Australia

Tråd i 'Reisemål' startet av Vegard, 26. mai 2017.

  1. Vegard

    Vegard Medlem

    Innlegg:
    114
    Likes mottatt:
    81
    Bonuspoeng:
    28
    Heisann! God fredag :) Vet ikke om det er 100% riktig tråd men, sitter og planlegger Australia tur og har søkt om visum, E651 visitor. Noen som har erfaring fra det? Er det som ESTA at det går elektronisk? :D Og står det er gyldig men blir kjedelig vist det er ikke elektronisk :) Og har noen tips til besøk? :)
     
  2. Upsaker

    Upsaker Fastboende

    Innlegg:
    7,737
    Likes mottatt:
    21,935
    Bonuspoeng:
    293
    Det holder å søke gratis eVisitor visum for et kortere opphold som turist. Det blir registrert elektronisk så du ikke trenger å ha med kvitteringen du får på mail.
     
    Vegard liker dette
  3. Vegard

    Vegard Medlem

    Innlegg:
    114
    Likes mottatt:
    81
    Bonuspoeng:
    28
    Da har eg fått svar på mitt spørsmål :D Tusen hjertelig takk! Sto offshore så eg bare panikk men var pga eg er utenfor Australia :)
     
  4. ccurrahee

    ccurrahee Helt hekta

    Innlegg:
    9,631
    Likes mottatt:
    34,815
    Bonuspoeng:
    293
    eVisitor fungerer fint som nevnt over. Og svar kommer umiddelbart, dvs bekreftelse på godkjenning av søknaden. Kan nevne at jeg både opplevde at automatene godkjente og ikke godkjente å lese mitt pass på vei inn og ut av Australia de siste gangene jeg var der. Så sjansene er gode for at du kan gå rett til automat. @Upsaker var på besøk etter meg så han kan si noe mer om det vil jeg tro.
     
  5. Upsaker

    Upsaker Fastboende

    Innlegg:
    7,737
    Likes mottatt:
    21,935
    Bonuspoeng:
    293
    Automatene godtok ingen av våre pass, så det ble kø og skranke.
     
  6. Vegard

    Vegard Medlem

    Innlegg:
    114
    Likes mottatt:
    81
    Bonuspoeng:
    28
    Tusen takk folkens :D Men inne på der visumet vises så er det jo update us, skal jeg sitte "
    Residential address
    " som den Norske eller i Australia der jeg skal bo?o_O
     
  7. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,340
    Likes mottatt:
    19,549
    Bonuspoeng:
    293
    Norge vil jeg tro..
     
  8. watchaddicted

    watchaddicted Reisende fant

    Innlegg:
    1,945
    Likes mottatt:
    3,898
    Bonuspoeng:
    113
    Holder på å søke visum til Australia nå via evisitor. Kan noen her svare meg på følgende; For mange år siden ble fratatt sertifikat i 6 mnd. grunnet fartsovertredelse. Er dette noe man skal opplyse om? o_O

    Edit: Ser ut til at dette ikke teller på eVisitor, det må være domfellelse på 12 mnd. eller mer.
     
    Last edited: 26. okt 2017
  9. Edvard

    Edvard 一期一会

    Innlegg:
    4,174
    Likes mottatt:
    11,213
    Bonuspoeng:
    183
    Oppdaterte nylig E-visitor (class TV) eVisitor (subclass 651) visa for Australia.

    Har flere ganger mistet førerkortet (bot, ingen soning/betinget) og aldri nevnt det på noen visumsøknad i noe land. Null problem.

    Visa Condition 8528

    "The holder must not have one or more criminal convictions, for which the sentence or sentences (whether served or not) are for a total period of 12 months duration or more, at the time of travel to, and entry into, Australia."

    https://www.border.gov.au/Trav/Visa-1/651-
     
    watchaddicted liker dette
  10. watchaddicted

    watchaddicted Reisende fant

    Innlegg:
    1,945
    Likes mottatt:
    3,898
    Bonuspoeng:
    113
    Vel, jeg fikk en tilståelsesdom som fratok meg lappen i 6 mnd. Kan ikke huske om det var noe betinget inne i bildet.. kjørte 123 kmt. i en 80 sone..:confused:
     
  11. Jeanette

    Jeanette Veteran

    Innlegg:
    2,223
    Likes mottatt:
    5,071
    Bonuspoeng:
    183
    Sitter og funderer på å ta den store Australia-turen, men når er egentlig det beste tidspunktet å ta med barn? Ser for meg at babytiden til sånn ca 3 år kan være utfordrende da det sikkert blir en del bilkjøring. Hvordan er det å reise med en 5-åring f.eks?
     
  12. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,660
    Likes mottatt:
    32,508
    Bonuspoeng:
    293
    Beste tidspunkt å ta med barn på en ferie som innebærer timer i bil over flere dager er når de har flyttet hjemmefra. Brutalt sagt, men man kan ikke fornekte generasjonskløfta her.
     
    Arvid1410, Are, Jeanette and 5 others like this.
  13. obay

    obay Senior Medlem

    Innlegg:
    1,313
    Likes mottatt:
    5,116
    Bonuspoeng:
    183
    Veldig forskjellig det der. Vi hadde en 3-ukers roadtrip i Florida da våre var 2 og 5 - det fungerte helt fint. Nå som de er 6 og 9 så sliter vi med 1,5t til hytta :p Andre bekjente familier kjører glatt strekker på 6-7 timer i et jafs igjen ...

    En må nok uansett planlegge mindre etapper og mye stopp. Bare flyturen dit er jo også en stor prøvelse så ville nok ha begrenses kjøringa (og hatt god tid). Ukjent land, bil og vei er jo også en påkjenning til sjåføren - i tillegg til evt krig i baksetet :p
     
    Maggie liker dette
  14. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,660
    Likes mottatt:
    32,508
    Bonuspoeng:
    293
    Og ikke forglemme, venstrekjøring. Da er det ekstra skummelt med krig i baksetet.
     
    Jeanette, obay and watchaddicted like this.
  15. Maggie

    Maggie Veteran

    Innlegg:
    4,256
    Likes mottatt:
    22,005
    Bonuspoeng:
    183
    Det hele handler om hva barn er vant til fra de er små. Vi har flydd jorden rundt med våre barn allerede fra spedbarnsalder. Ingen ting er som en pappaperm på et eksotisk sted i februar:) Flyttet oss rundt i leiebil over lange strekninger. Når de er unge sover de godt i bilen. Barn er som oss voksne vanedyr, det de er vant med fra tidlig alder fungerer utmerket senere i livet. Spesielt om man opprettholder reiselysten, noe vi bonusnisser er flinke til.

    Som en tradisjon sender alltid min bedre halvdel dette bildet til meg dagen før avreise:p
    IMG_2119.jpg
     
    Lillegutt, dahlmath, Jeanette and 6 others like this.
  16. Jeanette

    Jeanette Veteran

    Innlegg:
    2,223
    Likes mottatt:
    5,071
    Bonuspoeng:
    183
    En sannhet med modifikasjoner :D Mini bestemte seg ved 2-mnd alder at bilkjøring suger, og synes fortsatt det ved 4-mnd alder. Får håpe det går over. Neste mandag er det klart for livets første flytur så vi får se om han består ildprøven :eek:
     
    RoadKing and Maggie like this.

Del denne siden