BA status tips 2023

Tråd i 'British Airways Executive Club' startet av tobeornot999, 01. febr 2023.

  1. tobeornot999

    tobeornot999 Flying high

    Innlegg:
    3,755
    Likes mottatt:
    7,701
    Bonuspoeng:
    183
    British Airways/Oneworld Sapphire status har hjulpet meg en del ganger, feks ved IRROPS hos Finnair.

    Som skjer hele tiden (Finnair, altså), men hvor køen til hjelp er veldig kort til hjelp med status. Anyway - dette skulle handle om BA. Som er mitt favoritt flyselskap vest eller sør ut fra OSL via LHR.

    Hos BA selv går stort sett ting på skinner - bortsett fra en defekt wc på A380 og litt annet av forsinkelser under 1t på transatlantisk gjennom div flights siste året.

    De er i alle fall gode på informasjon. Og med forskjellig info til kundene ut fra billettklasse og evt tilganger til lounge fra status om ikke man flyr C class akkurat den dagen. Liker fortsatt den dagen de sendte melding "please return to our BA lounge for a refreshment, and we'll keep you updated" da A380 toalettet skulle byttes ut mens maskinen stod på LHR. Tok bare 1,5 time, og champagnen var god i mellomtiden ;)
     
    drsyk, jgroneng, RoadKing and 5 others like this.
  2. tobeornot999

    tobeornot999 Flying high

    Innlegg:
    3,755
    Likes mottatt:
    7,701
    Bonuspoeng:
    183
    drsyk, jgroneng, Are and 5 others like this.
  3. haakonks

    haakonks Veteran InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    2,327
    Likes mottatt:
    10,162
    Bonuspoeng:
    183
    Helt enig alt som skrives her. Jeg setter også veldig stor pris på min BA Gold status. Jeg reiser også noe innenriks i USA med American eller Alaska, og da er det veldig behagelig med lounge-tilgangen. Er man på flyplasser for AA har Flagship lounge kommer man også inn der, både med BA Sølv og Gull.

    Eneste ulempen med BA er at transfer på Heathrow er elendig, man må alltid gjennom ny sikkerhetskontroll. Typisk britisk arroganse. Men, lounge-tilbudet på terminal 3 veier opp for ulempene... ;) Og etterhvert som Club Suite blir standard i flåten så er definitivt BA høyt oppe på listen!

    Jeg er også enig med blog-posten over, en veldig behagelig måte å tjene opp tier points er Qatar til Asia. Det er ofte gode tilbud ut i fra Oslo, og en tur til Bangkok, Singapore eller annen destinasjon i Sørøst Asia gir 560 tp i Business, da er det ikke mye igjen før man har BA Silver, som tilsvarer Star Gold.
     
    GBL, drsyk, jgroneng and 8 others like this.

Del denne siden