Segment 2: Frankfurt - Seoul ICN med Asiana First Clas
Jeg begynner med konklusjonen (5 er høyest):
Service 5
Underholdning 4
Sete 5
Mat og Drikke 5
Verdi N/A (bonusreise)
Helhetsinntrykk: Priceless!!!
Ulemper:
- Asiana F innstilles 01.09.
- Ikke tilgang til F lounges i FRA
For en flight! Dette var noe av det beste jeg noensinne har opplevd om bord av et fly, og det er veldig trist at det også var siste gang med Asiana F.
Dette produktet er - in my not so humble opinion - helt på høyde med Swiss First og Cathay First, og en god del foran både Lufthansa, American og særlig British First.
Samtidig er det kanskje ikke helt umulig å få tak i OZ F bonus billetter før 01. september, det var bare 5 pax i våres F kabin, som egentlig har plass ti 12.
Asiana F i A380-800 har en 1-2-1 konfigurasjon i 3 rader og er fremst i nederste delen av flyet. Design av kabinen er meget godt gjennomført, i lyse brune farger, blå LED lys og ellers flott minimalistisk.
Setet er meget stort, og minner veldig om Swiss F. Den mangler litt oppbevaringsrom, og noen ville si at sengen er ikke i mykeste laget, men jeg ville faktisk foretrekke den foran Cathay sin. Den har en liten skap til klær og kan lukkes helt med to skivedører. Jeg sovet meget godt og var uthvilt når vi ankommet Seoul.
View attachment 55262
God plass i Asiana F. Skapet er i døren til venstre
View attachment 55263
Stor skjerm
View attachment 55264
View attachment 55265
View attachment 55266
Seat control to Major Tom....
Servicen var også helt utmerket. Selv om crew noen ganger var litt clumsy og kastet blomster og sauser rundt omkring, var det ingenting å klage på. Helt på høyde med LH F, LX F, CX F, QR C. Hver gang det var krise pga manglende champagner eller Manhattan var det bare en liten "pling" unna.
View attachment 55267
View attachment 55268
En tur på do.... ikke helt så stort som på LH sin A380 F kabin, men mer enn stort nok til å skifte til pysjen
Hva angår underholdning så var utvalget av filmer noe skuffende (på SAS nivå), men skjermen var så stort og lyden så bra at det er nesten godkjent å erstatte kvantitet med kvalitet.
View attachment 55269
"Capitain! It's full of stars" - flott utsikt når man sover i F suites
View attachment 55270
View attachment 55271
A380
Til syvende og sist - amenity kit var fra Salvatore Ferragano, som reisefølge var meget glad for.
Mat og drikke kommer i neste post, deretter Asiana F lounge INC.
FOR et liv!
Vis alt...