Benplass - strekke ut beina eller romslig til knær?

Tråd i 'InsideFlyer Lounge' startet av knutfin, 17. nov 2017.

1. knutfin

knutfin Medlem

Likes mottatt:
    290
    Bonuspoeng:
    63
    Vet ikke om det er verdig en egen tråd, men tenkte at jeg heller gjør det enn å kuppe en annen tråd.

Jeg har tenkt litt på dette med benplass, og ser mange legger ut bilder av knyttnevetesten. Dette måler jo som kjent hvor god plass det er fra kne til setet foran.
    Men for meg er det å kunne strekke ut bena viktigere enn plass til knærne, og om jeg kan strekke ut bena helt (feks under setet foran) har det ikke mye å si om det er 10cm eller 20 cm klarering til neste stol. 1. rad blir dermed den raden jeg minst vil sitte på, da jeg ikke får strekt ut bena før de møter veggen, bokstavelig talt.

Tenker egentlig bare høyt her, og muligens er det bare rabbel på en fredags ettermiddag.
    Anyway, noen tanker her?

2. braathens safe

braathens safe NN

Likes mottatt:
    530
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg har lange bein og når knea presser mot seteryggen foran da er det ikke morsomt. Hele familien skulle på chartertur for ca 25 år siden og der ble det problem. Jeg sa til cabin attendant at vi bare måtte avlyse turen og gå på land igjen. Heldigvis ordnet det seg slik at jeg fikk 2 seter og dermed kunne sitte på skrå. Samme på returen.
    Herav følger nye reiseregler: Longhaul alltid business. Det er jo plass nok i plus, men å kjøre elektrisk stol er jo knall.
    Kortere turer går det jo helt fint med SAS, LH och dylika.

3. thool

thool Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    1,365
    Bonuspoeng:
    93
    Det er vel lite som fortjener en egen tråd mer enn det evigvarende i-landsproblemet «benplass» på et flyforum. Når jeg tenker meg om er det kanskje den aller viktigste grunnen til at jeg fikk bonusfeber.

Med kronisk senebetennelse i begge hofter er det absolutt viktigst for meg å kunne strekke ut bena og unngå at hofteleddet er i fleksjon hele flyturen. Flyturer i økomomi er stort sett døden om de varer mer enn en times tid. Det aller verste er om det er dårlig plass til knær og dårlig plass til å strekke ut bena (Ryanair, jeg ser på deg).

Tokyo - Frankfurt i business i august var en åpenbaring. Men premium economy går også alltids fint.

4. MadsVaHa

MadsVaHa Veteran

Likes mottatt:
    5,758
    Bonuspoeng:
    183
    Ingen problemer med beinplassen på 11c på Lufthansa i dag 20171117_131005.jpg

Stuttfeiten and Are like this.

Del denne siden