BA "dine on demand" m.m.

Tråd i 'Øvrige flyselskap' startet av Bjoern In America, 20. jan 2017.

  1. Bjoern In America

    Bjoern In America Digger USA og Japan!

    Innlegg:
    744
    Likes mottatt:
    1,009
    Bonuspoeng:
    93
    Herlov liker dette
  2. Omaniac

    Omaniac Aktivt Medlem

    Innlegg:
    343
    Likes mottatt:
    254
    Bonuspoeng:
    63
    Qatar har det samme, men det har for vår del alltid endt med at vi spiste som vanlig.
    Kan være veldig greit om man kommer ombord stappmett.
     
  3. Herlov

    Herlov Poengsanker InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    2,066
    Likes mottatt:
    5,991
    Bonuspoeng:
    183
    Meget lovende! De må gjerne heve kvaliteten på maten et par hakk også når de først er i gang.
     
    Bjoern In America liker dette
  4. Bjoern In America

    Bjoern In America Digger USA og Japan!

    Innlegg:
    744
    Likes mottatt:
    1,009
    Bonuspoeng:
    93
    Helt enig! 400 mill pund skal brukes, så det er håp om positive forbedringer både på mat og drikke fronten og på sete kvaliteten.

    Personlig kunne jeg tenke meg å få flere valg, og kanskje sette sammen tilbehør til biffen eller fisken selv. Flere små retter som kan kombineres.

    Jeg gleder meg bare. Mitt Tier-år starte 8. februar. :D
     
    Herlov liker dette
  5. Fnate

    Fnate Halvstudert Røver

    Innlegg:
    3,545
    Likes mottatt:
    6,549
    Bonuspoeng:
    183
    Det blir spennende å se hva det blir til. Det hadde vært veldig velkommen med en forbedring av maten. De må gjerne ruste opp Club Kitchen litt igjen også. Så det er sånn sett positivt.

    På den andre siden... når man ikke sitter og klapper i hendene som en våryr sel, mens man venter på å ta nærbilder av forrettene... så har serveringen slik den er hos BA vært et av de siste virkelig sterke kortene deres.

    Til Østkysten:
    Pre departure drink
    2 runder med GT tralla (ikke noe individuell serving vås som tar lang tid)
    Mat
    Et par æresrunder i kabinen med rødvin
    #BAM - blinds down og alle sover helt frem

    Til Vestkysten:
    Pre departure drink
    3 (!) runder med GT tralla (ikke noe individuell serving vås som tar lang tid)
    Mat
    Et par æresrunder i kabinen med rødvin
    #BAM - blinds down og alle sover helt frem

    Jeg ville trodd at de fleste i C bare vil A: jobbe eller B:drikke og sove hele veien frem og at alle andre skal holde tåta og la dem være i fred. Jeg er en sterk B. Da vil man ikke oppfordre til at noen plutselig skal kose seg med blinds up og full tredjegradsservering av biff m/barnaise over Hudson. :)

    Så jeg er avventende. Jeg har bare vært en kjempefan av dødsrask servering. Masse brennvin og rett i horisontalen. Ikke noe dill.
     
    Robert H, kiev, tommy777 and 4 others like this.
  6. Upsaker

    Upsaker Fastboende

    Innlegg:
    7,759
    Likes mottatt:
    21,957
    Bonuspoeng:
    293
    NoLimit liker dette
  7. Fnate

    Fnate Halvstudert Røver

    Innlegg:
    3,545
    Likes mottatt:
    6,549
    Bonuspoeng:
    183
    Meeh... nei. Ikke veldig. Men det er så klart enda finere når det ikke er det.

    Som alt annet er det en trade-off, og dette er vel en av tingene som trekker ned. Om enn ikke så veldig mye.

    Men Lucky har et godt poeng her. Det vil være rimelig annoying, hvis folk plutselig skal dine mens du ligger i midtgangen og sover. Kanskje ikke engang praktisk gjennomførbart.
     
    NoLimit and Upsaker like this.
  8. tommy777

    tommy777 Founder

    Innlegg:
    4,749
    Likes mottatt:
    6,448
    Bonuspoeng:
    183
    Amerikanere og fjortisbloggere, ass. "BA has 8 seats abreast in Business class blablabla. Seats are backwards" blablabla. Gi meg styrke ass. Like mye 1-2-1 som alle andre bare en mye mer genial og privat løsning. TAPERE! (Ja, har feber :p)

    862,465-57b696629dcc4ac88f6a46f3767f2254-british-airways-ba-a350-club-world-seat-8.jpg

    Den nye 350en har all aisle access og servering vil ikke gå igjennom skjermen men rundt hjørnet, så det vil ikke være mer plagsom en andre business class som kjører samme konseptet.

    Personlig er jeg også den sterkeste B du finner. ;)
     
    Fnate and Upsaker like this.
  9. Fnate

    Fnate Halvstudert Røver

    Innlegg:
    3,545
    Likes mottatt:
    6,549
    Bonuspoeng:
    183
    He he... God bedring!

    At A350 har aisle access er det ingen tvil om, men det ble spurt om det skulle rulles ut på andre flighter.

    For øvrig er det vel kun 40% av crew som forstår at de ikke behøver senke divider når man serverer vindussetet på siste rad før galleyvegg. Når man foreslår det øker prosentandelen til 40,2% eller noe :)

    Ble feberen verre? Kos deg på rai-rai på Renton og Everett
     
    tommy777 liker dette
  10. tommy777

    tommy777 Founder

    Innlegg:
    4,749
    Likes mottatt:
    6,448
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg er 100%, men det er beside the point. ;)
     
    Fnate liker dette

Del denne siden