BA Sale book by 30SEP

Tråd i 'British Airways Executive Club' startet av Spielhaug, 29. sept 2021.

1. Spielhaug

Spielhaug Veteran

Likes mottatt:
    9,220
    Bonuspoeng:
    183
  2. milehigh

milehigh Veteran

Likes mottatt:
    9,895
    Bonuspoeng:
    183
  3. LHRlover

LHRlover Nytt Medlem

Likes mottatt:
    3
    Bonuspoeng:
    3
    Hvordan er mulighetene for en tur/retur London samme dag? Er det noe testing man må forholde seg til hvis man bare oppholder seg på flyplassen?

4. tobeornot999

tobeornot999 Flying high

Likes mottatt:
    9,134
    Bonuspoeng:
    183
    Siste turen jeg hadde dit nå var det ikke kontroll i noen av endene. OSL og LGW t/r tidligere denne uken, begge datoer var i oktober.

UK har ikke hatt noen kontroll (utover pass, selvsagt) inn i landet på lenge nå - men man må fortsatt fylle ut passenger locator form og ha en max 72t gammel test:

https://www.gov.uk/guidance/travel-to-england-from-another-country-during-coronavirus-covid-19

Men, andre her på IF sier at det går bra å returnere innenfor 24 timer og være unntatt fra innreisekravene. Mulig det gjelder noen særregler for transitt, og da slipper man som du nevner neppe ut av flyplassen, men jeg klarer ikke å finne noen slik info hos .gov.uk - som altså er det britiske svaret på .regjeringen.no

...og i alle fall SAS er veldig stressa på dokumentkontroll før avreise (manuell kontroll, kan ikke bruke Travel Ready online for reise til UK). I sterk motsetning til NAS, som jeg brukte på siste turen i mangel av fornuftige avgangstider hos SK. Der holder det med en liten egenerklæring på webben, og så får man gjort online check-in med mobilt BP i appen.

Med BA har jeg ikke nylig erfaring - de har jo ganske enkelt ikke fløyet til/fra OSL på lenge :)

Last edited: 09. okt 2021
  5. Earl

Earl Veteran

Likes mottatt:
    8,025
    Bonuspoeng:
    183
    Angående reglene som gjelder for mellomlandinger i øyeblikket så er det følgende som står på gov.uk:

Så ut i fra dette så er det ingen krav om test hvis man er i det som britene regner som "transitt".
    Dette gjelder ikke kun hvis man kun er på flyplassen, men man har faktisk lov til å komme inn i England (finner ingen krav om hvor lenge man kan anses som i transitt, men i artikkelen sier de at man normalt forventes å reise videre innen 24 timer), men hvis man skal inn i England må man fylle ut skjema.
    Mer om dette her: https://www.gov.uk/guidance/coronav...nce-for-passengers#transiting-through-england

RoadKing liker dette

Del denne siden