Amex Travel

Tråd i 'Hoteller og bonusprogrammer' startet av Travv, 29. april 2019.

Tags:
  1. Travv

    Travv Medlem

    Innlegg:
    149
    Likes mottatt:
    131
    Bonuspoeng:
    43
    Til dere med et utenlandsk Platinum/ICC, fungerer Amex Travel (hotellprogrammene) bra?

    Hvordan er det å bestille fra Amex mtp pris og fordeler mot hotellkjedens egne nettsider/fordelsprogram? Har lest litt om det og har lest at amex gjerne tar en høyere pris enn hotellkjeden selv, selvom de har en lavest pris garanti.

    Kan man kombinere Platinum fordelene hos feks Hilton med Hilton Gold? (Ved bestilling gjennom Amex travel)?

    Vil gjerne høre deres erfaringer med det!
     
  2. stashorizor

    stashorizor Aktivt Medlem

    Innlegg:
    276
    Likes mottatt:
    95
    Bonuspoeng:
    28
    Kan bare anbefale FHR. Prisen er den samme som BAR ved hotellet, og ofte kan man få tak i 3for2 eller 4for3 tilbud, som gjør det faktisk billigere enn BAR. Flexibel rate, kan kanselleres og du får fordelene tilknyttet FHR (Upgrade, Voucher osv.). Spesielt fint er 4pm garantert checkout ved f.eks. helgetur. Har fått en del fine Upgrades, generelt gjelder jo korte opphold=jo større sjans for Upgrade.
    Det som jeg ikke liker så veldig godt med FHR er at det "bare" gis Continental breakfast. (virtuoso gir full frokost). Hotellene som deltar i fhr har nå ofte et opplegg hvor du får et kastrert frokostmeny hvis du ikke betaler separat for full Buffet..

    Du kan absolutt kombinere og samle poeng med både fhr og virtuoso, men jeg har ikke opplevd at det gir ekstra fordeler.
     
  3. Ombo

    Ombo Medlem

    Innlegg:
    197
    Likes mottatt:
    927
    Bonuspoeng:
    93
    Ser at dette er en gammel tråd men håper noen gidder å svare…..Kan man bestille FHR online selv eller må man ringe inn?
     
  4. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,661
    Likes mottatt:
    32,508
    Bonuspoeng:
    293
    Hva er FHR? (Spør for en venn)
     
    Ombo, markus and Eddie47 like this.
  5. Ombo

    Ombo Medlem

    Innlegg:
    197
    Likes mottatt:
    927
    Bonuspoeng:
    93
    Ser at de erfarne Amex Platinum brukerne omtaler Amex Fine Hotels and Resorts med forkortelsen FHR. Så jeg tenkte jeg skulle late som om jeg var veldig erfaren selv om jeg kun har hatt kortet siden i går......

    Her er den informasjonen som ligger på nettsiden. Skulle gjerne hatt mulighet til å søke selv på nett men her står kun et telefonnummer.

    https://www.americanexpress.com/no/fordeler/platinum/fine-hotels-and-resorts.html
     
    RoadKing liker dette
  6. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,880
    Likes mottatt:
    57,481
    Bonuspoeng:
    293
    Fant en nettside: https://www.amextravel.com/featured-hotel-searches

    Fikk logget inn, men det norske kortet er visst ikke godkjent.?
    upload_2021-8-26_9-46-27.png

    Prøvde å lage en profil, men bor i feil land:
    upload_2021-8-26_9-48-9.png
     
  7. drsyk

    drsyk Dr. Bonusnisse

    Innlegg:
    6,825
    Likes mottatt:
    21,409
    Bonuspoeng:
    293
    Noen som har forsøkt FHR booking?
     
