Beste business class

Tråd i 'Øvrige flyselskap' startet av Fridtjof, 07. april 2016.

  1. snus_mumrikken

    snus_mumrikken Eventyrar

    Innlegg:
    2,726
    Likes mottatt:
    11,673
    Bonuspoeng:
    183
    Må sei at det er innteresant og lese her. Skal sannsynlegvis ein jobb-tur til SIN i høst. Jobben betalat kun eco, kanskje premium eco. Men skal betale opp til C sjølv for og beholde gullkortet samt fly meir behageleg.

    Då røyk vertfall LH til SIN ut.
    (Sjølv om eg har vore nøgd med deira Premium ECO på A380)
    Då er det SQ, TK, Thai eller kanskje LOT Dreamliner.
    Kjem sjølvsagt ann på pris.
     
  2. OttoL

    OttoL Veteran

    Innlegg:
    4,319
    Likes mottatt:
    12,286
    Bonuspoeng:
    183
    Ja hver sin smak. Jeg har dog en formening om at de som flyr mye med BA ikke bryr seg og synes det er helt greit, og basert på inntjeningen det første halvåret i år går det som det suser hos BA. I tillegg synes jeg den nye cateringen de har innført til JFK er helt suveren. Hatt sølv hos BA siden 2015 og det kommer jeg til å fortsette med :)

    On a different note, det blir spennende å se om BA kommer med noen justeringer på CW når første a350-1000 dukker opp mot sommeren neste år.

    Han nonstop-dan orker jeg forresten ikke å høre på
     
  3. ValdresBjarne

    ValdresBjarne Om eg går på jakt? Ja, bonusjakt

    Innlegg:
    3,241
    Likes mottatt:
    9,350
    Bonuspoeng:
    183
    Skal ut å fly til LAX neste sumar, og har no booka OS. Men kva andre betre alternativ i C finnes det over dammen? (Skal då ha med meg heile kostebinderiet, og må finne 4 plasser, og me sjekker jo såklart moglegheiten med LH-F) Vei at folk ikkje er heilt nøgde med setene hos OS/LX, men sørvisen er det mange som er ganske happy med(og maten er vel dei fleste einige om er i topp klasse)
    Famt forresten 4 billetter med CA på Sas.no sin søkemotor, då via PEK, men er usikker på om eg vil meg så "vondt" som å fly to legs med CA...
     
  4. TravelManBiz

    TravelManBiz Veteran

    Innlegg:
    1,674
    Likes mottatt:
    4,996
    Bonuspoeng:
    113
    Når det gjelder punkt 1 er det kun ved avgang og landing. Er ikke noe problem for meg den korte stunden. Er like ille å sitte i 2-2-2 som LH C etter min mening. Dessuten har BA seat block i C også så ofte er sete ledig ved siden av når det ikke er fullt.

    Er masse plass for lagring på BA i 2 etasje på 747 eller A380 ved vinduet.

    Jeg synes det er helt flott at BA tar betalt for setereservasjon i C også. Dette gjør de for å prioritere sine statuskunder. Jeg har BA Gull (OneWorld Emerald) og det gjør at det nesten alltid er gode seter som er ledig for meg da jeg selvsagt kan velge gratis ved bestilling.
     
    OttoL liker dette
  5. TravelManBiz

    TravelManBiz Veteran

    Innlegg:
    1,674
    Likes mottatt:
    4,996
    Bonuspoeng:
    113
    64K er mitt sete da:) Vil bare nevne mitt forslag på beste business class og det ingen tvil om at dette er Qatar på alle måter. Både hardware (QSuites) og servicen med dine on demand samt fantastisk lounge på LHR og DOH. Dessuten beskytter de kundene i C slik at det er kun C passasjerer med 1 gjest som kommer inn. Det gjør at loungene ikke fylles opp som man kan se på andre flyselskaper.
     
  6. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,340
    Likes mottatt:
    19,549
    Bonuspoeng:
    293
    Helt konge!

