kneet. Og selv om det er det beste setet av typen reverse herringbone, er avstanden mellom setene såpass kort at det blir en meget trang seng, akkurat som SAS sitt vindussete på nye biz er trang som F når du ligger nede.
Når det gjelder catering ombord og service, er AA sin mat noe av det verste som finnes. Jeg spiser ikke mat hos AA. Papirlappen de har mekket på Fedex Office som de kaller en meny ( se bilde over i rapporten) er noe av det minst classye jeg har sett. De gidder ikke å trykke opp menyer lengre. Du kan jo sammenligne vinlisten mot det BA har, samt sprit. Nuff said. Buffeten er i beste fall variabel, siste flighten jeg tok var 11 timer og de hadde disket opp med elementer fra sin domestic F snack basket. Poser med chips, popcorn etc. Ingenting ferskt, mens at JFK+LHR hadde en flott buffet.
Siste flighten min var buffeten samlingspunkt for crewet som hadde en høyrøstet samtale mesteparten av flighten.
Når det gjelder loungene i Terminal 3, sverger jeg til Cathay som er under oppussing, men dersom noen foretrekker en enkel buffet med billig vin og sprit mot varmmat fra med meny i tillegg til en extensive buffet, 3 typer Champagne, Johnny Walker Blue og Glenlivet 18, velbekomme
Vis alt...