American express companion ticket fremdeles gyldig om man avslutter AMEX medlemskapet

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av sgsater, 07. juni 2019.

  1. sgsater

    sgsater Nytt Medlem

    Innlegg:
    1
    Likes mottatt:
    0
    Bonuspoeng:
    1
    Hei. Har en CT som går ut Jan 2020

    Var egentlig kun AMEX medlem på grunn av CT, men nå er jeg usikker på om jeg klarer 150k pr. og vurderer derfor og avslutte medlemskapet og kun beholde SAS MC.

    Spm.1 Vil jeg miste min allerede opptjente CT om jeg avslutter medlemskapet?

    Evt andre ting jeg bør tenke på ?

    beklager om det finners allerede en tråd på dette.
     
  2. leeds1979

    leeds1979 Senior Medlem

    Innlegg:
    1,142
    Likes mottatt:
    1,022
    Bonuspoeng:
    113
    jeg opptjente ct på sasamex gjennom dnb i 2018 og sa opp min konto når amex begynte å drifte det selv.
    når jeg ringte inn og meldte min oppsigelse spurte jeg om min ct var ok fordet. dette ble bekreftet.
    jeg fikk aldri brevet fra amex med ct info men etterspurte det etter en tid og fikk da mail om at det var i orden. men siden jeg hadde sagt opp min konto kom den ikke opp som valg på sas sidenetc. jeg måtte ringe inn bestillingen min.
    nå når jeg har prøvd å bruke den har det vært litt krøll.
    tallin ser den men sier den ikke er aktiv, og sasmailen sier den er ok.
    har purra litt på det, men egentlig ikke satt inn nok energi på å få løst det.

    ikke direkte svar på det du lurte på kanskje, men JA den skal være gyldigo_O
     
  3. Gullars

    Gullars Veteran

    Innlegg:
    3,099
    Likes mottatt:
    4,823
    Bonuspoeng:
    113
    På ny amex tar de ikke fra deg opptjente fordeler når du sier opp kortet.
     
  4. Kaffen

    Kaffen Globetrotter

    Innlegg:
    2,049
    Likes mottatt:
    5,345
    Bonuspoeng:
    183
    Det er lurere å gå over til Amex Green Rewards etter at CT er i mål, så kan du få Amex Reward poeng også går du tilbake til Amex Elite. For det kan være lurt å holde gamle kontoer aktive da mye av kredittscore vurderes ut i fra hvor lenge du har hatt kredittlinjen til en bestemt bank/kortselskap åpen.
     
  5. Skarven

    Skarven Senior Medlem

    Innlegg:
    653
    Likes mottatt:
    596
    Bonuspoeng:
    93
    Låner denne tråden :)

    Jeg har vært sammenhengende Sas Amex kunde siden 2014 og har stort sett hatt det dyreste kortet (Elite nå). Men nå går det nok mot slutten. Hva er anbefalt avvikling?

    - Si opp dagen etter at statuspoengene er på plass?
    - Ikke si opp, men redusere til "basis card"?

    Jeg har 2CT som går ut i 2024, disse beholder jeg vel om ikke Amex har endret noe siste årene.

    upload_2023-12-28_15-7-20.png
     
  6. magnusant

    magnusant LTG

    Innlegg:
    593
    Likes mottatt:
    763
    Bonuspoeng:
    93
    Er i ca samme situasjon som deg.
    Endret tidligere i dag fra Elite til Premium, da jeg ikke lenger behøver de 20 000 statuspoengene.

    Tenker det fremdeles kan være greit å opptjene en ct neste år.
    Chat hos amex bekreftet at man ikke mister allerede opptjent voucher.

     
    Skarven liker dette

Del denne siden