Avixlo reiste på lederkurs trinn 1 (Randøya, Kristiansand) (Reisebrev nr. 8)

Tråd i 'Reisebrev' startet av Avixlo, 02. okt 2020.

Tags:
  1. Avixlo

    Avixlo Veteran

    Innlegg:
    1,757
    Likes mottatt:
    8,426
    Bonuspoeng:
    183
    Litt lang tittel, men her kommer et nytt reisebrev. Mitt forrige reisebrev: https://insideflyer.no/forums/threa...meren-2020-tynset-røros-reisebrev-nr-7.15818/ skal bli gjort ferdig når Gutta jeg var på tur med klarer å få sendt meg bildene fra siste dagen.

    Men over til dette Reisebrevet. Som dere fleste av dere vet så er jeg aktiv speider i Norges Speiderforbund og først nå fikk jeg dratt på lederkurs i regi av Norges Speiderforbund. Her tok jeg Trinn 1 av 3. Men jeg tenker ikke jeg skal få så mye i detalj om akkurat det.

    Helgen 18.-20. September var jeg i Kristiansand og nærmere bestemt ved Randøya Fort ute på Randøya som lå litt idyllisk til. Fra søndag til mandagen var jeg på besøk hos min fetter inne i byen Kristiansand.

    Det var flott vær og en fin øy å besøke. Mange hyggelige nye mennesker også. Før jeg dro var det kun en jeg kjente derfra men nå kjenner jeg mange flere.

    Litt om Randøya: Screenshot_20201002-173223_Maps.jpg ligger som dere kan se litt på utsiden av Kristiansand by. Koster forresten 360kr fra KRS til Kongshavn brygge med Agder Taxi.

    Det skal vistnok være noen boliger ute på øyene men ellers er det mange hytter og fritidsboliger. Frem til slutten av 1990 tallet var hele nordre siden av øya forbudt område da Det norske forsvaret holdt til her men så fikk kommunen overtatt og Speiderne i Kristiansand fikk et nytt sted å reise til.

    Fortsettelsen kommer
     
    Earl, Travellingalf, Eddie47 and 5 others like this.
  2. haakonks

    haakonks Veteran InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    2,327
    Likes mottatt:
    10,162
    Bonuspoeng:
    183

Del denne siden