  8. Flyingdutchman

    Flyingdutchman Veteran

    Innlegg:
    3,403
    Likes mottatt:
    21,167
    Bonuspoeng:
    183
    Shyneno liker dette
  9. Xaantiam

    Xaantiam EB n00b

    Innlegg:
    462
    Likes mottatt:
    371
    Bonuspoeng:
    63
    Funker fint å bruke FHR med US Amex Platinum. Har booket The Thief i Oslo en natt i oktober, $200 i credit pluss $125 spa credit. Prisen var nok et par tre hundrelapper dyrere enn booking via Nordic Choice. Får 5X MR poeng på booking også, noe norske Platinum kort ikke får. Har fått lagt inn reservasjonen i appen til Nordic Choice, så blir spennende å se hvordan det blir i forhold til mine Platinum fordeler med NCC.
     
    Last edited: 26. aug 2021
    InsideFlyerMac and Ombo like this.
  10. haovi

    haovi Medlem

    Innlegg:
    81
    Likes mottatt:
    25
    Bonuspoeng:
    18
    Hei hei. Noken som har hotell å anbefale i Paris (helst via Amex) til en Ikkje altfor dyr pris. Tenker maks 10k for et rom Fredag-Mandag:) Kan også ta i mot andre anbefalinger om dere har det:)
     
  11. stashorizor

    stashorizor Aktivt Medlem

    Innlegg:
    276
    Likes mottatt:
    95
    Bonuspoeng:
    28

    Jeg har ikke sjekket prisene, men ser at le royal monceau har 3for2 tilbud, hyatt og shangri la tilby store vouchers 250/275usd (vet ikke om du tar det med i regnskapet). Husker ikke hvordan det var med norske platinum nå, men hvis du vil selv sjekke antydning til pris før du kontakte amex er det bare å sjekke den vanlige flex raten på hotellets nettside.
     
    haovi liker dette
  12. haovi

    haovi Medlem

    Innlegg:
    81
    Likes mottatt:
    25
    Bonuspoeng:
    18
    1700 euro per natt er laveste sum hos le royal så det blir nok ikkje aktuelt
     
  13. Spielhaug

    Spielhaug Veteran

    Innlegg:
    3,154
    Likes mottatt:
    7,908
    Bonuspoeng:
    183
    Sjekk her for antydning https://www.americanexpress.com/en-us/travel/hotels
     
  14. stashorizor

    stashorizor Aktivt Medlem

    Innlegg:
    276
    Likes mottatt:
    95
    Bonuspoeng:
    28
    Var det inkludert 33% rabatt?
     
  15. Rscott

    Rscott Senior Medlem

    Innlegg:
    1,438
    Likes mottatt:
    3,260
    Bonuspoeng:
    113
    Min erfaring er at du ikke sparer noe på selve bestillingen med Amex Travel. Nøyaktig samme pris som f.eks Hotels.com med avbestillingsforsikring (Amex vil ikke bestille noe annet enn flex for deg), men de er gode på oppgradering. De har ved et par anledninger ringt hotellet for å forsikre seg om at oppgraderingen er i orden, og den voucheren på 100 amerikanske pesetas til innomhus bruk får du jo alltid.
     
    Last edited: 22. sept 2022
    Spielhaug and haovi like this.
  16. Pingus

    Pingus Senior Medlem

    Innlegg:
    919
    Likes mottatt:
    1,310
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg opplever det litt annerledes når det gjelder FHR og The Hotel Collection. Garantert oppgradering, Voucher, 100-200USD, frokost, garantert sen utsjekk og av og til tidlig innsjekk. De to siste har for meg stor verdi.
     
  17. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,661
    Likes mottatt:
    32,508
    Bonuspoeng:
    293
    Hvordan fungerer det med disse voucherne? Trekkes det på hotellet eller på faktura?
     
  18. Rscott

    Rscott Senior Medlem

    Innlegg:
    1,438
    Likes mottatt:
    3,260
    Bonuspoeng:
    113
    Trekkes fra regningen på hotellet
     
    RoadKing liker dette
  19. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,661
    Likes mottatt:
    32,508
    Bonuspoeng:
    293
    Av hotellet selv altså?
     
  20. Rscott

    Rscott Senior Medlem

    Innlegg:
    1,438
    Likes mottatt:
    3,260
    Bonuspoeng:
    113
    Javisst :)
     
    RoadKing liker dette

Del denne siden