Det er vanlig på regionale produkt med 2-2. På maskiner som skal brukes på lengre turer settes andre seter inn og da blir det staggered seating med parvis 1-1. Disse har flat bed.
Cathay bruker disse type setene intra-Asia. Fløy HKG-PVG et par ganger, samt HKG-TPE. Fungerer helt ok for kortere dagflighter.
Begge hiver deg i noe som egentlig er et økonomisete, men Brussels garanterer at ingen sitter i midten.
Hvis du må sitte 5 timer på BRU for å vente på det flyet, så vill jeg sagt nei. Hvis de går samtidig, så har @Adrian E et poeng. På vei hjem går jeg stort sett for kortest mulig stopp, man er sliten av å reise, og selv om lounge kan være stas, så er det ikke 5 timer ekstra stas.
Som EB får du også mer poeng med SAS enn med SN, dvs, hvis du kjøper billett da. Poengtur, da spiller det ingen rolle.
Loungetilgang får eg vel uansett med SAS plus i Brussel? Turen er tur/retur langhelg i Brussel med EB
Da hadde jeg nok tatt Brussels. Trodde det var mellomlanding på langreise. Så lenge det passer tidsmessig.
Eneste grunn til å gå for SAS er vel at det kan være enklere og billigere fordi man slipper Star Alliance-bestilling. Evt hvis man absolutt må rekke hjem for å se Hotell Cæsar eller noe sånt Bedre å ha ferie litt til tenker jeg
Aeroflot (SU) har fått ny Businesskabin i B777-300ER. https://onemileatatime.com/new-aeroflot-777-business-class På A350 har de Suites. Kilde
Den hemmelige kabinklassen ingen snakker om; Premium Economy. Hos mange selskap er PE på høyden med Business Class for 15 år siden. https://www.worldairlineawards.com/best-premium-economy-class-2021 https://www.executivetraveller.com/premium-economy-is-becoming Bilde: Cathay Pacific (CX) A350.
Jeg har reist i Premium Economy hos Air France og Air Canada og Plus hos SAS, alle på langdistanse og har vært strålende fornøyd med alle 3. SAS Plus er vel verdt å reise med. Air France serverer (serverte) ekte champagne i alle klasser, i PE var den bedre enn de bak i bussen. Setene på AF var nok de beste for meg. Hos AC er de mye lik SAS sine, men hakket bedre.
Neste år kan plutselig Lufthansa være et godt alternativ på biz, hvis man har flaks og får et av disse flyene. (Det blir nok litt lotto). De kjøper 4 fly fra Philippine airlines, og de har samme seter som SAS har. Litt bedre enn LH sin vanlige biz, synes jeg. Kilde: https://onemileatatime.com/news/lufthansa-a350-philippine-airlines/
Om du hadde direct aisle access, ville 2+2 være mer okay? https://www.factorydesign.co.uk/aviation/the-access-seat
God ide for plassutnyttelse av A321XLR og 737MAX. Men selv om det markedsføres som direct aisle access, så må man dersom man sitter innerst, først snike seg forbi sidemannen, og så skimme forbi den som sitter skrått bak, mens man kikker på personen rett bak seg… Tror det vil føles litt trangt, ja
Sent - men godt? Fløy AZ AKL-SYD for et par år siden, og var definitivt ikke komfortabel med løsningen deres. Bena ut i midtgangen ha dårlig utsikt på vindusradene mens det var vanskelig å holde kontakt med den som satt ved siden av i midten. Service og mat var det derimot ingenting å utsette på, ei heller loungen på AKL.