Beste business class

Tråd i 'Øvrige flyselskap' startet av Fridtjof, 07. april 2016.

1. ThomasG

ThomasG Nytt Medlem

Likes mottatt:
    14
    Bonuspoeng:
    8
    Hej

Årets sommerferie går til Texas. Pt er booket;
    CPH-IST TK C
    IST - IAH TK C
    ----
    IAH - IAD UA E
    IAD - CPH SK C

Nu ser jeg så at der er tilgængelige billetter med LH hjem så jeg kan ændre til;
    IAH - FRA LH C
    FRA - CPH LH C

Egentlig ville jeg gerne prøve SAS C for første gang, men udsigten til United på economy samt et afrejsetidspunkt kl. 7:30 om morgenen gør at det er fristende at skifte. Hvordan er LH's C på A380 på et red-eye flight?

Kommentarer og anbefalinger modtages gerne :)

2. RoadKing

RoadKing Helt hekta

Likes mottatt:
    33,592
    Bonuspoeng:
    293
    LH C er langt å foretrekke over UA E :).
    Men... I min verden er SK C LH C overlegen.

Så må du vurdere selv.

3. haakonks

haakonks Veteran Moderator

Likes mottatt:
    10,434
    Bonuspoeng:
    183
    IAH-IAD er snakk om en 3 timer flytid... Ser ikke helt det store problemet med Economy på den turen. Worst case kan man bestille Economy Plus med United for litt ekstra benplass.

Enig med RoadKing, SK C er overlegent LH C.

Bernd and RoadKing like this.
  4. RoadKing

RoadKing Helt hekta

Likes mottatt:
    33,592
    Bonuspoeng:
    293
    Vi snakker her long haul C vel og merke. SK har for alle praktiske foremål ikke short haul C :)

haakonks liker dette
  5. kimananda

kimananda Medlem

Likes mottatt:
    30
    Bonuspoeng:
    18
    Er forpleiningen viktigst velger du ifølge skytrax Turkish

6. haakonks

haakonks Veteran Moderator

Likes mottatt:
    10,434
    Bonuspoeng:
    183
    Turkish er faktisk ganske bra. Betjening og mat pleier å være bra, veldig bra lounge i IST. Det harde produktet på long-haul (setet) blir de slått av SK.

Skytrax er god bullshit, når Lufthansa klarer å få 5 stjerner... :D

7. obay

obay Senior Medlem

Likes mottatt:
    5,569
    Bonuspoeng:
    183
    SAS C er bedre enn LH C på de fleste måter. Det som gjør LH interessant for min del er at det er mulig å få til A380 og B748 på en tur/retur NY eksempelvis. De maskinene er litt mer stas om en ikke har prøvd de før

8. ThomasG

ThomasG Nytt Medlem

Likes mottatt:
    14
    Bonuspoeng:
    8
    Tak for svar. Vi har Turkish ud så det bliver fint at prøve.

Vi har fløjet A380 før og især fruen var godt tilfreds - men det var dog TG F så lidt noget andet end LH C med så mange pladser at det næsten ligner premium eco ;)

Men jeg tænker lidt at tage LH C alligevel. Bedre afrejse tidspunkt som ikke ødelægger sidste aften, ingen 3 timer UA eco, ingen 5 timer layover i Dulles...

9. ThomasG

ThomasG Nytt Medlem

Likes mottatt:
    14
    Bonuspoeng:
    8
    Måske er mit spørgsmål mere;

Er LH C så meget dårligere end SK C at det er være at tage et dårligt afrejsetidspunkt, 1 leg i UA eco og 5 timers layover i Dulles? :D

10. RoadKing

RoadKing Helt hekta

Likes mottatt:
    33,592
    Bonuspoeng:
    293
    Neida, dere får det fint på LH C og. Gute reise! :)

11. Edvard

Edvard 一期一会

Likes mottatt:
    11,214
    Bonuspoeng:
    183
    Eddie47 liker dette
  12. ccurrahee

ccurrahee Jobb jobb jobb

Likes mottatt:
    37,002
    Bonuspoeng:
    293
    Nei, er mitt svar til det. Det stemmer at setene hos LH er vesentlig dårligere, særlig hvis du reiser alene e hos SK. Men hvis du vurderer og bruker totalpakken på hele reisen så er selskapene mye mer sammenliknbare.

RoadKing liker dette
  13. LNAND

LNAND Medlem

Likes mottatt:
    344
    Bonuspoeng:
    63
  14. sutenai

sutenai Not throw away...

Likes mottatt:
    3,118
    Bonuspoeng:
    93
    Kanskje SAS ikke har betalt for nok "konsulentarbeid" hos Skytrax? :p

RoadKing and Xflipper like this.
  15. TravelManBiz

TravelManBiz Veteran

Likes mottatt:
    5,116
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg flydde SAS C med de nye setene for en måned siden og var ganske imponert over setet. Veldig behagelig å sitte i og servicen var bra. Men dårlig utvalg av filmer trakk litt ned.

