Info om Qatar sine Qsuites: https://mainlymiles.com/2018/qatars-qsuites-are-now-flying-daily-to-and-from-bangkok
Fine bilder av SQ Business (2017 J) fra JPA Design som har designet kabinen. Finnes foreløpig kun på A380. http://www.jpadesign.com/projects/aviation/singapore-airlines-a380-business-class http://www.jpadesign.com/journal/take-your-suite-time
Har akkurat føyet Thai C på 777-300 OSL - BKK - DPS ... BKK - OSL og jeg må si at SAS Business er veldig mye bedre. Maten var dårlig på Thai, flyet/setet ekstremt slitt og varmt som bare fy i kabinen. De påstår at de gir 5* service...det er langt fr sannheten. Kan ikke si at crewet på noen av flightene var spesielt imøtekommende heller. DPS - SIN - BKK med SQ var noe annet SAS fortjener mer enn 3* for business class (selv om det er lite med utvalg av filmer)
@saetershagen - Jeg har nøyaktig samme refleksjon på Thai. Kjørte OSL-BKK-PKT i C. Slitt og treg service. Lite smil var det også.
Jeg har reist begge mange ganger. Og likhetene er ujevn service. Synes ikke SK sitt C-sete utmerket seg som noe bedre enn TG. Og SAS er heller ikke flinke å skru ned varmen. SQ C derimot er i en egen klasse. Meget imponert.
F Funker helt fint. Er litt ymse der også, men det skal litt til å klusse det til. Har flydd TG F ca 25 legs, trivelig det Og til SYD er TG uansett eneste alternativ i F Fffforeløpig
Høres bra ut Så det var C de snakket om, men tenkte at var C fæle greier, hvordan ville F være.. #ilandsproblemer Har flydd så mye SQ C at jeg har bange anelser om å bli skuffet av Thai F Vi sikter mot LH mellom FRA-SIN og en open jaw med SIN-AKL i suites for så å betale selv mellom AKL-SYD.. så vil tiden vise om det ordner seg, ser forløpig lovende ut hos EF
Dessverre ja, lever i håpet United fant faktisk seter i dag.. men om de lar seg booke med EB er jo ikke sikkert
USDM-tiden med kjøpte poeng. Fra 2013, to turer i året. I tillegg til CT. Men tilbake til topic: Jeg har flydd C (og F) på endel selskap: BA, CX, SK, SQ, TG, JAL, LH, OZ, QR. Både bonusreiser og kjøpt med penger. Selv om det mangler flere, synes jeg SQ C er i en egen klasse. Hører også mange gode tilbakemeldinger om EVA Air C fra kolleger i Asia (og @Are) Det er kombinasjonen av soft- og hardware jeg synes SQ C utmerker seg på. CX er også meget bra på service, men skorter litt på hardware (bortsett fra F da)
Er jo litt interessant at de "beste" businessklassene kommer fra land med i beste fall småshabby styresett med et litt begrenset syn på menneskerettigheter og ytringsfrihet. I Europa synes jeg SK og BA er mer enn godt nok, men om jeg vil legge inn noen skylapper så er jo selvølfelig ikke de i nærheten av QR for eksempel. CX synes jeg ikke er noe spesielt, og ei heller AA. Gi meg 62A på en BA 747 og der har du en vinner for min del.
For meg er det: SIA eller EVA retning øst eller SAS retning vest. Det meste annet er forsøkt og vil ikke bli gjentatt i biz. Dog skal Avianca testes retning Sør-Amerika en gang i fremtiden.
Enig her. EVA og SAS er kurant. Avianca er bra også. Synes Thai med utreise OSL og øst er ganske greit også viss man vil ha kort reisetid
Faktisk helt uenig. BA er det selskapet jeg har flydd flest ganger, og synes det er veldig okei. All den tid det ikke er noe bedre businessprodukter fra LHR vestover så har de heller ikke noe incentiv til å gjøre noe med produktet. Vet man hvor man skal sitte så er det ingen andre bizzeseter vestover som er i nærheten av å være like privat. Men folk får bare fly andre selskaper slik at det blir lettere å oppgradere for meg
Hver sin smak. Men: 1. Oppsettet på setene er rart, sitter og stirrer på hverandre under takeoff og landing. 2. Alt for lite oppbevaring av småting rundt setet, bare en skuffe under setet som ikke funker å bruke når setet er flatt... 3. Koster penger å velge sete. Ja det er riktig: skal man velge sete på forhånd koster det. Under innsjekk er det gratis. Eneste business i verden som har denne rutinen? Skal aldri fly LH eller BA business igjen Forresten: