BA øker Avios gebyrer

Tråd i 'Øvrige flyselskap' startet av tommy777, 01. april 2014.

  1. tommy777

    tommy777 Founder

    Innlegg:
    4,749
    Likes mottatt:
    6,448
    Bonuspoeng:
    183
    Fnate liker dette
  2. Fnate

    Fnate Halvstudert Røver

    Innlegg:
    3,545
    Likes mottatt:
    6,549
    Bonuspoeng:
    183
    Ja, jeg så det der igår. Det er ikke noe bra. De har jo allerede gjort det vanskeligere å kansellere sent, ved at det er penalties.

    Men "problemet" har vel vært at noen med grusomt mye poeng booker en hel drøss med reiser "just in case" når de ser det er ting ledig. Så holder og holder og holder de på billettene før de kansellerer like før. Noen av eksemplene som brukes på FT er at man booker for seg og familien til Budapest, Madrid, Munchen, Tel Aviv, Marakech, Praha, Stockholm og Moskva… Så bestemmer man seg et par dager før og avbestiller resten.

    Om det er et utbredt fenomen så skjønner jeg det egentlig, selv om jeg synes det er kjipt at noen få skal få base rundt helt sinnsykt og ødelegge et fett gode for andre.

    Det har også vært ryktet, men jeg har ikke orket å sjekke om det er bekreftet (trådene er jo 1000 poster lange) at GGL ikke lenger kan kombinere Joker og GUF2. Det synes jeg er kjipt, og jeg sliter med å finne like gode argumenter for den.
     
  3. Fnate

    Fnate Halvstudert Røver

    Innlegg:
    3,545
    Likes mottatt:
    6,549
    Bonuspoeng:
    183
    Oppdatering fra Nicci, som er offisiell BA rep:

    Med andre ord slipper ihvertfall Gold Guest List unna gebyrene, og de kan fremdeles bruke super oppgraderingsjokerne sine fritt.

    Priority Rewards, der du betaler flere points, er også unntatt. Kjenner ikke selv noe veldig til dette, men...

    (Gold Guest List er vel på sett og vis BA sin HON-Circle.)
     
  4. Henning

    Henning co-founder

    Innlegg:
    2,917
    Likes mottatt:
    1,844
    Bonuspoeng:
    113
    Usj, da gidder jeg ihvertfall ikke å ta noen mileage runs for å beholde BA Gold som snart utløper. Gratis avbestilling var den eneste gode fordelen med BA Gold i mine øyne. (Jeg får uansett loungetilgang med CX Diamond.)
     
    Fnate liker dette
  5. AndersB

    AndersB Reisende

    Innlegg:
    1,882
    Likes mottatt:
    1,038
    Bonuspoeng:
    113
    Om det er eneste grunnen kunne de godt bare hatt en regel i T&C som sa at man ikke kunne dobbeltbooke og truet med å fjerne poeng som ble brukt til det (på samme måte som man kan ta folk som misbruker kontoen). Et annet aspekt ved å sette opp gebyrene er å satse på at folk som booker, ikke gidder å betale for å få dem tilbake, slii at det blir win-win- for BA uansett. For meg er det et lite problem, har få rene awardbookinger og aldri avbestilt noen (kun endret et par ganger)
     
    Henning and Fnate like this.
  6. Fnate

    Fnate Halvstudert Røver

    Innlegg:
    3,545
    Likes mottatt:
    6,549
    Bonuspoeng:
    183
    Njaaaa... Det er jo også setevalg på Exit-row og rad 1, First kantine (for dem uten CX diamond), mye (!) mer upgrades, aldri "utsolgt" for favorittmåltidet ditt ombord, flere reward seter på short haul også videre. Men jeg er enig i at jeg ikke hadde tatt en MR over distanse for å gå fra Silver til Gold. Manger du 400TP, så glem det.

    Godt poeng. Ellers har jo jeg det likt som deg. Det er sjelden jeg trenger å avbestille award reiser. Men hadde en sak hjem fra Tokyo nylig der jeg jo hadde røket på en del hundringser for bytting etter innfallsmetoden. Det er litt kjipt.
     

Del denne siden