Shell MasterCard 40 øre pr l + kampanjer opp til 100 Trumfvisa 30 øre + 1% av bensinpris ~ 43 øre pr l 1 trumkrone er som kjent verdt 13,888 poeng Amex ca 2,5 eb poeng pr liter
Nåja.. Du må uansett snike inn den siste 9ern et sted i henhold til de gjeldende regler for avrunding..
Hva mener dere om å bruke Shell MC vs. SAS AMEX Plat til å kjøpe drivstoff? Får jo noe mer rabatt hos Shell, men får jo litt Statoil Extra rabatt om man registrerer Amexen der, og får mer omsetning mot å innkassere CT.
For meg er svaret enkelt, og jeg har begge kort. Jeg bruker konsekvent Shell MC når jeg fyller bensin. La oss ta et eksempel hvor du fyller 40 l til 12,50 pr l. Det skulle tilsi en omsetning på kr 500,-. Shell MC blir da 40*40= 16 Trumfkr. Dette igjen er 16*13,89= 222,20 EB-poeng Sas Amex Platinum gir til sammenlikning 100 EB-poeng dersom omsetningen er kr 500,-. Vet ikke hva Extra gir av tilleggsfordeler, men tror neppe dette slår Trumfkronene som Shell MC gir.
Men om man kombinere Amex/SagaMC, og Trumf kortet, da får man jo 20 poeng per 100lapp + 30 øre literen(mot 40 øre literen på shell MC) slik gjør jeg det, men kanskje jeg bommer helt
Hvis man tanker på Shell tror jeg det optimale er å trekke Trumfkortet først (ikke Trumf Visa) og deretter betale med DNB Saga MC. Sistnevnte gir en flat rabatt på 4% på pumpeprisen og har du aktivert kortet mot SAS EB får du 20 poeng pr hundrelapp på toppen. Hvis du tanker på andre stasjoner får du de to sistnevnte fordelene.