Fikk idag beskjed fra BA at min tur i november var kansellert. Ved et par tilfeldige søk utover høsten får jeg ikke opp noen avganger. Dette lover ikke bra....har Stavanger mistet enda en utenlandsrute?
Ja, og Bergen, frå slutten av sommersesongen. Står omtalt på naborommet. Edit: ^^ naborommet= naboforumet (Autokorrektur...)
Det får deg t/r med Cathay i bizzen i Asia. 40k avios på SIN-HKG t/r for eksempel Dessverre ikke uventet at BA kutter fra BGO. For noen år siden var det SK, KL, BA og LH som konkurrerte fra BGO. Nå er det bare KL og SK igjen av nettverksselskap, og sistnevnte betinger som oftest på to stopp så kan vel egentlig strykes fra listen.
Nostalgien tar meg igjen .... det var helt flott å fly LH BGO- FRA og ut i verden .....f.eks 737 til FRA og A380 til JFK ....kjapt og greit ... dusj blant Senatorene på vei hjem ..
Trist å se alle de direkte utenlandsrutene som forsvinner. På AES har vi mistet bl.a. London og København og nå er det vel bare diverse ruter til øst-Europa med Wizz og Amsterdam med KLM igjen. Men KLM ser i alle fall ut til å være standhaftige både her og på andre flyplasser og det er jo positivt selv om det er "feil" allianse.
Bruke Avios i Asia med Cathay gir veldig god uttelling av BA poengene etter min mening. Skal selv fly SIN-HKG-ICN med CX for ca 60.000 Avios og 2500,- i kontanter om noen dager. Mellom SIN og HKG er det A350
Jeg fikk for kort tid siden hendene i BA silver, kun flydd 1 tur med de til LAX, via osl.. og nå frykter jeg det blir særs lite behov for det...
Bare å bruke BA sin hjemmeside. SIN-HKG er 20.000 avios pluss kroner 268,- i avgifter for business. Må være noenlunde tidlig ute riktignok. Bestilte i november i fjor for tur i mars i år. Ellers så leste jeg på naboforumet at BA så og si ikke har noe salgsteam rettet mot næringslivet i Norge, og med tanke på at KLM gruser alt av rutetilbud fra BA så er det nok mere penger å hente i andre land enn på ruter til BGO og SVG.
KLM har vært svært aggressive i det norske markedet. Da LH la ned sine ruter fra Bergen var KLM kjapt ute og fylte tomrommet med ekstra avganger. Som tatt ut av læreboken for hvordan man skal stenge konkurrenter ute
Air France KLM har også definert skandinavia som "hjemmemarked" og Skandinavia er det største markedet til AFKL utenom Nederland og Frankrike. Større enn UK, og det sier litt særlig med tanke på antall destinasjoner KL har der og befolkningen i UK.