Avixlo's etterlengte reise til Toronto (Canada) (Reisebrev nr. 4)

Tråd i 'Reisebrev' startet av Avixlo, 03. juni 2019.

  1. Earl

    Earl Veteran

    Innlegg:
    2,362
    Likes mottatt:
    7,559
    Bonuspoeng:
    183
    Velkommen hjem og takk for turen. Spennende å lese om ett reisemål som jeg ikke har vurdert noe særlig før, men nå har fått opp øynene for :)
     
    Avixlo liker dette
  2. Avixlo

    Avixlo Veteran

    Innlegg:
    1,757
    Likes mottatt:
    8,426
    Bonuspoeng:
    183
    Her har du noe å se frem til ja!
    Godt du likte reisebrevet :)

    Takk! Det er en fornøyelse å ha med dere på tur:)

    Fornøyelse å ha med deg på turen. Toronto har jeg hatt lyst til å besøke lenge som mange andre plasser her i verden, men så fikk jeg meg en venn som bodde der og dermed var det lovet en tur over dammen for å besøke denne fantastiske byen. Et lite push til å dra, men angrer ikke!

    Bare hyggelig!

    Takk! Såpass bra, det var hyggelig å høre:) alle kan da ikke fly Star Alliance og da er det fint med sånne som meg som også prøver Skyteam. Og takk til denne turen ble FB poengene forlenget med 2 nye år.

    Takk for at du "ville være med"
    Jeg skjønner at den gikk forbi andre byer på lista:cool:

    Tusen takk! Skal sies at jeg har gått medier og kommunikasjon på vgs (den gang det var yrkesfaglige) og hadde tekst som mitt spesialfelt ;) men veldig flott dere likte reisebrevet mitt. Nytt et kommer i neste uke!

    Ser at jeg har funnet meg en stil på reisebrevene mine nå kontra første gang jeg skrev. Artig utvikling
    1. https://insideflyer.no/forums/threads/min-første-mr-tur-går-til-manchester.12229/
    2. https://insideflyer.no/forums/threads/helsinki-tallinn-tur-2019.12904/
    3. https://insideflyer.no/forums/threa...r-canterbury-ashford-uk-reisebrev-nr-3.13117/
    4. Dette reisebrevet her.

    Takk! Toronto er verdt et besøk. Virker til å være litt i skyggen av andre byer her inne på IF så når den først besøkes innser man at man burde ha besøkt den før lengst da den har mye å by på!

    Har "advart" mine venner om at jeg skal skrive reisebrev fra Budapest, Bratislava & Wien turen vi skal ha neste uke. Så fortsettelsen følger!
    Tusen takk! Som nevnt så tror jeg Toronto er litt i skyggen av mange andre byer og når man først får et innblikk i byen så er den interessant og egentlig ganske kul by. Så anbefales virkelig
     
    Last edited: 15. juni 2019
    Calling, drsyk and Sunnfjordingen like this.
  3. Sunnfjordingen

    Sunnfjordingen Sunnfjording

    Innlegg:
    4,231
    Likes mottatt:
    22,420
    Bonuspoeng:
    183
    Vi ser fram til dine framtidige reiser, mister. Kjekt å lese reisebrev frå reisemål som eg ikkje kan noko som helst om. Spørst om ikkje Toronto bør tilførast lista over destinasjonar som bør besøkast under ein roadtrip på austkysten av Amerika.
     
    Avixlo liker dette
  4. Avixlo

    Avixlo Veteran

    Innlegg:
    1,757
    Likes mottatt:
    8,426
    Bonuspoeng:
    183
    Takk:) Jeg synes selv det er gøyere å dra steder som ikke er utforsket av alle. Som f.eks. Så kunne jeg heller tenkt meg en tur til Madrid enn Granka eller Athen istedenfor Rhodos. Men mest av alt er det gøy å reise et sted man selv ikke har vært! Og da er det gøy å gi innblikk til andre som ikke har vært der. Toronto er nok en by du burde besøke! Føler litt at byen ligger litt i skyggen av andre byer og den bør da løftes litt frem som jeg gjorde her! Men takk for følget!:)
     
    Sunnfjordingen liker dette
  5. jgroneng

    jgroneng Fastboende

    Innlegg:
    5,216
    Likes mottatt:
    17,278
    Bonuspoeng:
    293
    Flotters! Takk topp reisebrev, og ikke minst mange fine bilder ...
     
