Må sei at det er innteresant og lese her. Skal sannsynlegvis ein jobb-tur til SIN i høst. Jobben betalat kun eco, kanskje premium eco. Men skal betale opp til C sjølv for og beholde gullkortet samt fly meir behageleg. Då røyk vertfall LH til SIN ut. (Sjølv om eg har vore nøgd med deira Premium ECO på A380) Då er det SQ, TK, Thai eller kanskje LOT Dreamliner. Kjem sjølvsagt ann på pris.
Ja hver sin smak. Jeg har dog en formening om at de som flyr mye med BA ikke bryr seg og synes det er helt greit, og basert på inntjeningen det første halvåret i år går det som det suser hos BA. I tillegg synes jeg den nye cateringen de har innført til JFK er helt suveren. Hatt sølv hos BA siden 2015 og det kommer jeg til å fortsette med On a different note, det blir spennende å se om BA kommer med noen justeringer på CW når første a350-1000 dukker opp mot sommeren neste år. Han nonstop-dan orker jeg forresten ikke å høre på
Skal ut å fly til LAX neste sumar, og har no booka OS. Men kva andre betre alternativ i C finnes det over dammen? (Skal då ha med meg heile kostebinderiet, og må finne 4 plasser, og me sjekker jo såklart moglegheiten med LH-F) Vei at folk ikkje er heilt nøgde med setene hos OS/LX, men sørvisen er det mange som er ganske happy med(og maten er vel dei fleste einige om er i topp klasse) Famt forresten 4 billetter med CA på Sas.no sin søkemotor, då via PEK, men er usikker på om eg vil meg så "vondt" som å fly to legs med CA...
Når det gjelder punkt 1 er det kun ved avgang og landing. Er ikke noe problem for meg den korte stunden. Er like ille å sitte i 2-2-2 som LH C etter min mening. Dessuten har BA seat block i C også så ofte er sete ledig ved siden av når det ikke er fullt. Er masse plass for lagring på BA i 2 etasje på 747 eller A380 ved vinduet. Jeg synes det er helt flott at BA tar betalt for setereservasjon i C også. Dette gjør de for å prioritere sine statuskunder. Jeg har BA Gull (OneWorld Emerald) og det gjør at det nesten alltid er gode seter som er ledig for meg da jeg selvsagt kan velge gratis ved bestilling.
64K er mitt sete da Vil bare nevne mitt forslag på beste business class og det ingen tvil om at dette er Qatar på alle måter. Både hardware (QSuites) og servicen med dine on demand samt fantastisk lounge på LHR og DOH. Dessuten beskytter de kundene i C slik at det er kun C passasjerer med 1 gjest som kommer inn. Det gjør at loungene ikke fylles opp som man kan se på andre flyselskaper.
Helt konge! Dette er jo en sær detalj, men dette flyet er et par år gammelt og armlenet hvor bordet går ned er helt fullstendig rent. Normalt ser dette jo ut som et dårlig vedlikeholdt slakteri.. Sammenlinket med hva som helst annet så er dette ikke noe man ser veldig ofte... Altså under armlenet på 2A. 321 intra-asia. Setene i nesa på 747 er også helt innafor 777 er jo også rimelig konge! Har dessverre ikke et bra bilde av de :/
Rekkefølgen for SQ Business Class er lik alder: 2017 J > 2013 J > 2006 J. https://mainlymiles.com/sia-seats/ ZRH ruta har nye A380 med 2017 J (totalt 5 maskiner levert). Har flydd SQ B787-10 regional C med 2018 RJ back-to-back med A350 2013 J noen ganger denne sommeren og det er stor forskjell på Businesskabinen. Ingen tvil om at den ene er et regionalt produkt og den andre for interkontinentale flyvninger. I økonomi er de ganske like, jeg synes Boeing har den beste kabinen av de to. Merk også at SQ på A350 i Premium Economy har 2-4-2 seating og Lufthansa har 2-3-2 i samme flyet (MUC-SIN).
Du kan ikke høre på radioresepsjonen samtidig med at du leser forum.. Da blir man bare programmert til å misforstå slik
Enig med Gullars, utruleg flott guide! Eg hadde peila meg inn på A380 via FRA og LHR. Men då går eg nok heller for 777-300ER Via CPH eller A350 via ARN eller DUS Tusen Takk!
Har et spørsmål som kanskje passer best i denne tråden. Skal til Tokyo i høst og har valget mellom SAS biz (OSL-CPH-NRT) og ANA biz (OSL-DUS-NRT i 787-9). Noen som har en klar oppfatning om hva som er best? Ikke prøvd noen av disse produktene før. Blir litt lengre flytid med ANA, men senere på dagen slik at jeg trolig får sovet mer underveis...
Uten å ha prøvd ANA sitt produkt, så hadde eg valgt dette 10 av 10 gonger... Edit: Eg reknar med at ANA flyg sin internasjonale versjon av 787-9, dvs 1-2-1, har ikkje sett så nøye på det. Men eg veit at frå SIN så flyg dei to ulike oppsett, og der såg det ut til at ein kan få 2-2-2, men hukser ikkje om det var i 787-9 eller 8
He, he.. Faktisk har jeg brukt litt (les alt for mye) tid de siste ukene til å forsøke å bestemme meg for hva jeg skal fly til Tokyo i oktober. Har tidligere flydd denne ruta med Qatar, og det var som alltid knallbra, men de har dessverre (ikke helt uventet) økt prisene nokså mye i det siste. Nå koster det ca. 29 000 fra Oslo. Men... fra HEL koster det ikke mer enn 22 000 inklusiv posisjonering. Alternativet er kanskje ANA til ca. 22 000, men litt mer melkerute med en ekstra stopp i KIX. Og det er LH ned og ANA tilbake på langstrekkene: Siden jeg har kost meg på QR mange ganger, kunne det vært morsomt å prøve ANA. Men på den annen side frister det ikke så mye å starte utreisen fra OSL 06:05, og enda verre returnere søndag 06:55. Med QR kan jeg velge å komme tilbake mandag ettermiddag eller kveld, avhengig av hvor lang mellomlanding jeg velger i HEL. Og lang mellomlanding med 4-5 timer i en bra lounge kan jo være en fin måte å gå seg litt ned på. Og deretter returnere såpass sent at jeg ikke behøver å pusse tenna før jeg låser meg inn hjemme. Hva ville dere valgt? Kanskje en helt annen rute?
Ettersom det nå er companion salg hos LX og LH (riktignok fra LHR, men du hadde vel tenkt å posisjonerere til HEL uansett?!) så hadde jeg vurdert en rute til en av lokasjonene BKK, HKG, PVG eller PEK og deretter videre til TYO. Alle disse ligger på 12-14 lapper i Biz og nok kun 100% opptjening til EB. De har også salg i F, men da sliter du nok med å komme innafor "budsjettet ditt" på 22k som du nevner. Med unntak av BKK er de samme destinasjonene på salg. Alt dette forutsetter at du har noen å reise med og er lysten på å prøve LX/LH...
Takk for tipset @FFlyer Har snust litt på muligheten du skriver om, og har definitivt lyst til å prøve LX! Men så gjenstår det å finne en tilstrekkelig gal kompis, da...
Jeg hadde vurdert å bli din gale kompis, hadde det ikke vært for at jeg hoppa på LX F tilbudet (ex-Norden) for noen uker siden. Gleder meg som en unge til å teste LX F for første gang om kun få uker lykke til videre i planleggingen (som jo er halve moroa).