Beste business class

Tråd i 'Øvrige flyselskap' startet av Fridtjof, 07. april 2016.

  1. Edvard

    Edvard 一期一会

    Innlegg:
    4,174
    Likes mottatt:
    11,213
    Bonuspoeng:
    183
    Last edited: 24. juni 2018
    TravelManBiz liker dette
  2. Edvard

    Edvard 一期一会

    Innlegg:
    4,174
    Likes mottatt:
    11,213
    Bonuspoeng:
    183
    Last edited: 07. juli 2020
  3. saetershagen

    saetershagen Medlem

    Innlegg:
    86
    Likes mottatt:
    113
    Bonuspoeng:
    33
    Har akkurat føyet Thai C på 777-300 OSL - BKK - DPS ... BKK - OSL og jeg må si at SAS Business er veldig mye bedre. Maten var dårlig på Thai, flyet/setet ekstremt slitt og varmt som bare fy i kabinen. De påstår at de gir 5* service...det er langt fr sannheten. Kan ikke si at crewet på noen av flightene var spesielt imøtekommende heller. DPS - SIN - BKK med SQ var noe annet :D

    SAS fortjener mer enn 3* for business class (selv om det er lite med utvalg av filmer)
     
  4. Klokkesamler

    Klokkesamler Senior Medlem

    Innlegg:
    501
    Likes mottatt:
    457
    Bonuspoeng:
    63
    @saetershagen - Jeg har nøyaktig samme refleksjon på Thai. Kjørte OSL-BKK-PKT i C. Slitt og treg service. Lite smil var det også.
     
  5. Insomnia4u

    Insomnia4u Veteran

    Innlegg:
    2,839
    Likes mottatt:
    2,411
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg har reist begge mange ganger. Og likhetene er ujevn service. Synes ikke SK sitt C-sete utmerket seg som noe bedre enn TG. Og SAS er heller ikke flinke å skru ned varmen.

    SQ C derimot er i en egen klasse. Meget imponert.
     
  6. watchaddicted

    watchaddicted Reisende fant

    Innlegg:
    1,945
    Likes mottatt:
    3,902
    Bonuspoeng:
    113
    Liker ikke å lese dette når jeg nettopp har booket F med Thai til SYD.. o_O:confused:
     
  7. jtmath

    jtmath Senior Medlem

    Innlegg:
    710
    Likes mottatt:
    474
    Bonuspoeng:
    63
    Det er natt og dag på Tg og SQ, både når det gjelder seter mat og service. SQ ligger langt foran..
     
  8. Xflipper

    Xflipper Veteran

    Innlegg:
    4,186
    Likes mottatt:
    3,120
    Bonuspoeng:
    113
    Her snakker de om C, ikke F ;)
    Fly TG F x2 for 6 mnd siden og det var fulltreffer
     
    watchaddicted liker dette
  9. Insomnia4u

    Insomnia4u Veteran

    Innlegg:
    2,839
    Likes mottatt:
    2,411
    Bonuspoeng:
    113
    F Funker helt fint. Er litt ymse der også, men det skal litt til å klusse det til. Har flydd TG F ca 25 legs, trivelig det :) Og til SYD er TG uansett eneste alternativ i F Fffforeløpig :D
     
  10. watchaddicted

    watchaddicted Reisende fant

    Innlegg:
    1,945
    Likes mottatt:
    3,902
    Bonuspoeng:
    113
    Høres bra ut:cool: Så det var C de snakket om, men tenkte at var C fæle greier, hvordan ville F være.. #ilandsproblemer:p

    Har flydd så mye SQ C at jeg har bange anelser om å bli skuffet av Thai F:rolleyes:
    Vi sikter mot LH mellom FRA-SIN og en open jaw med SIN-AKL i suites for så å betale selv mellom AKL-SYD.. så vil tiden vise om det ordner seg, ser forløpig lovende ut hos EF:)
     
  11. flying_all

    flying_all Finnair Platinum + EBD / EBG lifetime

    Innlegg:
    3,191
    Likes mottatt:
    7,003
    Bonuspoeng:
    183
    Hvordan har du klart 25x F? Kjøpt vs bonusreise? :)
     
  12. TravelManBiz

    TravelManBiz Veteran

    Innlegg:
    1,674
    Likes mottatt:
    4,996
    Bonuspoeng:
    113
    Er ikke FRA-SIN nærmest umulig å finne ledige seter med Eurobonus på LH F?
     