    Dette er jo en sær detalj, men dette flyet er et par år gammelt og armlenet hvor bordet går ned er helt fullstendig rent. Normalt ser dette jo ut som et dårlig vedlikeholdt slakteri..

    upload_2018-8-10_15-42-32.png

    Sammenlinket med hva som helst annet så er dette ikke noe man ser veldig ofte...

    Altså under armlenet på 2A. 321 intra-asia.

    upload_2018-8-10_15-43-20.png

    Setene i nesa på 747 er også helt innafor :)

    upload_2018-8-10_15-44-57.png

    upload_2018-8-10_15-46-44.png

    777 er jo også rimelig konge!
    Har dessverre ikke et bra bilde av de :/

    upload_2018-8-10_15-45-56.png

    upload_2018-8-10_15-47-24.png
     
    DanH, Gullars and RoadKing like this.
  7. Edvard

    Edvard 一期一会

    Innlegg:
    4,174
    Likes mottatt:
    11,213
    Bonuspoeng:
    183
    Rekkefølgen for SQ Business Class er lik alder: 2017 J > 2013 J > 2006 J.

    https://mainlymiles.com/sia-seats/

    ZRH ruta har nye A380 med 2017 J (totalt 5 maskiner levert).

    Har flydd SQ B787-10 regional C med 2018 RJ back-to-back med A350 2013 J noen ganger denne sommeren og det er stor forskjell på Businesskabinen. Ingen tvil om at den ene er et regionalt produkt og den andre for interkontinentale flyvninger.

    I økonomi er de ganske like, jeg synes Boeing har den beste kabinen av de to.

    Merk også at SQ på A350 i Premium Economy har 2-4-2 seating og Lufthansa har 2-3-2 i samme flyet (MUC-SIN).
     
  8. Gullars

    Gullars Veteran

    Innlegg:
    3,099
    Likes mottatt:
    4,824
    Bonuspoeng:
    113
    Herlig guide! Takk :)
     
    Edvard and snus_mumrikken like this.
  9. flying_all

    flying_all Finnair Platinum + EBD / EBG lifetime

    Innlegg:
    3,191
    Likes mottatt:
    7,003
    Bonuspoeng:
    183
    EVA er på toppen av C jeg skal teste neste år :D

    Er det bra tilgjengelighet på det ut fra Europa?
     
  10. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,340
    Likes mottatt:
    19,549
    Bonuspoeng:
    293
    Burde være greit å komme over par seter :)
     
  11. kalleballer

    kalleballer Medlem

    Innlegg:
    228
    Likes mottatt:
    202
    Bonuspoeng:
    43
    Er det lov å si? :rolleyes:

    edit: Sorry, humoren min er på et absolutt lavmål
     
    jgroneng, DanH, Gullars and 2 others like this.
  12. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,340
    Likes mottatt:
    19,549
    Bonuspoeng:
    293
    Du kan ikke høre på radioresepsjonen samtidig med at du leser forum.. Da blir man bare programmert til å misforstå slik :p
     
    kalleballer and holmen like this.
  13. kalleballer

    kalleballer Medlem

    Innlegg:
    228
    Likes mottatt:
    202
    Bonuspoeng:
    43
    Du mener vel "forum forum forum forum" ?

    Sånn - da var jeg ferdig. Tråd tilbake til tema!
     
    DanH, Sindre, Upsaker and 1 other person like this.
  14. snus_mumrikken

    snus_mumrikken Eventyrar

    Innlegg:
    2,726
    Likes mottatt:
    11,673
    Bonuspoeng:
    183
    Enig med Gullars, utruleg flott guide! Eg hadde peila meg inn på A380 via FRA og LHR. Men då går eg nok heller for 777-300ER Via CPH eller A350 via ARN eller DUS :) Tusen Takk!
     
    Gullars liker dette
  15. Scribble

    Scribble Medlem

    Innlegg:
    190
    Likes mottatt:
    467
    Bonuspoeng:
    63
    Har et spørsmål som kanskje passer best i denne tråden. Skal til Tokyo i høst og har valget mellom SAS biz (OSL-CPH-NRT) og ANA biz (OSL-DUS-NRT i 787-9). Noen som har en klar oppfatning om hva som er best? Ikke prøvd noen av disse produktene før. Blir litt lengre flytid med ANA, men senere på dagen slik at jeg trolig får sovet mer underveis...
     