Nå har jeg bestilt tur til sommeren til Singapore med Qatar. Jeg flyr OSL-LHR-DOH-SIN der første legget er med BA C på A321. Deretter er neste leg med A350-1000 med QSuites som er verdens beste business class og det gleder jeg meg veldig til å prøve. Dere kan se på bilder på nettet og jeg må si uten å ha prøvd det enda at det overgår alt hva de andre konkurrentene har i C etter min mening. Siste leg på DOH-SIN er med A359.

På veien hjem så flyr jeg A380 mellom DOH og LHR og der har de en lounge med sofa og bar med bartender. Qatar har dine on demand i C også så man kan spise akkurat når man ønsker. Planen er å ta noen drinker i baren etter avgang og så spise litt og deretter noen flere drinker:D:) Er vel ikke noen bedre måte å fly på enn dette etter min mening.

Så oppsummert kommer Qatar opp som nummer 1 på listen på alle måter:D

Robert H, RoadKing and jgroneng like this.
  16. Are

Are EBD - Eurobonusekspert? Moderator

Likes mottatt:
    19,629
    Bonuspoeng:
    293
    Det er vel ikke nødvendigvis tilfellet..
    Jeg har riktignok kun flydd SAS C en gang, men det fristet ikke veldig til gjentakelse.. muggen crew, plastbiter i maten og blablabla.. Sikkert ikke representativt, men dog min opplevelse.
    Har 5 turer med Turkish widebody og noen flere med småfly, konsistent bra service og smilende crew.
    Bra mat og funker knall om man flyr 2 sammen.
    Alene ville jeg valgt SAS pga 1+2+1 konfigurasjon. Hjemturen fra IST kan også være langdryg.. Lande kl 5 og fly videre 4 timer kl 8 er tungt om man skal være edru :D

Eddie47 and Robert H like this.
  17. magnusant

magnusant LTG

Likes mottatt:
    999
    Bonuspoeng:
    93
    Det er forskjell på om man flyr alene eller ikke, jeg forsøker også å unngå "parseter" hvis jeg skal fly alene. Dermed er LH nedprioritert der.
    SK biz har vært bra hver gang jeg har prøvd, men aldri strålende.

Uten å ha flydd qsuites, banker qatar sas langt ned i støvlene på alt annet også... Sannsynligvis er det bare behandling av ansatte som er dårligere :p

Hørte forresten rykter om at de nye qsuites er så tunge at cargo-kapasiteten på 350 er betydelig redusert, og at de sliter med inntjeningen.

18. Robert H

Robert H Senior Medlem

Likes mottatt:
    2,109
    Bonuspoeng:
    93
    Hvordan booket du denne? Jeg har booket alle mine turer med Qatar fra selskapets hjemmeside, og kan ikke huske at det har dukket opp så spenstige alternativer som du har funnet (OSL-LHR-DOH-SIN) :) Takknemlig for tips om hvordan du får til det.

Forøvrig er jeg helt enig i at QR er best i biz, og du kan glede deg til baren og loungen i A380 ;)

Shyneno liker dette
  19. Robert H

Robert H Senior Medlem

Likes mottatt:
    2,109
    Bonuspoeng:
    93
    Har flydd SAS business et par ganger nå siste to måneder, og reiser man alene er konfigurasjonen 1-2-1 knall. Og putene er veldig gode.

Maten er helt innafor, vinen er grei nok, mens småbitene med marsipansjokkis fra Anthon Berg er himmelske (mer mørk sjokolade per marsipanenhet enn de større sjokkisene man får på butikken).

Men ... reisen er jo mer enn et godt sete. Hvis det er noen som husker Janne Carlzon, og hvordan han fikk både besetning og passasjerer til å smile, så har selskapet nå lykkes med å invertere hele det konseptet. Jeg tror det pågår en hemmelig konkurranse om ikke å smile, og man får ekstrapoeng hvis man klarer å holde smilet tilbake hvis en passasjer forsøker å lokke det fram.

Eddie47, Are and vegardg like this.
  20. TravelManBiz

TravelManBiz Veteran

Likes mottatt:
    5,116
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg booket via hjemmesiden til Qatar, ikke noe mere vanskelig enn det:) Når du søker så legger du inn OSL-SIN på vanlig måte. Når du da får opp resultatene så kommer jo først opp direkte ruten til SIN via DOH. Men fortsett å bla deg nedover så kommet det opp flere alternativer. Klikk på «more routes» så får du opp mange valg.

De første ekstra valgene er med SAS fra Oslo og det er uaktuelt for min del. Leit etter British Airways på listen så får du opp via LHR. Pass på å velge A351 eller A380. Jeg betalte 21k for billetten min til SIN. Grunnen til at dette er dyrere er Promo prisene til Qatar kun gjelder direkte flyet via DOH. Men jeg betaler gladelig 5000 ekstra for å fly via LHR med QSuited og A380 med bar ombord. Jeg har planlagt å lage et reisebrev fra turen. Kommer nok til å sitte mye i baren ser jeg for meg ombord:D

Jeg flydde SAS C for en måned siden til ORD og flyvertene og flyvertinnene på begge flygningene var veldig positive og smilte så jeg har bare positivt å si om det. Men når det gjelder setet og servicen så kan jo hverken SAS eller LH måle seg med Qatar på noen måte etter min mening.

DanH, phileas, Upsaker and 1 other person like this.

Del denne siden