  13. watchaddicted

    watchaddicted Reisende fant

    Innlegg:
    1,945
    Likes mottatt:
    3,902
    Bonuspoeng:
    113
    Dessverre ja, lever i håpet:p United fant faktisk seter i dag.. men om de lar seg booke med EB er jo ikke sikkert:confused:
     
  14. Insomnia4u

    Insomnia4u Veteran

    Innlegg:
    2,839
    Likes mottatt:
    2,411
    Bonuspoeng:
    113
    USDM-tiden med kjøpte poeng. Fra 2013, to turer i året. I tillegg til CT.

    Men tilbake til topic:
    Jeg har flydd C (og F) på endel selskap: BA, CX, SK, SQ, TG, JAL, LH, OZ, QR. Både bonusreiser og kjøpt med penger.

    Selv om det mangler flere, synes jeg SQ C er i en egen klasse. Hører også mange gode tilbakemeldinger om EVA Air C fra kolleger i Asia (og @Are) Det er kombinasjonen av soft- og hardware jeg synes SQ C utmerker seg på. CX er også meget bra på service, men skorter litt på hardware (bortsett fra F da)
     
  15. OttoL

    OttoL Veteran

    Innlegg:
    4,319
    Likes mottatt:
    12,286
    Bonuspoeng:
    183
    Er jo litt interessant at de "beste" businessklassene kommer fra land med i beste fall småshabby styresett med et litt begrenset syn på menneskerettigheter og ytringsfrihet. I Europa synes jeg SK og BA er mer enn godt nok, men om jeg vil legge inn noen skylapper så er jo selvølfelig ikke de i nærheten av QR for eksempel. CX synes jeg ikke er noe spesielt, og ei heller AA.

    Gi meg 62A på en BA 747 og der har du en vinner for min del.
     
  16. bighc

    bighc Bonusjeger

    Innlegg:
    1,353
    Likes mottatt:
    4,306
    Bonuspoeng:
    113
    For meg er det:
    SIA eller EVA retning øst eller SAS retning vest. Det meste annet er forsøkt og vil ikke bli gjentatt i biz. Dog skal Avianca testes retning Sør-Amerika en gang i fremtiden.
     
  17. flying_all

    flying_all Finnair Platinum + EBD / EBG lifetime

    Innlegg:
    3,191
    Likes mottatt:
    7,003
    Bonuspoeng:
    183
    BA er vel helt på bunn sammen med LH sitt biz produkt :(
     
  18. flying_all

    flying_all Finnair Platinum + EBD / EBG lifetime

    Innlegg:
    3,191
    Likes mottatt:
    7,003
    Bonuspoeng:
    183
    Enig her. EVA og SAS er kurant. Avianca er bra også.

    Synes Thai med utreise OSL og øst er ganske greit også viss man vil ha kort reisetid :)
     
    bighc liker dette
  19. OttoL

    OttoL Veteran

    Innlegg:
    4,319
    Likes mottatt:
    12,286
    Bonuspoeng:
    183
    Faktisk helt uenig. BA er det selskapet jeg har flydd flest ganger, og synes det er veldig okei. All den tid det ikke er noe bedre businessprodukter fra LHR vestover så har de heller ikke noe incentiv til å gjøre noe med produktet. Vet man hvor man skal sitte så er det ingen andre bizzeseter vestover som er i nærheten av å være like privat.

    Men folk får bare fly andre selskaper slik at det blir lettere å oppgradere for meg :D
     
    TravelManBiz liker dette
  20. flying_all

    flying_all Finnair Platinum + EBD / EBG lifetime

    Innlegg:
    3,191
    Likes mottatt:
    7,003
    Bonuspoeng:
    183
    Hver sin smak. Men:
    1. Oppsettet på setene er rart, sitter og stirrer på hverandre under takeoff og landing.
    2. Alt for lite oppbevaring av småting rundt setet, bare en skuffe under setet som ikke funker å bruke når setet er flatt...
    3. Koster penger å velge sete. Ja det er riktig: skal man velge sete på forhånd koster det. Under innsjekk er det gratis. Eneste business i verden som har denne rutinen?

    Skal aldri fly LH eller BA business igjen :confused:

    Forresten:
     

Del denne siden