  16. ValdresBjarne

    ValdresBjarne Om eg går på jakt? Ja, bonusjakt

    Innlegg:
    3,241
    Likes mottatt:
    9,350
    Bonuspoeng:
    183
    Uten å ha prøvd ANA sitt produkt, så hadde eg valgt dette 10 av 10 gonger...

    Edit: Eg reknar med at ANA flyg sin internasjonale versjon av 787-9, dvs 1-2-1, har ikkje sett så nøye på det. Men eg veit at frå SIN så flyg dei to ulike oppsett, og der såg det ut til at ein kan få 2-2-2, men hukser ikkje om det var i 787-9 eller 8
     
    Last edited: 16. aug 2018
    Robert H and Scribble like this.
  17. Robert H

    Robert H Senior Medlem

    Innlegg:
    675
    Likes mottatt:
    2,109
    Bonuspoeng:
    93
    He, he..

    Faktisk har jeg brukt litt (les alt for mye) tid de siste ukene til å forsøke å bestemme meg for hva jeg skal fly til Tokyo i oktober. Har tidligere flydd denne ruta med Qatar, og det var som alltid knallbra, men de har dessverre (ikke helt uventet) økt prisene nokså mye i det siste. Nå koster det ca. 29 000 fra Oslo. Men... fra HEL koster det ikke mer enn 22 000 inklusiv posisjonering.

    Alternativet er kanskje ANA til ca. 22 000, men litt mer melkerute med en ekstra stopp i KIX. Og det er LH ned og ANA tilbake på langstrekkene:

    upload_2018-8-16_14-5-46.png

    Siden jeg har kost meg på QR mange ganger, kunne det vært morsomt å prøve ANA. Men på den annen side frister det ikke så mye å starte utreisen fra OSL 06:05, og enda verre returnere søndag 06:55.

    Med QR kan jeg velge å komme tilbake mandag ettermiddag eller kveld, avhengig av hvor lang mellomlanding jeg velger i HEL. Og lang mellomlanding med 4-5 timer i en bra lounge kan jo være en fin måte å gå seg litt ned på. Og deretter returnere såpass sent at jeg ikke behøver å pusse tenna før jeg låser meg inn hjemme.

    Hva ville dere valgt?

    Kanskje en helt annen rute?
     
  18. FFlyer

    FFlyer Senior Medlem

    Innlegg:
    620
    Likes mottatt:
    2,081
    Bonuspoeng:
    93
    Ettersom det nå er companion salg hos LX og LH (riktignok fra LHR, men du hadde vel tenkt å posisjonerere til HEL uansett?!) så hadde jeg vurdert en rute til en av lokasjonene BKK, HKG, PVG eller PEK og deretter videre til TYO. Alle disse ligger på 12-14 lapper i Biz og nok kun 100% opptjening til EB. De har også salg i F, men da sliter du nok med å komme innafor "budsjettet ditt" på 22k som du nevner. Med unntak av BKK er de samme destinasjonene på salg.
    Alt dette forutsetter at du har noen å reise med og er lysten på å prøve LX/LH...:)
     
    CrotchRocket and Robert H like this.
  19. Robert H

    Robert H Senior Medlem

    Innlegg:
    675
    Likes mottatt:
    2,109
    Bonuspoeng:
    93
    Takk for tipset @FFlyer :) Har snust litt på muligheten du skriver om, og har definitivt lyst til å prøve LX! Men så gjenstår det å finne en tilstrekkelig gal kompis, da...
     
  20. FFlyer

    FFlyer Senior Medlem

    Innlegg:
    620
    Likes mottatt:
    2,081
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg hadde vurdert å bli din gale kompis, hadde det ikke vært for at jeg hoppa på LX F tilbudet (ex-Norden) for noen uker siden. Gleder meg som en unge til å teste LX F for første gang om kun få uker:) lykke til videre i planleggingen (som jo er halve moroa).
     
    Robert H, Gullars and CrotchRocket like this.

Del denne siden