    Avixlo liker dette
  6. Travellingalf

    Travellingalf Ut på tur - aldri sur InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    5,685
    Likes mottatt:
    10,234
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg ligger kraftig etter på forumet for tiden, men har omsider kommet meg litt videre og har da bl.a. hatt gleden av å lese dette svært detaljrike og underholdende reisebrevet.
    Tusen takk for at du tar deg tiden til å dele med oss og jeg kan bare konkludere med at reisebrevet ditt har fått reisefeberen min opp på nye høyder - og bedre attest får du ikke fra meg :)
     
    drsyk and Avixlo like this.
  7. Julie

    Julie Nytt Medlem

    Innlegg:
    8
    Likes mottatt:
    30
    Bonuspoeng:
    13
    Flott reisebrev! Valget står mellom Vancouver og Toronto, men akkurat nå ser det ut som det kommer til å bli Toronto ;)
     
    Avixlo liker dette
  8. Eddie47

    Eddie47 1D

    Innlegg:
    14,145
    Likes mottatt:
    869,598
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg ville reist til Vancouver og Victoria
     
    Julie and MadsVaHa like this.
  9. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,878
    Likes mottatt:
    57,468
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg også!
    Når drar vi? :cool:
     
  10. Eddie47

    Eddie47 1D

    Innlegg:
    14,145
    Likes mottatt:
    869,598
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg har flybilletter til Calgary 02.09 og har tenkt å leie bil og kjøre til Vancouver og Victoria ....
    BGO-OSL-ARN-ORD-YYC -leiebil- YYC-YUL-VIE-OSL-BGO
    Så er det opp til @drsyk å fixe vaksine!
     
    Kjetil L and holmen like this.
  11. Julie

    Julie Nytt Medlem

    Innlegg:
    8
    Likes mottatt:
    30
    Bonuspoeng:
    13
    Vaksine er vesentlig ja. Men - hvorfor Vancouver i stedet for Toronto (bortsett fra at flyreisen er litt lengre :rolleyes: )?
     
  12. MadsVaHa

    MadsVaHa Veteran

    Innlegg:
    2,508
    Likes mottatt:
    5,541
    Bonuspoeng:
    183
    Fantastisk koselig by omkranset av nydelig natur.
     
    Julie liker dette
  13. Avixlo

    Avixlo Veteran

    Innlegg:
    1,757
    Likes mottatt:
    8,426
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg har skjønt utfra andre her at om en reiser til Toronto så prøv å land på Terminal 3 og ikke Terminal 1 for den skal jeg ha skjønt er litt vanskelig å ha med å gjøre.

    Men ellers bortsett fra det syntes jeg Toronto var en fantastisk by som jeg gjerne vil besøke igjen. En tur til Montreal med en liten tur til Toronto vurderes en gang etter at COVID har roet seg og det er tillatt med utenlandsreiser
     
  14. Eddie47

    Eddie47 1D

    Innlegg:
    14,145
    Likes mottatt:
    869,598
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg har ikke prøvd, men jeg tror det vil bli vanskelig å få Air Canada eller andre fly til å gå til terminal 3 når flyet er planlagt å gå til terminal 1 ...
     
    RoadKing liker dette
  15. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,878
    Likes mottatt:
    57,468
    Bonuspoeng:
    293
    Alt for, men det kan hende man får gratis opphold på "hotell" etterpå.. :cool:
     
    RoadKing liker dette
  16. Martin F

    Martin F Senior Medlem

    Innlegg:
    627
    Likes mottatt:
    562
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg ville anbefalt å lande på en av rullebanene jeg, da.
     
  17. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,878
    Likes mottatt:
    57,468
    Bonuspoeng:
    293
    :p
     

Del denne siden